LG HT906SC Home Theater System

Pagina: 1
Acties:

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik was van plan om het LG HT906SC Home Theater System aan te kopen, maar vond hier eigenlijk geen echte reviews over terug, geen youtube filmjes zoals bij andere systemen wel zo is. Heeft iemand deze toevallig thuis staan en zou deze persoon mij er dan iets meer over willen vertellen? Geluidskwaliteit, zeker vertellen of het een zware woofer is of niet.. 'k ben nogal voor bassen :)

grtz,G

Verwijderd

Ze verkopen deze LG bij Mediamarkt. Anders ga je daar eens luisteren. Weet je meteen of de bass voldoende is!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:24

FeaR

In GoT we trust

Ding heeft een passieve subwoofer, dus heel veel bas hoef je sowieso al niet te verwachten. Maar goed, wat verwacht je voor 180 euro...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Geforce660
Ja was ook al vrij 'verdacht' ivm de prijs.. Kwam deze tegen ergens op internet, ik ben niet direct thuis in de audio markt. Weet niet of jullie enkele andere alternatieven hebben? Er zou een aansluiting moeten zijn voor mijn pc, tv evt later voor console nog.. gebruik zou dus bestaan uit films, games, muziek..

[ Voor 29% gewijzigd door Geforce660 op 30-05-2012 01:41 ]

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:04:
Ding heeft een passieve subwoofer, dus heel veel bas hoef je sowieso al niet te verwachten. Maar goed, wat verwacht je voor 180 euro...
Nou nou...

Het voordeel van een enkele draad en alles onder 1 dak is zo verkeerd nog niet hoor.

Een passieve kan een net zo lekkere bass eruit knallen als een actieve.

Niet iedereen heeft een 150watts sub voor in de huiskamer nodig toch?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:24

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 01:45:
[...]
Nou nou...

Het voordeel van een enkele draad en alles onder 1 dak is zo verkeerd nog niet hoor.

Een passieve kan een net zo lekkere bass eruit knallen als een actieve.

Niet iedereen heeft een 150watts sub voor in de huiskamer nodig toch?
Ik heb nog nooit een set gehoord met passieve subwoofer die lekker klonk. Is ook een soort samenloop van omstandigheden doordat je met dit soort setjes geen echte subwoofer hebt, maar een losse middentoner. Dus je hebt een unit die lastig te plaatsen is (vanaf 100 Hz hoor je al waar tonen vandaan komen) en ook nog eens passief. Want die voedingen in die kant en klare setjes houden niet echt over. En inderdaad, 150 Watt heb je niet nodig en passief kan lekker klinken, maar dat is dan wel een passieve subwoofer die achter een fatsoenlijke losse versterker zit. Een actieve subwoofer zou toch zeker mijn voorkeur hebben boven een passieve.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:49
Geforce660 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 01:38:
Ja was ook al vrij 'verdacht' ivm de prijs.. Kwam deze tegen ergens op internet, ik ben niet direct thuis in de audio markt. Weet niet of jullie enkele andere alternatieven hebben? Er zou een aansluiting moeten zijn voor mijn pc, tv evt later voor console nog.. gebruik zou dus bestaan uit films, games, muziek..
Ben toevallig de laatste weken ook aan het zoeken naar "complete sets" of zelfs losse componenten, maar wat is je budget?

Ik liep namelijk tijdens mijn zoektocht tegen deze aan: pricewatch: Yamaha YHT-296

Heb je in ieder geval een beetje fatsoenlijke reciever waarbij je in de toekomst, als het geluid je tegenvalt, alsnog de speakers kunt vervangen. Ook meer dan genoeg aansluitingen voor je uitbreiding (4x HDMI, Component, composiet) en volgens mij is de totaalprijs best ok.

Deze set bestaat uit de volgende componenten:
pricewatch: Yamaha RX-V371 Reciever
pricewatch: Yamaha NS-P20 5.1 (Zwart) Speakers

[ Voor 0% gewijzigd door Breaker op 30-05-2012 08:23 . Reden: Typo's ]

• Geforce660
Budget ligt rond de 400 euro ongeveer. Ben ook al beginnen kijken naar zelf een set samen te stellen en in die zoektocht was ik die receiver ook tegengekomen.

Op zich zit ik altijd maar naar het aantal Watt te kijken van de speakers, maar momenteel heb ik nog de xps 2.140 set van Hercules en deze knalt eigenlijk wel meer dan voldoende, kan die nooit volledig openzetten eigenlijk :) Op zich zou de set die ik nu zou kopen wel dienen om binnen een dik jaar, als ik ga werken en alleen ga wonen op men tv aan te sluiten in men living.. 'k weet niet hoe krachtig de speakers moeten zijn om nog van een krachtige bass te kunnen spreken?

• Breaker
Geforce660 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:25:
Budget ligt rond de 400 euro ongeveer. Ben ook al beginnen kijken naar zelf een set samen te stellen en in die zoektocht was ik die receiver ook tegengekomen.

Op zich zit ik altijd maar naar het aantal Watt te kijken van de speakers, maar momenteel heb ik nog de xps 2.140 set van Hercules en deze knalt eigenlijk wel meer dan voldoende, kan die nooit volledig openzetten eigenlijk :) Op zich zou de set die ik nu zou kopen wel dienen om binnen een dik jaar, als ik ga werken en alleen ga wonen op men tv aan te sluiten in men living.. 'k weet niet hoe krachtig de speakers moeten zijn om nog van een krachtige bass te kunnen spreken?
Voor dat budget kun je ook nog kjiken naar: pricewatch: Onkyo HT-S5405BL

Deze staat ook nog op mijn shortlist namelijk. En ben eerder geneigd om de Onkyo te kopen dan Yamaha. Waarom? Omdat er over de Onkyo (en Onkyo algemeen) veel meer te vinden is en besproken word. Zie ook het Onkyo topic hier.

Wattages e.d. is mij ook nog steeds een raadsel maar volgens mij moet je met deze 2 setjes toch aardig de buren kunnen pesten.

Maar sowieso voor je toekomstbeeld (de uitbreidingen) ben ik van mening dat een losse reciever, zoals in de set van Yamaha en Onkyo het geval is, je veel beter uit de voeten kunt dan een set van LG/Samsung/Philips. Je kan makkeljiker de speakers vervangen door zwaardere/duurdere/mooiere exemplaren en ook het aantal ingangsbronnen ligt hoger. Die keus heb ik in ieder geval voor mijzelf al gemaakt :)

• Geforce660
Breaker schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:07:
[...]

Voor dat budget kun je ook nog kjiken naar: pricewatch: Onkyo HT-S5405BL

Deze staat ook nog op mijn shortlist namelijk. En ben eerder geneigd om de Onkyo te kopen dan Yamaha. Waarom? Omdat er over de Onkyo (en Onkyo algemeen) veel meer te vinden is en besproken word. Zie ook het Onkyo topic hier.

Wattages e.d. is mij ook nog steeds een raadsel maar volgens mij moet je met deze 2 setjes toch aardig de buren kunnen pesten.

Maar sowieso voor je toekomstbeeld (de uitbreidingen) ben ik van mening dat een losse reciever, zoals in de set van Yamaha en Onkyo het geval is, je veel beter uit de voeten kunt dan een set van LG/Samsung/Philips. Je kan makkeljiker de speakers vervangen door zwaardere/duurdere/mooiere exemplaren en ook het aantal ingangsbronnen ligt hoger. Die keus heb ik in ieder geval voor mijzelf al gemaakt :)
Lijkt me wel een goed systeem, maar die subwoofer heeft minder wattage dan die gewone satelliet-speakers? Is het normaal niet andersom?

• Breaker
Geforce660 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:40:
[...]

Lijkt me wel een goed systeem, maar die subwoofer heeft minder wattage dan die gewone satelliet-speakers? Is het normaal niet andersom?
Ze gooien 2 termen door elkaar, input wattage en output wattage. Volgens mij moet je rekenen op 30W continue vermogen voor de speakers, en uit de datasheet haal ik voor de sub 80W continue vermogen (RMS in beide gevallen).

Pin mij er echter niet op vast, maar ben ergens iets tegengekomen van een zelfde soort set. Stond ook 120W max input waarbij vermeld werd dat het ~30W RMS vermogen was. Kan het echter zo snel niet weer vinden.

• Geforce660
Breaker schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:11:
[...]

Ze gooien 2 termen door elkaar, input wattage en output wattage. Volgens mij moet je rekenen op 30W continue vermogen voor de speakers, en uit de datasheet haal ik voor de sub 80W continue vermogen (RMS in beide gevallen).

Pin mij er echter niet op vast, maar ben ergens iets tegengekomen van een zelfde soort set. Stond ook 120W max input waarbij vermeld werd dat het ~30W RMS vermogen was. Kan het echter zo snel niet weer vinden.
't Is allemaal niet zo simpel hé :p Ik denk dat ik deze namiddag is tot bij de Krefel en Vandenborre ga voor wat ideetjes op te doen.. Je oorspronkelijke idee om zelf een samenstelling te maken begint me meer en meer aan te spreken eigenlijk!

• Breaker
Geforce660 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:29:
[...]

't Is allemaal niet zo simpel hé :p Ik denk dat ik deze namiddag is tot bij de Krefel en Vandenborre ga voor wat ideetjes op te doen.. Je oorspronkelijke idee om zelf een samenstelling te maken begint me meer en meer aan te spreken eigenlijk!
Het is ook zeker niet simpel haha, daar was ik ook al achter ;)

Mij ook haha, heb zelf ook eerst flink lopen turen naar standaard setjes van LG/Samsung/Philips, maar als je verder kijkt naar later zijn de mogelijkheden gewoon beperkt, en als je ziet dat dit soort setjes met fatsoenlijke recievers en speakers niet eens zo heel veel duurder zijn, dan is de keus eigenlijk best simpel! Alleen bij mij is het geval dat alles al aan een LCD tv komt te hangen en ook al een PS3 en digitale decoder met HDMI aanwezig zijn, dus de standaard setjes vielen sowieso al snel af bij mij.

En op deze manier kan je het ook zo inrichten als je zelf wilt! Voor nu en voor later :)

• Geforce660
Breaker schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:09:
[...]

En op deze manier kan je het ook zo inrichten als je zelf wilt! Voor nu en voor later :)
Eerst wist ik al niet goed wat voor iets ik zou kopen, nu geef je me nog opties bij.. :p Zal maar eens beginnen puzzelen wat een goeie match geeft!

• Breaker
Haha sorry :P Dat krijg je als je eenmaal een budget hebt ;) Succes met je zoektocht en laat het maar even weten als je wat leuks gevonden hebt!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

En zoiets: http://www.pioneer.eu/nl/...0/42/HTB-421SP/index.html
Daar zit alles bij, een receiver, blu-ray speler en een 5.1 setje aan speakers :)

• Geforce660
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:53:
En zoiets: http://www.pioneer.eu/nl/...0/42/HTB-421SP/index.html
Daar zit alles bij, een receiver, blu-ray speler en een 5.1 setje aan speakers :)
Deze heeft wel een bluray speler, maar heeft deze niet minder wattage?

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Wattage is niet het belangrijkste wat er is ;-)
Het voordeel is dat het een volwaardige receiver is waar je dus uiteindelijk ook duurdere speakers mee kunt aansturen mocht je dat willen en een betere subwoofer bijvoorbeeld.

• Breaker
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:26:
Wattage is niet het belangrijkste wat er is ;-)
Het voordeel is dat het een volwaardige receiver is waar je dus uiteindelijk ook duurdere speakers mee kunt aansturen mocht je dat willen en een betere subwoofer bijvoorbeeld.
Klopt, dat was ook mijn uitgangspunt met die 2 setjes, de basis heb je dan (reciever en speakers) en kan je later uitbreiden.

Ik denk echter zelf dat ik ga beginnen met losse reciever en een 2.0 opstelling. Heb zelf de Yamaha RX-V373 reciever op het oog met 2 Jamo S 426 speakers (506/606/608 ligt buiten budget en heb het idee dat de 426 prima voldoen voor mij) en later uit te breiden naar 5.0 (sub is geen vereiste voor mij i.v.m. de buren :P)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Of je gaat meteen voor:
pricewatch: Jamo S 426 HCS3 5.0 (Zwart)
:) Dan heb je meteen de set in 5.0.

• Breaker
Klopt, maar ik vraag mij af in hoeverre Salland die kan leveren voor die prijs (scheelt 70 euro met de 2e in de lijst...). Het is inderdaad nog een twijfel of ik meteen de 5.0 pak of de 2.0 :P
Pagina: 1