Ik heb een 10 Mbits netwerkkaart gekocht, maar die is toch te sloom voor een 6Mbytes ADSL aansluiting. Ik bedoel hij zal wel werken maar ik gooi allemaal snelheid weg. Klopt dit of lul ik nou onzin ? Ik bedoel 10:8= 1,25. Dat zou betekenen dat ik max. 1,25 Mbytes krijg hoewel ik een verbinding krijg van 6 Mbytes
Verwijderd
Wat je zegt is waar, maar ik betwijfel dat jij ergens 6 Mbytes ADSL vandaan kan krijgen.
Ik denk eerder dat het 6 Mbit is ipv Mbytes...anders zou zelfs een 100Mbit netwerkadapter maar net voldoende zijn.
Ik denk eerder dat het 6 Mbit is ipv Mbytes...anders zou zelfs een 100Mbit netwerkadapter maar net voldoende zijn.
Je hebt een 6 Megabits verbinding.
Je NIC is dus snel genoeg.
Je NIC is dus snel genoeg.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Dat kan inderdaad niet. Het technische maximum van ADSL is 8Mbits. En dat wordt volgens mij in NL nog nergens geleverd.Op maandag 26 maart 2001 13:49 schreef DaffyD het volgende:
Wat je zegt is waar, maar ik betwijfel dat jij ergens 6 Mbytes ADSL vandaan kan krijgen.
Een verbinding van 6Megabytes/sec zou meerdere modale jaarsalarissen per maand kosten.
Verwijderd
6Mbytes zou 48Mbit zijn en als je zoveel geld hebt voor een i-net verbinding kan er best wel een 100Mbit kaartje vanaf.
Maar idd bestaat dat niet, het modem kan ook maar 8mbit downstream aan, dus lijkt me erg onlogisch, maar wel lekker
Maar idd bestaat dat niet, het modem kan ook maar 8mbit downstream aan, dus lijkt me erg onlogisch, maar wel lekker
Cistron kan 8 Mbit leveren...Op maandag 26 maart 2001 13:52 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad niet. Het technische maximum van ADSL is 8Mbits. En dat wordt volgens mij in NL nog nergens geleverd.
[..]
Is alleen nog maar in een paar gebiedjes te verkrijgen waaronder Rotterdam.
Als er een maximum van 8 is, betekent dat ik dan max. 1 Mbyte per seconde kan krijgen (niet dat ik hier niet tevreden mee ben, ik heb nu 64Kb). Dit wordt trouwens wel geleverd, want het is een test van de universiteit twente met 25 mensen waaronder ik en er zitten dus geen limieten op
Dat is theoretisch mogelijk ja...Op maandag 26 maart 2001 14:06 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Als er een maximum van 8 is, betekent dat ik dan max. 1 Mbyte per seconde kan krijgen (niet dat ik hier niet tevreden mee ben, ik heb nu 64Kb).
Je moet dan alleen wel veel dingen tegelijk gaan downloaden, want met een verbinding naar een server haal je dat nooit!
Misschien 4 tot 8 dingen tegelijk van verschillende servers trekken?
48 Mbit valt eigenlijk nog best mee.Op maandag 26 maart 2001 13:55 schreef Bendertino het volgende:
6Mbytes zou 48Mbit zijn en als je zoveel geld hebt voor een i-net verbinding kan er best wel een 100Mbit kaartje vanaf.
Maar idd bestaat dat niet, het modem kan ook maar 8mbit downstream aan, dus lijkt me erg onlogisch, maar wel lekker![]()
![]()
Dat lijkt op een E3.
Is dan wel iets minder dan meerdere modale jaarsalarissen per maand.
Eén mischien, een beetje overdreven, foei.;(
Maar goed, aan een E3 hang je ook geen Realtek Ethernetkaartje meer.
De snelheid die je via ADSL downstream kunt halen is MAXIMAAL 8 Mbit. De snelheid die je daadwerkelijk haalt is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale (of wat het ook wordt bij de UT) en de kwaliteit van de kabel. Bijkomend voordeel bij Cistron is dat ze niet afknijpen.
Je haalt dus wat je kunt, ipv een vooringestelde snelheid. Denk je er overigens wel aan dat je upstream snelheid een factor 10 lager ligt? Theoretisch max. 864 kbit..
Vanwaar eigenlijk ADSL? Woon je niet op de campus?
Vanwaar eigenlijk ADSL? Woon je niet op de campus?
Was getekend, enz. | specs
Phoe ... de CAMPUS heeft pas een strakke verbinding. In theorie 13MB/sec ... maar in de praktijk maar 4MB/sec
(ze branden daar CD's over het netwerk
). Als je in Enschede woont kun je ook gewoon @Home nemen ... bevalt goed. Op een paar weken geleden na (toen was de verbinding effe knudde). Zal ook komen omdat mijn kabelmodem maar op +/- 5 meter vanaf de straat-verdeelkast is aangesloten
. Die kast staat hier namelijk voor aan de oprit
.
Pagina: 1