Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KLPD melding virus

Pagina: 1
Acties:

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:01
Beste Tweakers,

Ik ben nu al bijna een week het gevecht aangegaan met het welbekende KLPD virus;
Als je je pc opstart krijg je een melding dat je illegaal gedownload hebt en dat je 100 euro over moet maken en je dan weer verder kan.

Bij veel mensen is het voordeel dat het bureaublad met startmenu eerst verschijnt. Dit is hier niet het geval (door het snelle opstarten door ssd?). Zij gaan vervolgens naar uitvoeren > msconfig en vinken het desbetreffende vinkje uit. Bij onmogelijk. Het virus is al opgestard voordat ik een startmenu knop zie.
Ook ctrl + alt + del werkt niet.

Wat heb ik al geprobeerd?

Via veilige modus:
- bij msconfig gekeken. Maar daar staat hij niet bij.
- Gescand met MSC (Microsoft Security Client) (enige aanwezige virusscanner)
- Malwarebytes en Emsisoft proberen te installeren. Installaties mislukken (door veilige modus?)
- Geprobeerd Java te verwijderen. Mislukt. (door veilige modus?)

Schijf in eigen pc gehangen:
- k:/ shijf (de geinfecteerde ssd) Gescand met MSC, Malwarebytes en Emsisoft. Niks gevonden
- De map gebruikers/<gebruiker>\AppData\LocalLow\Sun\Java verwijderd. (daar zou het volgens sommige fora in zitten)

Systeemherstel was niet aan de orde doordat er geen herstelpunt was om op terug te vallen |:(

Verder weet ik nu niet wat ik nog meer kan doen. Ja windows opnieuw installeren. Maar aangezien het een allesbehalve internet pctje is. Is dat iets wat ik echt liever niet doe.

Misschien hebben jullie nog wat ideetjes?
Alvast bedankt,

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 14:01
Computer opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden, via google zoeken naar Hitman Pro van surfright, dat pakketje eenmalig even uitvoeren op je computer. Dat zou de problemen moeten oplossen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Sowieso is er bij dit soort dingen maar één ding waardoor je zeker weet dat alles schoon is: formatteren en windows opnieuw installeren. Zo lang duurt dat nu ook weer niet.

Rail Away!

• DisasterMaster
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 16:33

DisasterMaster

Echt wel.

Mad Marty schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:32:
Sowieso is er bij dit soort dingen maar één ding waardoor je zeker weet dat alles schoon is: formatteren en windows opnieuw installeren. Zo lang duurt dat nu ook weer niet.
Dat zou ik niet doen, dat kost je veel meer tijd dan opschonen en er bestaan virussen die hier resistent tegen zijn. In dit geval raad ik gewoon aan de boel in veilige modus op te schonen.

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

DisasterMaster schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:34:
[...]

Dat zou ik niet doen, dat kost je veel meer tijd dan opschonen en er bestaan virussen die hier resistent tegen zijn. In dit geval raad ik gewoon aan de boel in veilige modus op te schonen.
Het aantal virussen dat er tegen kan is ongeveer op 1 hand te tellen en ik verwacht het al helemaal niet van een virus die specifiek voor de nederlandse markt is.

Daarnaast kan hij zijn SSD dan ook gaan gebruiken als boot schijf :)

• DisasterMaster
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 16:33

DisasterMaster

Echt wel.

Gropah schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:35:
[...]

Het aantal virussen dat er tegen kan is ongeveer op 1 hand te tellen en ik verwacht het al helemaal niet van een virus die specifiek voor de nederlandse markt is.

Daarnaast kan hij zijn SSD dan ook gaan gebruiken als boot schijf :)
Kan zijn, maar ik vind het een beetje een paardenmiddel voor een virus wat met conventionele middelen prima te verwijderen is ;) Maar goed, that's just my 2 cents.

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:02

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Deze tools willen nog wel eens een oplossing bieden
http://www.sdfix.org/
http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.php

Mocht je het toch op save willen spelen, kopieer alles belangrijke data van je pc af door middel van een Linux Live CD en format je schijf en herinstalleer Windows.

Si vis pacem, para bellum

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb laatst dit virus gehad bij iemand anders, ik kon m verwijderen met kaspersky rescue disk (ik dacht http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk).

Mocht je kunnen opstarten in veilige modus met command line, dan is dit mss nog handig: http://www.wikihow.com/Re...izei-Ukash-Virus-Manually (ik dacht hetzelfde virus...)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Bij dit virus wordt er wel degelijk een bestandje (.exe) in de gebruikersmap geplaatst (appdata\roaming??) en op c:\ staan dan ook een aantal trojans. Kijk ook in het register, hkey_users, software, microsoft, Windows, currentVersion, run

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heb hem ook bij een familielid voorbij zien komen, ik heb een herstelpunt terug gezet in safe mode en daarna alle documenten etc op m'n usb gezet en na een herinstallatie terug geplaatst.. Lelijk virus trouwens, je kunt buiten safe mode echt vrijwel niets..

• LoeWn
Bedankt voor alle reacties.
Ik ben nu bezig om de herstel cd te maken wat Ruubster zei. Dit lijkt mij de beste oplossing voorlopig.
Vervolgens ga ik de oplossingen van 42DPI proberen.

@Mad Marty. Ik heb in de post gezegd. dat opnieuw installeren iets is wat ik echt niet liever doe. Dus dan kun je er vanuit gaan dat ik daar dus ook niet zomaar voor kies. En nee, niet elke pc installeer je ff opnieuw. Niet een pc waarop managmentprogramma's staan die gekoppeld zijn met de bank en met andere managmentprogramma's via het netwerk ;)

• LoeWn
Het is gelukt door middel van de Kaspersky Resque 10 cd. Werkte handig.

Bedankt voor het meedenken allen.
Pagina: 1