Toon posts:

Hulp Nodig met oplossen beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeTweakers,

Ik heb laatst een pc van een collega van mij gehad en hier windows 7 opgezet. Nou (met nadruk op:)werkte de pc gewoon goed volgens mijn collega en zij was er tevreden mee. Nou ben ik echter vandaag opgebeld dat de pc het niet meer doet. Nou heb ik alles nagekeken (wat nog lukt) van de pc, en de pc geeft GEEN beeld meer helaas. Met het aanzetten van de pc draaien de fans wel gewoon en de dvd speler doet het ook nog gewoon. Ik vermoed dat het mobo niet helemaal meer lekker loopt (oftewel dat het mobo naar de hemel is) maar ik wil eerst zekerheid hebben dat ik alles heb nagelopen van de pc dat maybe nog de oplossing kan zijn.Kunnen jullie dingen aangeven die ik nog kan proberen?

Het/de issue('s) is/zijn:
- geen beeld what so ever, zelf geen bios in het beeld

De solutions die ik al heb geprobeerd:
- Andere GPU erin gezet (PCIe en PCI gpu, de pc is al wat ouder en daarom zit er nog een PCI slot in)
- Zo min mogelijk componenten aangesloten en aangezet
- 2x andere 100% werkende PSU (just in case geprobeerd)
- Mobo batteij eruit gehaald, rest stroom gebruikt dmv de pc aan te zetten (zonder stroomstekker uiteraard), 1u wachten en vervolgen eerst zonder mobo batterij de pc aangezet en daarna met
- Het beeldscherm van mijn collega getest dmv mijn laptop te gebruiken en het beeldscherm werkte gewoon.
- Pc had alleen onboard GPU en deze had een VGA + HDMI aansluiting, ik heb de onboard VGA + HDMI getest

De specs van de PC zijn deze op een paar punten na:
- De CPU is een Pentium dua core
- 3GB RAM
- Alleen de IGP/onboard GPU
- Windows 7 Ultimate 32bit

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen? Ik vermoed dat er gewoon een nieuwe pc gekocht moet worden (in dit geval krijgt ze een nieuwe pc van mij die ik nog heb liggen), maar ik het zeker weten dat ik alles heb getest. Alvast bedankt voor het meedenken!!

(mocht dit in het verkeerde forum staan mijn excusses!)

Verwijderd

Topicstarter
De pc had oorspronkelijk een Windows Vista, zou windows 7 het issue kunenn zijn?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Denk het haast niet. Andere aansluiting al geprobeerd. al een videokaart eringehangen??? Maar zo'n pc heeft toch wel pcie express 16x??? Probeer anders een AGP kaartje

Johann Sebastian Bach

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:59
Aangezien het hier een Acer betreft, vermoed ik dat het moederbord inderdaad overleden is. Ik heb genoeg Acer desktops gezien waarvan het moederbord defect bleek. Wat het is met dat spul, ik heb geen idee.

Verwijderd

ThomasJ schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:12:
Aangezien het hier een Acer betreft, vermoed ik dat het moederbord inderdaad overleden is. Ik heb genoeg Acer desktops gezien waarvan het moederbord defect bleek. Wat het is met dat spul, ik heb geen idee.
Over het algemeen is het rotzooi, is mijn ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:50:
Denk het haast niet. Andere aansluiting al geprobeerd. al een videokaart eringehangen??? Maar zo'n pc heeft toch wel pcie express 16x??? Probeer anders een AGP kaartje
Met PCIe bedoelde ik PCIe 16x, en ik heb een PCIe x1 en een PCIe16x GPU geprobeerd. Ik heb geen AGP slot in dit MOBO helaas tot mijn beschikking :(
Pagina: 1