Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-03 13:09
ik ben op zoek naar een compacte en draagbare laptop. Het zal vooral gaan om een beetje internetten, tekstverwerken en af en toe een filmpje. De keuze is dus gevallen op 13,3" tot 14". Hierbij is design ook meegewogen. Hieruit komt de eis voort die voorschrijft dat hij ook nog eens een aluminium behuizing moet bezitten.

Het budget is max 850e, maar dit hoeft niet allemaal op.

Nu heb ik een selectie gemaakt voor de volgende vier exemplaren.
Acer Aspire S 3-951-2464G34iss

Dell XPS14z(eerste optie) met i5 voor 760euro

Samsung 530U3B-A01NL 800euro

Dell XPS 14z(tweede optie) met i7 en GT 520M voor 830 euro

Hebben jullie nog tips voor laptops die ik over het hoofd zie. Hoeft niet per se ultraportable, want dankzij het formaat is hij altijd goed te verslepen.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Alumium behuizing betekend niet gelijk dat de bouwkwaliteit goed en stevig is... Integendeel juist, alumium geleid stroom, warmte en is heel erg stijf. Dat zorgt ervoor dat die bij de meeste geringen stootjes al putjes kan krijgen. Een flexibilere behuizing is al veel beter en steviger.. (Koolstof vezels ftw!)

Daarnaast zijn de Acer en Samsung naar mijn idee van kunststof gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinand op 29-05-2012 16:04 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-04 17:24

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Wat een bullshit }:O hierboven. Je hoort geen schokken te krijgen van je laptop!!!!

Kijk naar de macbook: superstevig, slijtvast ed. De mijne heeft na 3 jaar intensief gebruik geen scheurtjes, putjes of deukjes...

Carbon is voor de niet macs wel het beste. Al is lenovo ook bekend met titanium behuizingen en daar hoor ik ook lovende verhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
_Erikje_ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:54:
Wat een bullshit }:O hierboven. Je hoort geen schokken te krijgen van je laptop!!!!

Kijk naar de macbook: superstevig, slijtvast ed. De mijne heeft na 3 jaar intensief gebruik geen scheurtjes, putjes of deukjes...

Carbon is voor de niet macs wel het beste. Al is lenovo ook bekend met titanium behuizingen en daar hoor ik ook lovende verhalen
theoretisch geleid aluminium stroom en warmte meer dan de andere gebruikte materialen. Dus het is gewoon theoretisch gezien een niet zo logische materiaal om te gebruiken voor laptops. Hoeft toch niet perse "bullshit" te zijn. En dat jouw mac het zo lang stevig is na 3 jaar intensief gebruik betekend niet dat elke laptop met aluminium zo stevig is. (Kijkt naar de HP DV series ;( )

Over het algemeen zijn aluminium laptops gewoon niet de top of the notch in kwaliteit. Met uizondering van een paar waaronder bijvoorbeeld de macbooks (Dat mag zeker ook voor de prijs die ze ervoor vragen). Maar goed, de IBM en later de Lenovo thinkpads waren gemaakt met een heleboel plastic componenten en je gaat hier niemand wijsmaken dat de macbook een betere bouwkwaliteit en levensduur heeft dan de gemiddelde Lenovo thinkpad. Daarnaast een ander voorbeeld zijn de Vaio Z laptopjes van Sony die gebruik maken van Carbon Fibre Reinforced Aluminium... Dat zijn pas echt bouw kwaliteit technische laptops.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 29-05-2012 17:04 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

_Erikje_ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:54:

Dat X beter is dan Y wil niet zeggen dat Y (in dit geval aluminium) niet voldoet.

aluminium is gewoon een bar slecht materiaal om laptops van te maken, ja, de macbook is stevig.. maar dat had met plastic ook prima bereikt kunnen worden.

Overigens vind ik de XPS 14z en matige deal, de samsung overtuigt mij ook niet.. en de S3 moet ik helaas een miskoop noemen. Als je NU een laptop wilt, dan is de V131 een goede keus, zo niet, dan zou ik wachten op de nieuwe XPS 14z, die krijgt dan tenminste een fatsoenlijk scherm, idem voor de samsung, sony, en asus concurrenten die uitkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-05-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://i566.photobucket.com/albums/ss107/timhanigan/P1010036.jpg

Net verkeerd vallen of een tik krijgen, daar zit je dan met je alu behuizing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Dan ben je dus gewoon een LEO.
Pagina: 1