Bookmarken/volgen van een topicreeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nu de topicreeksen aardig goed ingeburgerd zijn, lijkt mij goed om eens te denken aan vervolgfeature rondom dit principe. Het is namelijk een groot gemis dat je wel een topic kan bookmarken, maar geen topicreeks.

Waarom dan?

Nou soms volg je een topic heel onregelmatig, bijv omdat je niet altijd op GoT kan zijn wegens je werk en/of sociale leven. Het komt dan weleens voor dat het topic wat je volgt ineens gesloten is. Vaak wordt het dan voor lief genomen dat het topic gesloten is, omdat er geen indicatie is dat er een nieuw deel is. Dat er een nieuw deel is in de reeks is niet te zien in je bookmark of post reply. Dit zou dus makkelijker gemaakt moeten worden.

Hoe zou je dit kunnen integreren?

Ik zat zelf te denken om een icoontje toe te voegen aan de topicregel. Een geschikte plaats zou dan, volgens mij, zijn naast het icoontje dat aanduid dat er meerdere topicstarters zijn. Zie afbeelding hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8rH1vTH12aIMzvLIffHrJxm0/full.gif

Het aangewezen icoontje, even snel zelf gefabriceerd uit de famfamfam silk collectie, in de afbeelding laat op een duidelijk manier zien dat er iets aan de hand is met het topic. Bij het aanwijzen van dit icoontje kan dan een tooltip komen die aangeeft dat er een nieuw topic geplaatst is in de reeks waar de discussie voorgezet wordt. Erop klikken brengt je dan naar dat laatste topic in die reeks.

Hiermee zou je veel makkelijker een reeks kunnen volgens in zowel je bookmarks als in je post reply.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Hierop doorgaand: Het zou wel mooi om de bookmarks en post reply samen te voegen. Je voorkomt hiermee tvp's en het bovenstaande is eenvoudiger te realiseren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 16:23
Wil je dan niet liever gewoon direct worden doorverwezen naar het nieuwe deel? Je bookmark is dan gewoon "HTC Sensation (XE): Ervaringen & Discussie" minus het "deel x" er achter

Ik denk dat de use case dat je in het nieuwe topic wil landen voor de actualiteiten/ervaringen/vragen vaker voorkomt dan dat je in een oud topic wat wil nalezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Sebazzz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:57:
Hierop doorgaand: Het zou wel mooi om de bookmarks en post reply samen te voegen. Je voorkomt hiermee tvp's en het bovenstaande is eenvoudiger te realiseren.
Ik denk niet dat je dat moet doen. In je Postreply kan een topic op gegeven moment naar pagina xx verdwijnen is het moeilijk terug te vinden, terwijl de lijst van je bookmarks, volgens mij, over het algemeen veel korter is en dus ook makkelijker dat je een topic terugvind.
Misha schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:16:
Wil je dan niet liever gewoon direct worden doorverwezen naar het nieuwe deel? Je bookmark is dan gewoon "HTC Sensation (XE): Ervaringen & Discussie" minus het "deel x" er achter
Dat lijkt mij wel een goeie, maar enkel voor in je post reply lijst. In de bookmarks-lijst mag wel het specifieke deel onthouden worden.
Ik denk dat de use case dat je in het nieuwe topic wil landen voor de actualiteiten/ervaringen/vragen vaker voorkomt dan dat je in een oud topic wat wil nalezen.
Om een oud topic terug te lezen, daar gebruik je toch bookmarks voor? In post reply zou ik idd wel graag gelijk naar het nieuwe deel willen dmv het icoontje.

MIjn integratie-idee kan dan overigens nog steeds gebruikt worden zoals ik hem bedacht had. Dan heb je gewoon een indicatie dat er een vervolg deel is. Dat is sowieso wel handig.

[ Voor 47% gewijzigd door Zeror op 31-05-2012 12:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zeror schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:08:
Om een oud topic terug te lezen, daar gebruik je toch bookmarks voor? In post reply zou ik idd wel graag gelijk naar het nieuwe deel willen.
Dat is juist waar ik bookmarks voor gebruik. Juist in de post reply wil ik niet naar een nieuw deel, want daar heb ik niet in gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
In dat geval zou zou er een optie moeten komen waarbij je en specifiek deel kan vastleggen wanneer je een topicreeks bookmarked of in post. Geen idee hoe je dat anders zou kunnen doen.

Enkel het icoontje zoals beschreven in de ts zou al voldoende moeten zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Zeror op 31-05-2012 12:07 . Reden: Ik draaf door met nieuwe ideeën...... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dat icoontje van jou vind ik wel een mooie optie, als je daarop kan klikken en direct naar het laatste topic gaat ben je er al, eventueel kan je dan het nieuwe topic direct bookmarken.
Pagina: 1