Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Geen idee of ik hier een antwoord kan vinden, want het is nogal specifiek.
Ik heb ook al op die loonwijzer site gekeken, maar waar word ik niet echt wijzer van ;) Ook vergelijkbare sites met 'loonindicatoren'.

Het gaat om een hoge, adviserende functie bij een constructiebedrijf. De functie valt direct onder de directeur en is bedoeld om bij een zeer belangrijk project te adviseren en ook enigerwijs te controleren. Eigenlijk een soort van projectleider, maar dan zonder het aansturen.

Het project is zodanig belangrijk, dat bij falen een faillissement niet ondenkbaar is. De persoon in deze functie zal dan waarschijnlijk sowieso als zondebok worden aangewezen :) Dat is eigenlijk al duidelijk voordat de stoel bezet is. Een hoog risico en een hoge verantwoordelijkheid dus.

Verder is het een soort van freelance functie, zeker niet full time, maar laten we zeggen dat er misschien een week in de maand aan besteed wordt, afwisselend op werkdagen en in weekenden. Mijn verwachting is dat het vaker in weekenden zal vallen.

Enig idee wat iemand voor salaris zou kunnen vragen?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik ben werkzaam geweest bij een van de grootste ontwikkelaars/bouwers van Nederland. Wat wij deden als ik dit zo lees valt dit onder een project directeur voor een project waar hoge risico's aan kleven specifiek juist diegene aannemen als blok zijnde. Gaat het goed, mooi, gaat het fout dan kun je die de schuld geven en ontslaan.
We hadden diverse projecten lopen soms in de honderden miljoenen euro's en een dergelijk persoon werd dan extern aangenomen voor 100 a 150.000 euro per jaar. Op zich niet verkeerd maar op dergelijke projecten versleten we aantal projectleiders en je mag jezelf zo hoog achten de realiteit is dat dergelijke projecten althans bij ons in een aparte VOF vielen. Kortom zou het project tegenvallen, vervelend voor de VOF maar niet voor de moedermaatschappij. Overschat dan je eigen meerwaarde dan ook nooit maar zie wel in wat je risico in een dergelijk project is. Het merendeel van de projectleiders in een dergelijk project zoals ik aangaf werden ontslagen op laste van de opdrachtgever of ze zagen het zelf niet meer zitten.
Aan de andere kant de lasten mogen hoog zijn, het zijn wel vaak zeer mooie projecten. Ik ben zelf vaak bij dergelijke projecten betrokken geweest om financiele zaken af te wikkelen of om problemen nader te bekijken (ben zelf een voormalig projectcoordinator) en dit zijn wel projecten waar je hooguit 1 per jaar van tegenkomt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

b.v. via http://www.de-salarisindicatie.nl

Zoeken -> hout & bouw Project ontwikkelaar/ project directeur

(universitair, veel jaar ervaring etc etc. )

verder met: n4m3l355

PS, als je niet weet wat je op zo'n functie hoort te verdienen, hoor je daar niet op te solliciteren. ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Xochiquetzal
Bedankt, beide, voor jullie reacties.

n4m3l355, wat jij schrijft is heel herkenbaar en ook wel heel toepasselijk voor dit project. Ik heb alleen begrepen dat het hierbij gaat om zeeg hoge boetes, ook al per dag dat één van de te realiseren onderdelen uitloopt. Dit gaat om bedragen die dan wel degelijk funest zijn voor het bedrijf... Maar goed, daar van los gezien. Je noemt een jaarsalaris... Zou je misschien ook een indicatie van een uurtarief kunnen geven, m.b.t. de informatie die ik je gaf? Het gaat niet om een vaste baan, maar eigenlijk in de zin van 'erbij klussen'. Maar dan wit. :)

leuk_he, ik vind wel de functie projectcontroller... Ik heb het even gegoogled en dat zou best wel kunnen zijn wat ik bedoel... Salaris valt dan wel tegen (vergeleken met wat ik in gedachten had en wat n4m3l355 zegt). Alleen helaas worden op die website ook alleen jaarsalarissen en soms maandsalarissen genoemd.

Iemand enig idee qua uurtarief?
leuk_he schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:53:

PS, als je niet weet wat je op zo'n functie hoort te verdienen, hoor je daar niet op te solliciteren. ;)
Het gaat mij dus niet zozeer om de functie an sich, maar specifiek in deze situatie, waarbij je niet een fulltime functie bezet, maar af en toe als adviseur, consultant, auditor of zo wordt ingezet om te controleren of het project nog wel de juiste kant in gaat en om te adviseren qua bijsturen, waar nodig...

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Qua uurtarief moet je denken aan 160 euro per uur denk ik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• n4m3l355
Het is me nog steeds niet geheel duidelijk wat je precies gaat doen. Ben je voltijd project leider/directeur dan zie ik niet in hoe je dit 'erbij' kunt doen. Verder als het op advies werk aankomt (maw 0 risico) dan val je snel rond de 120 a 160 euro. Maar het blijft gissen naar wat je gaat doen en om eerlijk te zijn gezien je kennis moet je je zoals al aangegeven is afvragen of dit realistisch is.
Bij ons werden deze lui extern ingehuurd cq weggekocht maar dit waren wel stuk voor stuk senioren (20+ jaar ervaring) en ook een degelijke ervaring met het type project.

• Xochiquetzal
Ik ga dit zelf niet doen, hoor. :)

Er is voor de persoon in kwestie ook niet zozeer risico voor hemzelf, want hij heeft gewoon een vaste baan en doet dit er dus naast (wit!), maar voor het bedrijf. En ook al is de persoon in kwestie slechts adviseur, dan zullen ze toch hem gebruiken als zondebok, mocht het toch fout gaan. Hij is immers aangenomen, om ervoor te zorgen dat het NIET fout gaat.

Ervaring in dit segment ca 10 jaar. Is wel zijn expertise.

[ Voor 7% gewijzigd door Xochiquetzal op 31-05-2012 08:12 ]

• n4m3l355
Ik blijf erbij.. 10 jaar is minimaal voor complexe projecten. Ik zie in de ICT vaak kreten over junior/senior voorbij komen. In de bouw zeker voor grote projecten (lees 50+ miljoen) is een projectleider/direteur iemand met meer dan 20 jaar ervaring. Daarnaast als je het risico niet loopt, wordt je niet betaald en krijg je een naverhante functie met de daarbij behorende rechten/plichten. Het moet je trekken zelf heb ik dit nooit gedaan en en zal ik ook nooit advies werk verrichten mede omdat die niet echt een bijzondere naam hebben. Immers staan die los van het project en zijn ze qua risico zeer minimaal terwijl de schade in geval van fouten gigantisch kan zijn.

Ik denk als hij niet weet wat hem te wachten staat noch wat hij waard is dat je je moet afvragen of hij wel geschikt is. Ik ken zijn CV niet noch het project noch de aannemer maar imo komt het allemaal wat onkundig over. Maakt niet uit maar als je daadwerkelijk een project wilt leiden ga werken bij de ontwikkelaar/aannemer en probeer een passende functie aan te nemen.

• Xochiquetzal
Hihi, nou onkundig is hij zeker niet :)
Alleen heeft hij het dus nog nooit zo freelance gedaan...

Ach ja... bedankt voor jullie input!

Pagina: 1