• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Nadat deze pc een maand of 2 uit heeft gestaan wilde ik deze vanochtend opstarten. Fans draaien gewoon, geen bios, geen video en geen systeempiep. Heb de battery er een minuut uit gehad en via de jumper een cmos reset uitgevoerd zonder resultaat. Met 1 reepje opgestart, ander geheugenslot.

Heb zelf absoluut geen hardware kennis, mocht iemand nog een idee hebben hoor ik het graag.

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:10

nhanssen

QVL is non-tweakers

Haal eens je grafische kaart eruit en stop hem nadat je in het PCIe slot hebt geblazen weer terug erin.

Spec's PC

• Nemesizz
  • Laatst online: 21:52

Nemesizz

Untouchable

De cmos battery kan ook gewoon leeg zijn. De gevolgen daarvan verschillen per bord, sommige raken dement (vergeten BIOS instellingen maar starten nog wel op) andere geven geen enkel teken van leven meer (totdat je er een nieuwe knoopcel indoet, meestal CR2032).

• joboris
Bedankt voor de vlotte reactie. Grafische kaart heb ik geprobeerd, andere knoopcel ga ik zo gelijk even naar op zoek.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En anders Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornemen.
Heb je het systeem in die 2 maanden wel aangesloten gehad op de stroom of niet?

• joboris
Systeem heeft op stroom gestaan.

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09-2025
joboris schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:56:
Joboris, ik heb eventueel nog wel zo'n batterijtje voor je liggen als je toevallig uit de buurt van Tilburg komt. Pas een aangeschaft maar niet nodig gehad. Stuur me maar een DM als je hem nodig hebt.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Verwijderd

voor nog geen euro kun je die dingen bij de Action halen,die cellen zijn overal wel goed te krijgen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

joboris schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:56:
En je hebt in die tijd geen bliksem gehad in de buurt, geen rare stroompieken oid?

• joboris
Bedankt voor alle reacties.

Ik bedacht me opeens dat het DVDRW station een hoop geluid maakte en niet of moeizaam een klein stukje openging, dus waarschijnlijk niet genoeg stroom kreeg. Je raad het al; met een andere voeding draait het systeem weer, waarschijnlijk dus toch een kortsluiting of iets. Juist die voeding is iets waar ik nooit op zou besparen, dus dan verwacht je dit niet zo snel.
Pagina: 1