Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen, ben nieuw hier en zoek wat meer informatie voor het beveiligen van mijn telefoon en eventueel rooten of laten rooten door iemand.

Ben sinds vrijdag de eigenaar van een Sony Xperia S en dit toestel bevalt mij tot nu toe erg goed. Maar nu wil ik er wel een goede beveiliging op hebben. Op dit moment heb ik alvast Avast er op zitten, en die doet het tot nu toe goed, Maar is dit een goede virusscannen en houdt deze goed malware tegen?

Andere vraag, avast vroeg om een gerooted toestel voor de firewall, maar hoe kan ik het toestel het beste rooten en wat brengt dat voor eventuele gevaren mee? Heb op internet al het 1 en andere aan informatie gevonden, maar ben niet echt zo super technisch wat dit soort dingen betreft.

Verwijderd

Wat voor informatie heb je dan juist gevonden? Echt technisch is dit namelijk niet.

Ik heb zelf nooit een antivirus op mijn smartphones gehad (HTC Tatoo, HTC Desire Z en Motorola Droid 3) maar kijk goed naar de eisen die zo'n app stelt. Een clock-widget hoeft in mijn ogen geen access te hebben tot mijn berichten en contacten, laat staan ze te bellen oid.

Zelf heb ik de 3 toestellen geroot. Bij het eerste toestel (HTC Tattoo) heeft dit een aantal maanden geduurd, maar bij de 2 andere heb ik ze geroot alvorens ik ze voor de eerste keer opgestart had.

Zijn er gevaren aan dat rooten? Jazeker, het kan zijn dat je je garantie verliest en dat je je smartphone om zeep helpt. Bij mijn eigen toestellen heb ik dit nog niet meegemaakt maar ik heb eens de Samsung Galaxy SII van een vriend geroot en heb hem toen gebrickt. Hij is er wel mee mogen teruggaan naar de winkel en heeft gewoon een nieuwe gekregen. (Lag aan die smerige KIES-software van Samsung)

Nog een tip die ik je wil meegeven voor je aan het rooten begint. Zoek een goede guide op voor jouw toestel. Er is er waarschijnlijk wel ergens een te vinden op de forums van XDA. Lees heel de guide en sla vooral geen stappen over. Die 10 minuten extra kunnen je een hoop miserie besparen.

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 14:55
Avast vraagt root toegang alleen voor de Firewall functie. Als dat de enige reden zou zijn dat je wil rooten, dan raad ik je zeker AF van het te doen. Met rooten stel je je Android in principe open voor allerhande bedreigingen die kunnen afkomen op je telefoon. Malware is daar de belangrijkste van.

Dus, als beveiliging inderdaad je grootste zorg is, en je bent niet geinteresseerd in custom roms en experimentele apps, dan moet je NIET rooten.
Dan installeer je Avast met de standaard features en download je enkel en alleen apps uit de Google Play Store die meer dan 50.000 downloads hebben en een gemiddelde waardering van 4 sterren. Als je je daaraan houdt, loop je geen enkel risico op malware of virussen.

www.SmartphoneHelp.be

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We verwachten wel wat meer eigen initiatief dan dit. Wat heb je zelf al gevonden, en waarom kom je er niet uit?

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 16:38

electrom

Sapiens ars vivendi

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:46:
Andere vraag, avast vroeg om een gerooted toestel voor de firewall, maar hoe kan ik het toestel het beste rooten en wat brengt dat voor eventuele gevaren mee? Heb op internet al het 1 en andere aan informatie gevonden, maar ben niet echt zo super technisch wat dit soort dingen betreft.
Hier wordt het mooi uitgelegd vind ik en om een uitleg op te zoeken en te begrijpen moet je toch niet per sé technisch zijn?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter