Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-08 09:45
Ik ben dus aan mijn eerste case build begonnen, een "kleine" htpc case gemaakt van 8mm triplex (om het goedkoop te houden).
Nu zou ik front usb poorten willen maar aangezien het onder een tv in de living zal staan wil ik niet dat die usb poorten open en bloot blijven. Het is dan ook een 5.25" bay panel dat erin komt.

Heeft er iemand een idee om dit te kunnen verbergen met een klepje? Ik zal natuurlijk gebruik maken van het gebruikte triplex, maar het is vooral het scharnier en het sluit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Misschien dat je iets kunt met een stealth cover voor een dvd drive? Zoiets bijvoorbeeld: http://www.xoxide.com/lilibl5undrc.html

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scharnier aan de bovenkant van het klepje plaatsen zodat het klepje vanzelf dicht valt.
Erg simpel en er is niet veel materiaal voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Het grootste probleem dat ik hier mee zou hebben is dat het klepje voor een 5.25" bay nog al groot is. En dat je deze dus als het even kan niet open wil laten staan als er toevallig een USB stick of iets dergelijks ingestoken moet worden.

Ik denk dat de mooiste oplossing zou zijn een deurtje dat simpel weg aan de onder of bovenkant met een rond stukje metaal in de kast hangt zodat je het klepje omhoog of naar beneden kunt klappen. Een magneetje aan de andere kant van het klepje kan er dan voor zorgend at het ding op zijn plaats blijft zitten als het dicht is.
Als je het nog mooier wilt maken kun je natuurlijk in plaats van een magneetje een zelfde soort oplossing gebruiken als je wel eens bij ikea (slechte kwaliteit maar meest bekende voorbeeld ziet) kasten ziet. Waar de door simpel een druk op de deur de deur open maakt en ook weer kunt sluiten (geen idee hoe deze dingen heten in het vak jargon)

Maar persoonlijk zou ik simpel weg 1 USB slot maken aan de voorkant van de kast als je een zwarte female USB aansluiting gebruikt en deze bijvoorbeeld in een zwarte streep op de kast plaatst dan kun je dit niet of nauwelijks zien zeker niet als je op de bank zit en naar de TV in plaats van naar de htpc kijkt. Maar goed smaken verschillen natuurlijk en jouw kast moet geheel volgens jouw smaak gemaakt worden dus luister hier niet naar doe gewoon wat jij het mooist vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een pianoscharniertje kun je zoiets prima maken. die dingen zijn vrij plat, dus prima weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho91
Een pianoscharniertje en een magneet is denk ik de ideale oplossing!

Ook heb ik nog een vraag over de airflow.

Ik zou een 140mm fan aan de zijkant plaatsen (gecentreerd op het vlak, zie img beneden).
Nu weet ik alleen niet of die mijn psu en graka zal koelen en of ik een outtake moet plaatsen recht er tegenover of boven men i/o shield.

Iemand raad?

Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/5593/case1p.png
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/1674/case2s.png
Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/1577/case3.png

De voeding is dit model btw: http://www.seasonic.com/p...-250SU%20Active%20PFC.pdf
De psu outtake zal naar boven blazen (zoals op de pdf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Op dit moment kun je maar twee dingen bereiken met de fan dat is of een onder druk of een over druk in de kast... airflow vereist een ingang en een uitgang van de lucht anders is er geen flow.

Ik zou een intake aan de andere kant van de kast bouwen om zo een luchtstroom te krijgen door de gehele kast. Wat je daarbij goed in de gaten moet houden is dat als je meer lucht uit de kast blaast je ook meer lucht de kast in moet laten. Als je de openingen te klein maakt voor de lucht om de kast in te komen dan kan dat extra herrie opleveren omdat daar de lucht sneller doorheen wordt getrokken dan daar een grotere opening.
Hoe minder obstakels de lucht heeft hoe minder herrie het zal maken dus als je de lucht aan de linker kant de kast uit trekt en aan de rechterkant er in dan zal je grafische kaart de "koude" lucht die de kast in getrokken wordt makkelijk kunnen gebruiken zonder dat de luchtstroom rare hoeken hoeft te maken.
Als je dit soort dingen in de gaten houd kunt je een erg stil systeem maken zonder dat je erg veel hoeft te doen wat betreft geluidsdemping en dergelijke.

Een PSU die de kast in blaast is misschien niet heel verstandig als je zo als in veel moderne systemen die lucht gelijk de kast uitblaast (de fan aan de onderkant) dan kun je de warme lucht die het ding eventueel produceert simpel weg negeren. Dat scheelt weer een beetje in de temperatuur in de kast en dus in de hoeveelheid warmte die de fan in de kast hoeft af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho91
Rob Coops schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:38:
Op dit moment kun je maar twee dingen bereiken met de fan dat is of een onder druk of een over druk in de kast... airflow vereist een ingang en een uitgang van de lucht anders is er geen flow.

Ik zou een intake aan de andere kant van de kast bouwen om zo een luchtstroom te krijgen door de gehele kast. Wat je daarbij goed in de gaten moet houden is dat als je meer lucht uit de kast blaast je ook meer lucht de kast in moet laten. Als je de openingen te klein maakt voor de lucht om de kast in te komen dan kan dat extra herrie opleveren omdat daar de lucht sneller doorheen wordt getrokken dan daar een grotere opening.
Hoe minder obstakels de lucht heeft hoe minder herrie het zal maken dus als je de lucht aan de linker kant de kast uit trekt en aan de rechterkant er in dan zal je grafische kaart de "koude" lucht die de kast in getrokken wordt makkelijk kunnen gebruiken zonder dat de luchtstroom rare hoeken hoeft te maken.
Als je dit soort dingen in de gaten houd kunt je een erg stil systeem maken zonder dat je erg veel hoeft te doen wat betreft geluidsdemping en dergelijke.

Een PSU die de kast in blaast is misschien niet heel verstandig als je zo als in veel moderne systemen die lucht gelijk de kast uitblaast (de fan aan de onderkant) dan kun je de warme lucht die het ding eventueel produceert simpel weg negeren. Dat scheelt weer een beetje in de temperatuur in de kast en dus in de hoeveelheid warmte die de fan in de kast hoeft af te voeren.
De vraag was net waar ik best men outtake zou zetten (daarom dat hij er ook nog niet opstaat).
De PSU is een small server voeding van 250watt (zie pdf link, is extreem klein).

De grafische kaart is een passieve GT 520 (zie foto beneden), gaat deze dan niet slechter koelen (aangezien die haaks staat op de airflow)?

Maar naar uw mening kan ik de airflow best in een rechte baan laten gaan.

De intake fan wordt een 140mm Scythe waar je de snelheid zelf kan aanpassen (http://www.alternate.be/h...l2=Behuizing&l3=Standaard)
Pagina: 1