Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LAptop advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet een keuze maken uit 2 laptops die ik heb uitgezocht.
De ene is een Amd en de andere een Intel.
Waarnaar gaat jullie voorkeur uit, want ik weet niet welke ik het beste kan nemen.
De laptop word maar meer om op internet te surfen, maar zou ook eens gebruikt kunnen worden voor een spelletje.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen welke ik het beste kan nemen.

Als jullie misschien een beter advies hebben voor een laptop van rond de 470 euro hoor ik dat graag.

mvg,

Martijn

pricewatch: Acer Aspire 7560-433058G75MN

pricewatch: Acer Aspire 7739-386G50MN

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 22:15 ]

• Future_Force
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06-2024
ik zou voor een budget laptop gaan van 300,-
als ik zie dat hij alleen maar voor internet gebruikt gaat worden kan een intel i3 makkelijk jou wensen vervullen

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
Aan jouw eisen voldoen vrijwel alle laptops. Ik zie dat je twee Acers hebt uitgekozen, maar die staan niet bekend om hun goede bouwkwaliteit. Asus, Dell, Lenovo, Sony, Samsung en Toshiba zijn wél goede laptopfabrikanten.

Momenteel is Klik het beste wat je kunt krijgen in die prijscategorie.

Hij beschikt over:

een 500GB harde schijf
6GB Ram geheugen
USB 2.0 en 3.0
een prima videokaart, waar jij je spellen op kunt spelen
een redelijke processor

Veel succes met je zoektocht!

Verwijderd

Kun je je TS aanvullen met een concreet antwoord op onderstaande:

Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Dat maakt het voor ons wat gemakkelijker om advies te geven. Af en toe een spelletje zegt niks. Bedoel je hiermee patience of BF3?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Olympia schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:58:
Aan jouw eisen voldoen vrijwel alle laptops. Ik zie dat je twee Acers hebt uitgekozen, maar die staan niet bekend op hun goede bouwkwaliteit. Asus, Dell, Lenovo, Sony, Samsung en Toshiba zijn wél goede laptopfabrikanten.

Momenteel is Klik het beste wat je kunt krijgen in die prijscategorie.

Hij beschikt over:

een 500GB harde schijf
6GB Ram geheugen
USB 2.0 en 3.0
een prima videokaart, waar jij je spellen op kunt spelen
een redelijke processor

Veel succes met je zoektocht!
Je kan een laptop merk niet beoordeling op kwaliteit...

Individuele laptops in principe alleen. Elke fabrikant maakt slechte apparaten en goede apparaten...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:03:
[...]

Je kan een laptop merk niet beoordeling op kwaliteit...

Individuele laptops in principe alleen. Elke fabrikant maakt slechte apparaten en goede apparaten...
Je kunt wel een conclusie over een merk trekken. In mijn ogen maakt Acer in het lagere segment (t/m 600€) laptops met erg vele bang for buck. Ze besparen waarschijnlijk op bouwkwaliteit aangezien de drie Acer laptops die in mijn familie gebruikt werden binnen 2 jaar allen stuk gingen met klachten als hitte problemen (ook na schoonmaken), defect scherm (laptop nooit laten vallen) en het uitvallen van toetsen en het stuk raken van het mechanisme om de laptop te openen.

Dit soort klachten komen zeer regelmatig bij Acer voor. Voor mij dus geen merk Acer meer.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:12:
[...]

Je kunt wel een conclusie over een merk trekken. In mijn ogen maakt Acer in het lagere segment (t/m 600€) laptops met erg vele bang for buck. Ze besparen waarschijnlijk op bouwkwaliteit aangezien de drie Acer laptops die in mijn familie gebruikt werden binnen 2 jaar allen stuk gingen met klachten als hitte problemen (ook na schoonmaken), defect scherm (laptop nooit laten vallen) en het uitvallen van toetsen en het stuk raken van het mechanisme om de laptop te openen.

Dit soort klachten komen zeer regelmatig bij Acer voor. Voor mij dus geen merk Acer meer.
Nogmaals, dit hangt per individueel model... Acer heeft zeker een history in het maken van een redelijk aantal laptops met de grootste problemen tot hier aan toe. En dat komt zeker ook door de belachelijk slechte engineering van koeling en kwaliteits componenten. Maar dit geld niet voor elke acer laptop. De travelmate's van Acer zijn over het algemeen altijd wel redelijk geweest.

En zo zijn er ook enkele budget acers die ook redelijk goed waren. Zeldzaam jep, maar alsnog kun je niks zeggen op basis van het woordje "acer". Over de huidige laptop lijn van de afgelopen jaar en dit moment heb ik tevens bijna geen klachten gehoord. Enigste waar ik op dit moment veel klachten over hoor zijn de mensen die een Hp DV series of G serie kopen. Die hebben namelijk nogal hitte en koelingsproblemen omdat de koeling nogal erg snel en vooral vaak defect raakt. Over Acer hoor ik nogmaals de laatste tijd bijna geen klachten over... Alleen dat de S3 een erg korte accuduur heeft dan :p

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Ook bij de oude series zaten goede! Ik typ dit op een 7720G uit 2008 die ook een half jaar Afghanistan heeft overleeft, waar wel erg veel Dell en Asus apparaten om mij heen sneuvelden door stof en hitte.
En deze heeft geen enkele zichtbare en onzichtbare schade tot nu toe! Was wel niet een heel erg budget ding (€1000) maar toch! Dus alles over één kam scheren gaat mij ook te ver. Toegegeven dat er inderdaad ook veel Acers van dubieuze kwaliteit uitgebracht zijn.
Pagina: 1