Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvoort
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dag allen,

Sinds kort heb ik de samsung galaxy nexus aangeschaft en sindsdien doet het draadloos netwerk thuis erg raar. Ik dacht zelf dat de router kapot was maar ik begon iets raars op te merken. Elke keer als het internet er even uit lag en ik mijn telefoon unlockte om de verveling te doden begon het internet weer te werken. Ik heb nu een tijdje radio veronica aangezet om te streamen om zo de wireless te controleren en hij valt ongeveer elke 10 min uit. Als ik dan snel me telefoon uit de slaapstand haal dan hervat het internet vrijwel meteen.

Vervolgens heb ik op mijn telefoon de WiFi uitgeschakeld en nu valt het draadloos internet niet weg op mijn laptop. De radio stream buffert nu sporadisch maar dit is veel beter en korter dan de bovenstaande situatie. Het lijkt er dus op dat mijn galaxy nexus de boosdoener is maar hoe is dit mogelijk en wat kan ik er aan doen?

Googlen geeft mij het volgende resultaat maar ik kom hier zelf niet echt uit:
http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=9&t=1163943

Router:
Dlink DIR-635 (abgn)
2.4 Ghz

Samsung Galaxy Nexus:
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band, DLNA, Wi-Fi hotspot

Overigens heb ik nergens last van als ik de laptop met een lan kabel op de router aansluit.

PS. Nog een bijkomend 'probleem' is dat ik whatsapp berichten sneller ontvang via mobiele netwerken dan als ik verbonden ben met het draadloos netwerk thuis. Heeft dit te maken met bovenstaande of is dit een issue van whatsapp/android?

[ Voor 7% gewijzigd door vdvoort op 29-05-2012 14:38 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 11:24
Het kan zijn dat het aantal verbindingen dat je router maakt hem teveel is, probeer eens nog 2 laptops draadloos te verbinden en je telefoon niet. Nog een mogelijkheid is dat je telefoon veel defecte pakketjes zend, hoe dit komt weet ik verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvoort
  • Niet online
Wat moet ik dan constateren? Want normaal zijn er een ipad, smartphone en 2 laptops verbonden aan de WLAN. Dit zonder noemenswaardige problemen.

Wat ik zelf gewoon echt het rare vind is dat de verbinding hervat wordt op de laptop als de telefoon uit slaapstand wordt gehaald :S Dat kan ik echt niet vatten want dan lijkt het alsof de router wacht op een signaal van de telefoon om weer te gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvoort
  • Niet online
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Wat ik vandaag opmerkte is dat hij elke 10/15min er even uitvliegt. Dit is natuurlijk uitermate storend en niet te doen. Ik ben gaan kijken in het netwerkcentrum en zag wat Intel diagnose software staan.

Hieronder was een venster met 'Geavanceerde Statistieken', nu heb ik niet veel verstand van dit en heb ik maar een screenshot gemaakt van het geheel. Screenshot is hier te vinden. Het rare was dat ik ongeveer drie kwartier een stabiele verbinding had totdat ik het scherm afsloot, het lijkt er dus op dat dit venster de verbinding in leven houdt. Toen de verbinding wegviel heb ik meteen een diagnose laten draaien en daarbij kwam uit dat er iets mis is bij de ping test. Bij help staat het volgende:
Ping-test
De test verifieert of de WiFi-adapter met succes berichten verzendt naar en antwoorden ontvangt van het IP-adres van het toegangspunt, de standaardgateway, de DHCP-server (indien ingeschakeld) en DNS-servers. In de samenvatting van de testresultaten wordt aangegeven of antwoorden zijn ontvangen van deze entiteiten.

Bijvoorbeeld: Antwoord: AP, standaardgateway. Geen antwoord: DHCP-server

Opmerking: Als de ping-test voor het toegangspunt en de standaardgateway een positief resultaat heeft, maar de ping-test voor de DNS-server een negatief resultaat heeft, is het mogelijk dat het probleem niet te maken heeft met het draadloze netwerk, maar met het netwerk als geheel.

Problemen oplossen

Schakel de firewall uit en voer de ping-test opnieuw uit.
Neem contact op met de fabrikant van het toegangspunt om problemen met uw thuisnetwerk op te lossen.
Gebruikers in een bedrijf nemen contact op met de netwerkbeheerder.
Ik heb echter niet veel verstand van dit soort zaken en vraag me dus af wat ik nu kan/moet doen. Begin inmiddels erg gefrustreerd te raken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-07 11:24

Pos

Wat je eens zou kunnen proberen is om in de router, als alle apparaten het ondersteunen, alleen Wifi N aan te zetten.

Als er 1 apparaat bij zit wat niet 802.11N ondersteund, dan alleen b/g aanzetten, dus niet de router op auto zetten.

Wat je ook nog kunt proberen is om op 1 van de laptops, inSSIDer , te installeren en kijken welk kanaal het minst druk is. Meest gebruikt zijn 1, 6 en 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvoort
  • Niet online
Ik heb nu meer screenshots toegevoegd:

Hier te vinden.

Van onder meer InSSIDer en Xirrus WiFi Inspector. Tevens heb ik al geprobeerd om van kanaal te wisselen maar dat was zonder succes dus hij staat nu weer op Auto.

Ik ga eens kijken of alles hier N ondersteund en dat proberen. En anders zet ik hem op b/g. Heeft dit nog invloed op het bereik of de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-07 11:24

Pos

In theorie wel. Doorvoersnelheid van b/g is max 54 mb/s die van n is 300 mb/s.
Tenzij je nogal flink wat files tussen je wifi apparaten heen en weer stuurt is N uiteraard de voorkeur.

Mocht het zo zijn dat de b/g modus je de stabiliteit levert die je zoekt, zou ik toch daarvoor kiezen.

Het bereik van 802.11N is tevens wat groter dan van b/g, of je ermee uit komt zal de praktijk moeten leren.

[ Voor 16% gewijzigd door Pos op 30-05-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvoort
  • Niet online
Ik ben nu overgeschakeld op b/g ipv b/g/n en het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Ben nu Nederlands elftal aan het kijken en nog geen onderbrekingen gehad.

Nu is er ook nog de optie om voor n/g te kiezen. Dit zal ik morgen eens uitproberen. Tevens kan ik nog proberen om van mijn laptop een WiFi spot te maken en mijn Gnex daar mee te verbinden. Maar uiteindelijk denk ik toch dat ik weer bij b/g terecht kom en ik hoop dat ik er niet teveel op achteruit ga met download snelheid en bereik.
Pagina: 1