Toon posts:

Guillemot Maxi Sound Fortissimo, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft deze kaart en wat vind je ervan?

Ik zag deze kaart redeloijk goed uit een test komen. Goedkope kaart (77,-) met veel mogelijkheden A3D, EAX ect.

Ik gebruik mijn geluidskaart voor mp3 afspelen en gamen.

Verwijderd

Topicstarter
nog niemand?

Verwijderd

Topicstarter
populaire kaart zeker?

Verwijderd

Ik hebv deze kaart nu al een jaartje en hij bevalt mij perfect! :)

Ik maak veel gebruik van de digitale uitgang en kan ook zeggen dat deze in combinatie van de yamaha echt goed is.

Het is inderdaad een wat onbekende kaart, waarom weet ik ook niet. Ik heb hiervoor diverse Creative kaarten gehad en in mijn andere pc zit de 5.1 van Creative, maar ik zit er zelfs aan te denken om deze ook voor Guillemot te vervangen.

Voor andere kaart met dezelfde kwaliteit betaal je elders vele malen meer!

Hij is echt top! :P

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, weet jij toevallig ook of ik een 5.1 kaart moet kopen om 5.1 geluid te kunnen krijgen via een 5.1 versterker van een hifi set.
Ik heb nl geen flauw idee hoe dat werkt. Ik heb nu een gewone 2 kanaal versterker maar wil die later nog wel gaan vervangen door een 5.1 exemplaar.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Fortissimo Roels!!!!!!!!!!!!!
Nog geen seconde spijt van gehad, die 80,-....

btw: bedoel je dat je een versterker zonder Dolby surround hebt (5.1) en dat je door de geluidskaart er een 5.1 van wilt maken?
dat kanniet.. en is ook niet nodig als je toch wel een 5.1 versterker koopt. De Dolby surround versterker versterkt et zelf naar Dolby surround

(tjeeempie wat ben ik nu ook al wazig aan t lullen, hoop dat je et snapt.)

Verwijderd

NrGBoeie mann, wazig is een beetje zacht uitgedrukt >:)

Een 5.1 kaart wil zeggen dat je al een decoder op de kaart heb (software of hardwarematig). Een bijbehorende versterker hoeft dan geen decoder te bevatten. Echter moet ie wel 5.1 voorbereidt zijn wat zoveel zegt dat ie voor 5+1 kanalen een ingang heeft. Een gewone stereo versterker heeft die niet dus de pindakaas van NrGBoeie.

Koop je straks een 5.1 versterker MET decoder dan HOEFT (mag wel) je geluidskaart in principe geen 5.1 kaart te zijn, maar moet het de digitale AC3 output naar je versterker kunnen sturen. Dus bijv een digitale SPDIF uitgang op je soundcard is dan nodig.

Capice??!!!

Greetzzz

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt NrGBoeie en zoark,

Van http://www.guillemot.nl/oldsite/gamme/gamme.html :
- S/PDIF Digitale uitgang met optische aansluiting (optische kabel niet meegeleverd).

Deze kaart heeft een spdif uitgang. Die uitgang kan dan wel een 5.1 signaal doorgeven terwijl de kaart geen 5.1 ondersteunt?
Ik kan dus als ik mijn huidige versterker vervang door een 5.1 exemplaar volledige surround sound laten weergeven?

Zo heb ik toch goed begrepen? Zo ja, dan ga ik deze kaart maar eens halen.

Verwijderd

Topicstarter
O, nog ff iets:
Hoe is de driver ondersteuning? Werkt ie onder win 2000?
Thanks.

Verwijderd

Topicstarter
kom op jongens

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Op dinsdag 27 maart 2001 13:27 schreef gve het volgende:
O, nog ff iets:
Hoe is de driver ondersteuning? Werkt ie onder win 2000?
Thanks.
Driver ondersteuning is goed en hij werkt onder windows 2000.
Pagina: 1