Toon posts:

[Enquete] Gevoelens bij het aanschaffen van een product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toestemming van Mig29 voor deze topic

Hallo allemaal,

Voor mijn afstudeerscriptie(voor de VU, geen bedrijf bij betrokken) zou ik jullie graag willen vragen om een vragenlijst in te vullen. Het exacte onderwerp en reden waarom bepaalde vragen worden gesteld kan ik nog niet geven ivm het beantwoorden van de vragen zonder voorkennis. Aan het einde van de week sluit ik de enquête en plaats ik het specifieke onderzoeksonderwerp.

De vragenlijst duurt +/- 10 minuten en het begint met een filmpje van circa anderhalve minuut á 2 minuten. Het programma deelt de respondent in verschillende groepen dus het kan zijn dat respondent 1 een ander filmpje ziet dan respondent 2, dit ivm een controle groep. Aan het einde van de vragenlijst zijn er een aantal producten(smartphones, kleding etc) waar je dient aan te geven in hoeverre je deze producten wilt hebben. De gegevens worden anoniem opgeslagen(er wordt geen mailadres of naam gevraagd)

Link: Vragenlijst gesloten. Uitleg volgt later :)

Bij voorbaat dank!

edit: De resultaten zullen gepost worden zodra ik dat kan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:50

ManiacsHouse

Scheisse!

Ingevuld, had effe niks te doen. Maar een metertje dat aangeeft waar je ongeveer bent had wel handig geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
U vraagt wij draaien. Toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ik denk dat je een hoop kandidaten mist door het audiovisuele aspect hiervan ,kan hem bijvoorbeeld niet op mijn werk doen door gebrek aan geluid / respect voor collega's op de werkplek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja jammer. Maar het is vrij belangrijk onderdeel want de gevolgen daarvan kunnen te zien zijn in de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ach, doen we hem vanavond even; zag er verder wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:18

Fiber

Beaches are for storming.

spoiler:
Is gewoon een marktonderzoek voor een grote frisdrankboer, denk ik. De rest lijkt mij camouflage...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag over de frisdranken(ik wilde hier overigens eerst "welke kleur jellybeans" van maken maar dit leek mij leuker) is voor de controle groep ;) Die zit niet in de andere groep. Hij is echt voor mijn afstuderen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:39
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:27
Ingevuld, vroeg me al af waar de opmerking over frisdrank over ging ;)

Overigens duurde het filmpje bij mij niet 1,5 minuut maar bijna 2,5 minuut en (ik weet niet of dit mogelijk is) nog een tip: bij het aanvinken of je geneigd bent een bepaald product te kopen en dergelijke is het onhandig dat het kopje niet "meescrollt" naar beneden zeg maar. Met mijn kortetermijngeheugen van een visstick moest ik steeds een stukje naar boven om te kijken wat de volgorde was (kan natuurlijk ook aan mij liggen) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb daarom ook nog de labels in het midden gezet omdat een beetje op te lossen en bij bepaalde resoluties zou je 1 scroll tik meer moeten scrollen om dat te zien. Als de functie van meescrollende labels bestaat in het programma zou ik het graag willen activeren :)

Tijd voor het andere filmpje aangepast in topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol filmpje speelt niet af in Dolphin Browser HD en mijn vriendin heeft mijn notebook in occupy momenteel. Of staat dat filmpje toevallig op YouTube? In dat geval kan ik het filmpje niet bekijken waar ik me achter the geest firewall van China bevind.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn twee verschillende filmpjes en ze staan beide op youtube. Als ik beide filmpjes hier post dat inflateert misschien toekomstige antwoorden. Als je titel of lengte van het filmpje weet kan ik de link DM'en(sorry dat het zo omslachtig moet)

Ik weet dat IE en Firefox het gewoon doen. Chrome geeft een waarschuwing dat het filmpje van een externe website(youtube) afkomstig is en daarvoor moet je "toch laden" klikkken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dan kan ik je vragen lijst helaas niet invullen. Hoe lang loopt deze vragen lijst? Anders vul ik hem misschien in wanneer ik terug ben in Nederland.

Op Android met flash zou je de filmpjes in theorie ook gewoon vanuit de browser moeten kunnen afspelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ingevuld al miste ik bij de producten pagina even de uitleg zeker bij de eerste reeks producten.

Even als voorbeeld bewust iets gekozen wat niet voorkomt in de enquête:
plaatje van fiets : aantrekkelijk : ja
willen hebben : nee (want ik heb al een goede :) )
aanschaf? : nee zie boven.

Of bedoel je "Als ik dit product nu niet zou hebben dan : "

Fiets
aantrekkelijk : ja
willen hebben : ja
aanschaf : ja

Snap je wat ik bedoel?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even getest met mijn SGS en daar werkt het nadat ik op het groene downloadpijltje druk. Er komen nog verschillende vragen achter het filmpje en daarna komt er een vraag waar je een aantal items in een volgorde moet zetten(drag and drop) waarbij je frisdranken:) kan krijgen maar ook iets anders. Ik weet niet of je kan draggen en droppen met android want volgens mij verplaats je dan de pagina...

@scorpion: Ik snap wat je bedoel. Het is de bedoeling dat je de vraag beantwoord ook als je al een fiets hebt, want stel je zit in groep 1, dan zou een user in groep 2 die ook een fiets heeft misschien een iets andere score geven dan user in groep 1.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 14:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep het ook voor je ingevuld. Kun je eens uitleggen wat het filmpje (en bijbehorende vragen) exact te maken hebben met de rest van de enquete?

Het filmpje ging over
spoiler:
de prachtige natuur/reis in Noorwegen
en ik ben een groot
spoiler:
reiziger
, dus ik kreeg er meteen goeie zin van. Denk je dat dit beinvloedt hoe je de rest van de enquete invult?
Stel ik kreeg een filmpje te zien over, pffff weet ik veel,
spoiler:
een ernstig parachutespring ongeluk
, denk je dan dat ik toch die auto zou willen kopen, terwijl ik na het zien van het eigenlijk filmpje nu geen behoefte heb om een auto te kopen?

Tis maar een vraag he :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De filmpjes dienen voor een manipulatie. In die filmpjes wordt je "geprimed". Er zijn twee filmpjes dus twee groepen die geprimed zijn met een manier van denken. Degene die jij kreeg was de controle groep dus in principe blijf je hierbij zoals je altijd al bent. Het andere filmpje moet jezelf minimaal veranderen en met dat groepje vergelijk ik de resultaten van de controle groep zodat ik kan zien hoe je over bepaalde dingen denkt in die conditie.

Als je het andere filmpje wilt zien, moet je gewoon nog een keer op de link klikken het is een willekeurig systeem. Als je weer het controle filmpje ziet moet je refreshen totdat je het andere filmpje ziet. Als je na 10 keer klikken nog steeds het controle filmpje ziet moet je naar de sigarenboer en de lotto invullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 13:09
Is dat nu informatie die je zou moeten geven in dit topic? Of maakt deze voorkennis niets uit voor het invullen van de enquete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen groot geheim dat er manipulaties zijn, anders heb je ook geen groepen nodig. De groepen moeten immers van elkaar verschillen. Later in de vragenlijst wordt je nog een keer gemanipuleerd, dus in totaal zijn er 4 groepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:21
Let op: Indien je de browser Chrome gebruikt, dien je op "Toch laden" te klikken bovenaan het scherm om het filmpje mogelijk te maken.
ter info: In IE moet je (ik althans) ook kiezen voor "Show all content"!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 21:22
'k Heb de enquête volledig voor je ingevuld. Ben benieuwd naar de resultaten!

*edit* Met geluid gekeken! Ergens lagen nog wat oordoppen in het magazijn ;).

[ Voor 34% gewijzigd door Mevius op 30-05-2012 11:43 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mattie112 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:25:
[...]

ter info: In IE moet je (ik althans) ook kiezen voor "Show all content"!
Hmm ja zelf heb ik dat niet maar misschien ligt het aan mijn instellingen. Ik weet dat het bij Chrome altijd tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voordat er gedacht wordt: "Hij is er vandoor en wilde alleen respondenten hebben". Ik wacht met het sluiten ervan t/m maandag vandaar de stilte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Done, succes met je afstuderen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ingevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 14:52

Deathchant

Don't intend. Do!

en er is nog steeds stilte :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1