Cyrix VIA III 700 en een CUV4X ??

Pagina: 1
Acties:

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik wil voor mijn vader een budget pc in elkaar schroeven, en nu zat ik te denken aan een asus CUV4X moederbord en een via 700 proc. nu weet ik dat de via procs. geen top of the hill kwaliteit is maar de prijs/MHz verhouding is wel zeer goed. Daarbij komt dat de cuv4x onboard audio heeft en das dan mooi makkelijk. Ik vraag mij echter af of de cuv4x wel een via proc. ondersteunt want daar kan ik op de site van asus niets over vinden, maar op de site van via staat wel dat de procs socket 370 compatibel zijn.
Heeft iemand ideeen hierover of ervaring mee?

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, volgens mij loont het nog steeds beter om een Duron of Celeron te nemen ipv een Cyrix. De Cyrix is zeer goedkoop, maar presteert ECHT minder dan Duron of Celeron, terwijl de laatste twee nou niet echt duur zijn te noemen. Voor iemand met een absoluut krappe beurs is de Cyrix een alternatief, maar voor iemand met centen, die gewoon goedkoop wil is een Duron/Celeron een betere keus.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
De prijs/MHz verhouding is wel ok maar de prijs/prestatie verhouding absoluut niet.

Een Celeron is in combinatie met de CUVX4 een veel betere keuze. Duron zou ook nog kunnen, inmiddels zijn er veel redelijk goedkope moederborden op de markt. Wel goede koeling nodig natuurlijk :)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Celeron met 815 moederbord.

Weet je zeker dat het stabiel is en heeft ook alles onboard.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
ok bedankt zal toch eens naar een celly kijken, maar het leek me leuk om voor die 150 piek ook eens een beetje te stoeien met zo'n proc (betreft oc'en ed)

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OCen van Cyrix is idd erg weinig over gezegd. Betwijfel of het echt loont, maar goed.

Vind de CUV4X niet voor de hand liggend voor een ultragoedkoop systeem- voor de prijs van een CUV4X en een Cyrix heb je al een Chaintech of een MSI K7T-Turbo met Duron. Dat is even een andere klasse. Als je qua prijs de onderste uit de kan wil halen, kijk eens naar een of ander SiS mobo (PC-Chips?:r) en de Cyrix.

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1