Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heilige geit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 19:20
hallo,

gezien ik alweer vakantie heb, en al lang een lijst met taken heb liggen, ben ik daar vandaag maar eens aan begonnen. Een van die taken betrof het ontleden van een hp mini 1001tu met als doel hem koeler maar vooral sneller te maken. Dit koeler maken is aardig gelukt met enkel en alleen het opnieuw aanbrengen van thermische pasta. Echter toen ik hem open had zag ik de aansluiting zoals hier onder op de foto te zien is.
Ik ben er zelf niet bekend mee, maar het leek me een msata poort. Is dit het geval, en zo ja kan ik hier dan ook een msata ssd instoppen zodat ik de opslag van 60gb kan behouden. Ik weet dat ik dit 60gb 1.8inch schijfje kan vervangen voor een kleine ssd, maar liever beide. Deze vraag stel ik hier gezien ik er op internet niet echt iets over kon vinden. De msata ssd in kwestie betreft een ocz nocti 30gb.

link voor de laptop(gezien tweakers hem niet kent...)
http://h10025.www1.hp.com...=en&lc=en&product=3838214

de aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/bs3eaoaup/DSC_0112.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
Volgens mij kun je het verschil tussen m-Sata of mini PCI express aan de buitenkant niet zien, omdat ze dezelfde connector gebruiken. Dus hopelijk staat er iets op je mobo geprint, en anders opzoeken in de specs van het apparaat. De connector gaat je niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Volgens mij is de aansluiting van SATA en mSATA hetzelfde alleen is de ruimte op het moederbord bepalend voor de grootte. Ik denk dat dit prima gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heilige geit
hmm oke, nou ik heb even gekeken en de wireles kaart past ook in deze aansluiting. Is hieruit af teleiden dat het dan een pci poort is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
heilige geit schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:30:
hmm oke, nou ik heb even gekeken en de wireles kaart past ook in deze aansluiting. Is hieruit af teleiden dat het dan een pci poort is?
Nee, er zijn genoeg poorten die zowel mPCIe ondersteunen als mSATA, in dezelfde connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

Is dit nu de aansluiting waar je Wifi kaart in zat, of alleen waar ie in past? Als hij er normaliter zo in zat, dan is het een PCI poort. Mocht hij nou alleen ook kunnen passen, dan zijn we geen stap verder doordat het dezelfde aansluiting is als msata ;)

Kijk dus effe of je op het moederbord een aanwijzing kunt vinden voor een van de twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heilige geit
het betrof de aansluiting waar de wifi kaart OOK in kon. Dus niet het slot waar hij inhoort.
Daarentegen staat er op de slot van de wifi kaart bellwether 8KD1. Deze zelfde "typeaanduiding?"
staat eveneens op het slot waarvan ik graag zou willen weten of het nu een pci of een msata slot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heilige geit
oh, en dit heeft waarschijnlijk amper toegevoegde waarde, maar het gebied wat afgeschermd is(Het stuk zwart plastic op de foto) heeft exact de afmetingen van de ocz nocti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCZ....

mSATA is fysiek identiek aan mpci-e, al is de pinout anders. Vergis je daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heilige geit
ja ik weet dat hij idd fysiek hetzelfde is, daarom vroeg ik het hier. En wat betreft ocz, ik weet dat veel mensen er negatiefe ervaringen mee hebben maar ik heb op dit moment drie vertex 3s in gebruik, en nog nooit iets mee gehad. De oudste is nu anderhalf jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heilige geit
someone, anyone. Ik weet dat ik niet zo veel kennis van deze zaken heb, maar iemand hier moet het toch wel kunnen afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:23

Dima_2005

T.net-verslaafde

Kijk eens:
http://asuseee.free.fr/dl/hp-mini-1000.pdf
OF:
http://www.helpowl.com/manuals/HP/Mini1101/64241

[ Voor 33% gewijzigd door Dima_2005 op 01-06-2012 13:17 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heilige geit
oke, dit zou kunnen helpen, bedankt. In deze manual vond ik de volgende aanduiding die volgens mij overeen moet komen met deze poort.
Intel 82801G (ICH7 Family) PCI Express Root Port—27D0 en
Intel 82801G (ICH7 Family) PCI Express Root Port—27D2

welke van de twee het nou precies is dat weet ik niet, maar ik neem aan dat dat er ook niet bijster veel toe doet.
Maar gezien nu dus boven water is dat het hier om een pci Express poort gaat, is het antwoord op de vraag kan ik hier een pcie ssd instoppen, dan ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

heilige geit schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:32:
Maar gezien nu dus boven water is dat het hier om een pci Express poort gaat, is het antwoord op de vraag kan ik hier een pcie ssd instoppen, dan ja?
Nee, het antwoord is dan nee: je kan er dan bijv een wireless kaartje insteken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom zou een miniPCIe SSD niet kunnen dan?

[ Voor 4% gewijzigd door wagenveld op 01-06-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heilige geit
inderdeed, verklaar u nader.. alstublieft

[ Voor 17% gewijzigd door heilige geit op 01-06-2012 16:07 ]

Pagina: 1