Toon posts:

(advies) game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben op het moment aan het kijken wat voor nieuwe game pc ik wil gaan samenstellen en vroeg mij af of onderstaande samenstelling goed is voor de komende tijd.
  • Club 3D Radeon HD 7950
  • Intel® Core™ i7-3770K
  • Aerocool E85M-550
  • Corsair Carbide 500R
  • LG GH24NS70
  • Corsair CSSD-P128GBP-BK
  • ASRock Fatal1ty Z77 Performance
  • GeIL 16 GB DDR3-1866 Quad-Kit
link: www.alternate.nl/html/con...l?id=90760&kind=pcBuilder

Kan rond de 1300,- uitgeven.

Heb ik dan met dit het beste wat in huis te halen is?

Alvast bedankt!

AJ

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-03 13:54
Corsair CSSD-F180GB3-BK

-Hogere schrijfsnelheid
-Hogere leessnelheid
-52GB meer ruimte
-Slechts 8 Euro duurder
-Hogere MTBF

http://www.alternate.nl/h.../CSSD-F180GB3-BK/943066/?

Voor de rest ziet het er een mooie configuratie uit.

[ Voor 14% gewijzigd door bambinodekat op 29-05-2012 19:37 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 14:20
Kijk eens naar de Best Buy Guide van deze maand;
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012

Ipv die 3770k kun je bijv een 2500k nemen en nauwelijks inleveren op game performance, en geld vrijmaken een duurdere videokaart.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Corsair SSD's zijn vrij slecht, Crucial, Samsung en Intel zijn de enige merken die echt goed zijn. Neem dus een Crucial M4 128gb, een Samsung 830 128gb of een Intel

De voeding is waarschijnlijk slecht, Corsair voedingen zijn al beter. Seasonic is nog beter, maar ook duurder. Bedenk wel dat een slechte voeding je hele PC kan slopen, dus, een goede voeding is zijn geld waard!

Ik weet niet wat de kwailiteit is van Geil geheugen. Wat ik wel weet is dat het nooit in de BBG staat, en je mobo geen quad-channel ondersteunt. Ook is 16gb alleen intressant als je veel gaat photoshoppen of een Ramdisk gaat draaien. Anders volstaat 8gb Corsair LP geheugen of Kingston HyperX wel.Aan hogere geheugen clocksnelheden heb je weinig. 1600 is prima.

Ook heb je geen CPU koeler, en dat is wel aan te raden met een IB, zeker als je gaat gamen. Een Scythe Mugen 2 of een Zalman CNSPX10 Performa zijn allebei erg goed. Zalman zelfs ietsje beter, de Scythe ziet er extremer uit.

People as things, that’s where it starts.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor een game PC is een i7 overkill, hyperthreading biedt tegenwoordig weinig voordelen (zeker voor gaming), ik zou dus gewoon jezelf het geld besparen en daar een i5 van maken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2012 19:49 ]

Verwijderd

Sandforce, dus vermijden als de pest.

Verder zou ik er een i5 van maken als het je puur om het gamen te doen is, de i7 is dankzij z'n hyperthreading bijna altijd zelfs langzamer!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-03 13:54
i5-2500K is nu de beste keuze

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:50:
[...]

Sandforce, dus vermijden als de pest.

Verder zou ik er een i5 van maken als het je puur om het gamen te doen is, de i7 is dankzij z'n hyperthreading bijna altijd zelfs langzamer!
Is echt elke sandforce ssd slecht ? ik heb de intel 520 maar die doet het aardig goed ?

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03-2025
sthij schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:04:
[...]

Is echt elke sandforce ssd slecht ? ik heb de intel 520 maar die doet het aardig goed ?
Niet alle SandForce SSD's gaan defect, toevallig die van mij wel na precies 1 jaar (OCZ Vertex 2) heb gelukkig kunnen ruilen voor een Crucial M4 (Marvell). Op diverse sites/forums zie je gewoon heel vaak dat SandForce gebaseerde SSD's een hogere uitval percentage heeft dan de rest, daarom worden ze ook niet geadviseerd ...

Verwijderd

sthij schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:04:
Intel is waarschijnlijk de enige uitzondering, omdat die erg veel tijd en energie heeft besteed aan het fabriceren van een eigen speciale firmware. Echter, de SSD's zijn nog niet zo lang uit en dus nog behoorlijk onbewezen. De Intels zouden de enige Sandforces zijn die ik nog wel durf te kopen, maar ik zou dan toch eerder voor een Crucial M4 of Samsung 830 gaan. Die zijn inmiddels behoorlijk bewezen, flink snel en leveren veel waar voor hun geld.

Overigens hebben lang niet alle Sandforce-eigenaren problemen, maar 10-30 procent is toch echt te veel. Je kan mazzel hebben, maar zoveel mensen hebben zoveel gezeur dat het eigenlijk die paar centen die je bespaart niet waard is.
Dat hangt er een beetje vanaf of je gaat overclocken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 23:25 ]

Pagina: 1