Printer niet meer te vinden op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-02 21:44

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik heb een Samsung SCX3200 en deze doet het verder prima, alleen nu zie ik hem niet meer in het netwerk. Ik heb een testpagina afgedrukt en hierop staat de poort nog goed en geeft hij ook aan verbinding te hebben met het netwerk ed. Alleen als ik probeer te printen, kan de PC hem niet vinden. Dit terwijl de poort wel goed staat. Ook op mijn laptop wil het niet werken helaas.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Pingen geeft een time-out. Aangezien ik dit al vaker heb gehad wil ik het graag oplossen en niet weer gaan klooien met het resetten van de printer.

Overigens zie ik hem wel in mijn router het MAC adres. Alleen vind ik het ip niet terug. Deze vind ik wel op de testpagina.

[ Voor 10% gewijzigd door Snippertje op 29-05-2012 22:51 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-01 22:17
software van de fabrikant geintstalleerd en/of de nieuwste firmware voor de printer?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
thomasmoors schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:51:
software van de fabrikant geintstalleerd en/of de nieuwste firmware voor de printer?
Voor beide een ja.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je hem toch nog een keer een reset geeft, kan je de printer dan geen vast ip geven in hetzelfde subnet mask als de rest van je netwerk? Dan weet je ook zeker dat het ip niet verandert als je een keer een week of twee niet print.
Ik vind het wel vreemd dat het mac-adres wel in de router te vinden is, maar het ip-adres niet. Mijn printer vraagt volgens mij elke keer als hij aangezet wordt om een ip van de router, en de router geeft hem dan steeds dezelfde (heb ik ingesteld op de router, vast ip op printer was bij mij niet nodig).

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik heb een vast IP ingesteld in de printer. Volgens de configuratie heeft hij ook nog steeds hetzelfde IP en is hij ook gewoon verbonden met mijn netwerk. Het MAC adres verschijnt dus wel in de router, maar de printer niet in de DHCP tabel... Snap er niets van.

Nu maar eens proberen via de USB kabel, maar dit lijkt ook al niet meer te werken. Hij wil nu helemaal niet meer verbinden met mijn draadloze netwerk :? Statisch IP en alles goed ingesteld, maar hij weigert te verbinden.

Ik denk dat ik het heb opgelost. Ik had hem een IP van 65 gegeven en mijn range ging uit van maximaal 64 apparaten, maar hierbij hield ik dus geen rekening met het feit dat hij van 2 begint... Nu de range verkleint en opnieuw geconfigureerd en hij werkt weer. Blijft een beetje vaag dat hij dan wel verbond en ik het mac adres zag en geen zelfde IP, maargoed.

[ Voor 69% gewijzigd door Snippertje op 29-05-2012 23:27 ]