Windows Apache, netwerkdrive Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:33
Beste mensen,

Ik probeer via Apache een netwerkmap te benaderen. De Nas waarop de netwerkmap staat heeft een op Linux gebaseerd besturingssysteem. Apache is geïnstalleerd op Windows 7.

In de httpd.conf heb ik dit neer gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Alias /music "\\Nas\Muziek"

<Directory "\\Nas\Muziek">
    Options Indexes
    AllowOverride None
    Order deny,allow
    Allow from all
</Directory>

Dit werkt, echter krijg ik een 403 Forbidden error wat inhoudt dat de map wel gevonden is maar dat er geen rechten op zijn. Apache draait via de Windows user 'Webserver'. Deze user heb ik aangemaakt op de Nas maar toch blijf ik een 403 error krijgen.

Heeft iemand enig idee wat hier de oplossing van kan zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiebeV
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:01
Probeer de netwerk share eens te mappen zodat hij net als een lokale schijf een letter krijgt.
Bijvoorbeeld naar Z:\ en dan in plaats van \\Nas\Muziek in je apache config Z:\Muziek

Weet niet zeker of dit werkt, maar vermoed van wel.

[ Voor 16% gewijzigd door WiebeV op 29-05-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Dat had ik al geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Alias /music "Y:\Muziek"

<Directory "Y:\Muziek">
    Options Indexes
    AllowOverride None
    Order deny,allow
    Allow from all
</Directory>

Herstart ik apache, krijg ik geen enkele error. Maar de webserver lijtk niet herstart te worden omdat dan de complete services eruit lijken te liggen want geen enkele website is niet meer bereikbaar dan. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat staat er in je logs?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Daarin staat:

code:
1
[Tue May 29 14:16:28 2012] [error] [client 192.168.1.1] client denied by server configuration: C:/Nas

Dus het lijkt erop dat het pad niet goed is. Vul ik 'Y:\' in, kan de webserver niet herstart worden en krijg ik de volgende error:
code:
1
2
3
4
[Tue May 29 14:21:24 2012] [warn] (OS 995)The I/O operation has been aborted because of either a thread exit or an application request.  : winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.
[Tue May 29 14:21:25 2012] [notice] Child 4752: Released the start mutex
[Tue May 29 14:21:26 2012] [notice] Child 4752: All worker threads have exited.
[Tue May 29 14:21:26 2012] [notice] Child 4752: Child process is exiting

[ Voor 67% gewijzigd door ZeroXT op 29-05-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Beste mensen, ik heb het opgelost:

Dit in de httpd.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Alias /music "//Nas/Media/Muziek"

<Directory "//Nas/Media/Muziek">
    Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
    AllowOverride all
    Order Allow,Deny
    Allow from all
</Directory>

En bij Windows services ga je naar de apache services. Eigenschappen van Apache en naar het tabblad Aanmelden. En dan kies je voor het niet lokale account en vul je de naam en wachtwoord in van de gebruiker wie Apache moet starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mooi dat je het hebt opgelost. Maar omdat Apache normaal gesproken op *NIX draait, betekend het nog niet dat je 't in NOS moet plaatsten als je 't op Windows draait. Dat je NAS vervolgens Linux draait, heeft er ook evenmin mee te maken, die serveert alleen maar de bestanden. Daarom: schop naar WOS.

Overigens had dit probleem zich sneller opgelost als je iets van documentatie had gelezen over de syntax van het config bestand ;). De oorsprong is *NIX en dat gebruikt \ als escape teken, en / voor paden. Kan je ook zien in je error.log:
code:
1
[...] C:/Nas

Dat had al een belletje moeten rinkelen. Maar goed, problem solved, weer wat wijzer :). Windows heeft nou eenmaal geen 'man' commando (jammer genoeg, want het is zo verrekte handig!) om het snel op te zoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1