Wake on LAN met Automatic logon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-01 15:31
Beste GoT'ers,

Dit is mijn eerste topic ooit die ik open :)

Op dit moment ben ik bezig met een stage project. Als stage project heb ik gekregen om werkstations op te laten starten vanaf een bepaalde tijd die in het domein zitten. Dit wil ik gaan uitvoeren via WOL. Ik heb meerdere pakketten gevonden en daaruit heb ik op dit moment de keuze gemaakt EMCO remote shutdown. Daarmee heb ik voor elkaar gekregen om meerdere werkstations te booten vanaf een opgegeven tijd en wordt na 1 uur de computers afgesloten.

Nu is de vraag.
Is er ook een pakket of manier om de werkstations automatisch in te laten loggen als local admin op een specifieke tijd? Het liefst via een scheduler of iets dergelijks. Desnoods via een script als iemand daarbij hulp kan bieden. Het gaat hier om 300 werkstations waarbij sommige niet elke dag door dezelfde gebruiker gebruikt wordt.

Alvast bedankt voor de hulp ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Racon op 29-05-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Is de admin de enige gebruiker die inlogd op die systemen? Indien ja, zoek eens op google met "autologon <besturingssysteem>". Voldoende resultaten op die manier.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:48

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Beste Racon,

Success met je stageproject.
Ik neem aan dat aangezien het in het domein zit en je er stage loopt het een bedrijf is waar meerdere mensen werken, en het dus niet alleen de admin user is die er op inlogt?

En ik kan me niet voorstellen dat een ICT'er zoiets hier al vraagt zonder te hebben gegoogle'd

Zijn het trouwens allemaal dezelfde systemen? bijvoorbeeld allemaal Windows 7 of zit er verschil in de systemen die je wilt opstarten?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-02 14:39
Wat is je eind doel, Wat wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
De bedoeling is dat als local admin ingelogd wordt zodat deze alleen alle rechten heeft lokaal en niet op het domein. Het eind doel van het project is om alle werkstations in het bedrijf eerst via WOL booten. Vervolgens met local admin inloggen.

Het doel van de WOL en auto logon is dat de antivirus dan update en daarna begint met scannen. Na het scannen zal via WOL de computers afgesloten worden.

Ik heb al wel wat gevonden over auto logon maar dat is als de computer boot dat deze automatisch inlogt constant. Ik wil dat dit gebeurd vanaf een specifieke tijd zodat de gebruikers hier geen last van hebben overdags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
WOL is niet echt betrouwbaar, als de pc niet goed afgesloten is zal hij niet te starten zijn via WOL.
Wat je beter kan doen (als het een vast tijdstip is) is de bios instellen om automatisch aan te gaan op de gewenste tijd (kan je bij de meeste zakelijke systemen wel instellen) en je virusupdate met een policy dwingen / de virusscanner instellen om op gezette tijden te updaten / scannen; hoe je dat kan doen zal per virusscanner verschillen.
De bedoeling is dat als local admin ingelogd wordt zodat deze alleen alle rechten heeft lokaal en niet op het domein. Het eind doel van het project is om alle werkstations in het bedrijf eerst via WOL booten. Vervolgens met local admin inloggen.
WOL = onbetrouwbaar en een actieve console sessie met local admin voor iets simpels als een virusupdate / scan is al helemaal not done.
Het doel van de WOL en auto logon is dat de antivirus dan update en daarna begint met scannen.
Voor beide zaken hoef je niet in te loggen, sterker nog het is een gigantisch security leak als je dat zo doet.
Als een pc onverwachts niet helemaal reageer zoals je zou willen blijf je zitten met een pc met actieve sessie die wellicht door de gebruiker gebruikt kan worden.
Na het scannen zal via WOL de computers afgesloten worden.
Knap, dat kan namelijk niet. Het heet niet voor niets WakeOnLan.
Ik heb al wel wat gevonden over auto logon maar dat is als de computer boot dat deze automatisch inlogt constant. Ik wil dat dit gebeurd vanaf een specifieke tijd zodat de gebruikers hier geen last van hebben overdags.
Nobel streven maar bovenstaand plan lijkt mij niet echt een goede oplossing (verre van zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:03
Sinds wanneer heb je admin rechten nodig om een virusscanner te updaten? Naar mijn weten doen ze dat allemaal zonder uitzondering via hun service rechten en werkt dit zelfs wanneer er niemand is aangemeld.

Ik zie het nut er niet echt van in. Je kan dan om 02:00 de pc's laten starten en dan scannen. Vervolgens de pc's uitschakelen. Of het is misschien interessanter om de pc's aan te zetten om 07:30 en dan te scannen. Tegen 08:30 is iedereen op het kantoor en staat de pc klaar voor hen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
Mental schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:53:
WOL is niet echt betrouwbaar, als de pc niet goed afgesloten is zal hij niet te starten zijn via WOL.
Wat je beter kan doen (als het een vast tijdstip is) is de bios instellen om automatisch aan te gaan op de gewenste tijd (kan je bij de meeste zakelijke systemen wel instellen) en je virusupdate met een policy dwingen / de virusscanner instellen om op gezette tijden te updaten / scannen; hoe je dat kan doen zal per virusscanner verschillen.
Via EMCO remote shutdown kan je de commando doorgeven zodat de werkstation zal afsluiten ongeacht wat open staat of gelocked is. Dan vervolgens zal de werkstation weer opstarten via WOL. Dan zal inderdaad via een policy gepusht kunnen worden voor de virusscanner. Alleen wilt uiteindelijk het bedrijf dit voor meerdere doelen gaan gebruiken. De WOL software zal op een server geplaatst worden waar zij de security voor regelen. Ik heb alleen de opdracht gekregen om dit te regelen.

Het gaat hier om 300 werkstations die nu gebruikt worden. Ik ga niet langs alle werkstations een voor een om in de bios dit in te stellen. Het zou een mooie en makkelijke optie zijn als jij of iemand een manier heeft om dit van een machine door te voeren.
Voor beide zaken hoef je niet in te loggen, sterker nog het is een gigantisch security leak als je dat zo doet.
Als een pc onverwachts niet helemaal reageer zoals je zou willen blijf je zitten met een pc met actieve sessie die wellicht door de gebruiker gebruikt kan worden.
Door de remote shutdown die eerst doorgevoerd wordt zullen alle werkstations uitgeschakeld worden ongeacht wat er openstaat.
Knap, dat kan namelijk niet. Het heet niet voor niets WakeOnLan.
Ja daarbij bedoelde ik het programma EMCO remote shutdown dat ik gebruik voor WOL en remote shutdown...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Racon schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:18:
[...]
Via EMCO remote shutdown kan je de commando doorgeven zodat de werkstation zal afsluiten ongeacht wat open staat of gelocked is. Dan vervolgens zal de werkstation weer opstarten via WOL. Dan zal inderdaad via een policy gepusht kunnen worden voor de virusscanner. Alleen wilt uiteindelijk het bedrijf dit voor meerdere doelen gaan gebruiken. De WOL software zal op een server geplaatst worden waar zij de security voor regelen. Ik heb alleen de opdracht gekregen om dit te regelen.
Wat willen ze er nu eindelijk mee bereiken? Want het is inderdaad niet de bedoeling dat er ingelogged word op systemen met Admin rechten en deze dan open en bloot te laten staan. Ervaring gewijs kan ik je zo vertellen dat dit een recepy for disaster is !

Je wilt een mechanisme dat updates kan uitvoeren? Of scripts kan laten lopen? Dan heb je eerder een centraal management tool nodig? Of schedule een bat file waarmee je deze laat lopen in Admin rechten. Dan moet er zelfs niemand aangelogged zijn.

Laat dus even weten wat het volledige doel is, dan pas kan je een keuze maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
tc982 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:24:

Wat willen ze er nu eindelijk mee bereiken? Want het is inderdaad niet de bedoeling dat er ingelogged word op systemen met Admin rechten en deze dan open en bloot te laten staan. Ervaring gewijs kan ik je zo vertellen dat dit een recepy for disaster is !
Ja het is meer een soort van test om te kijken of dat zo werkt als local admin inloggen. Het liefst dat deze te locken is voor de gebruikers mochten zij hier midden in de nacht nog aanwezig zijn...
Je wilt een mechanisme dat updates kan uitvoeren? Of scripts kan laten lopen? Dan heb je eerder een centraal management tool nodig? Of schedule een bat file waarmee je deze laat lopen in Admin rechten. Dan moet er zelfs niemand aangelogged zijn.
Het WOL gedeelte heb ik aan de praat. Dit werkt nu gewoon en dan lukt het scannen. Het updaten is nog niet getest. Maar als er een manier is om de werkstations in te laten loggen via een script zou dat geweldig zijn. Maar daar heb ik 0 ervaring mee. Het liefst dat iemand mij daarmee zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Racon schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:18:
[...]

Het gaat hier om 300 werkstations die nu gebruikt worden. Ik ga niet langs alle werkstations een voor een om in de bios dit in te stellen. Het zou een mooie en makkelijke optie zijn als jij of iemand een manier heeft om dit van een machine door te voeren.

[...]

Door de remote shutdown die eerst doorgevoerd wordt zullen alle werkstations uitgeschakeld worden ongeacht wat er openstaat.

[...]

Ja daarbij bedoelde ik het programma EMCO remote shutdown dat ik gebruik voor WOL en remote shutdown...
Security dus niet belangrijk aangezien je dit negeert in je antwoorden? Prima, gaan we het daar verder niet meer over hebben.

Ongeacht of je een machine manager down brengt, WOL blijft onbetrouwbaar.
BIOS bijwerken kan voor veel zakelijke machines gewoon via een tooltje.
Bij de klant waar ik nu zit rollen we zelfs bij het imagen de standaardbiosconfiguratie ook uit, maar wederom: afhankelijk van de hardware van de clients (waar nog niet over gesproken is).

Wat ik verder een beetje mis in deze topic is eigen initatief en logisch nadenken.
Overleg met je collega's zou ik zeggen en ga niet via eeen forum een oplossing in elkaar harken voor een zakelijke toepassing.

[ Voor 6% gewijzigd door Mental op 29-05-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Automatisch aanloggen moet wel mogelijk zijn. Zoek maar eens naar "AutoAdminLogon" in Google; zijn een paar registry settings die je instelt.

Je kan dus een script schedulen welke deze keys erin plaatst en een reboot uitvoert op de machine. Bij deze boot zal Windows aanloggen met het opgegevens account. Je moet tijdens deze boot de keys weer weghalen, want anders blijf ie bij elke boot aanloggen met dat account.

Maar wat wil je hier mee bereiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 29-05-2012 14:34 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Krypt schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:33:
Dat moet wel mogelijk zijn. Zoek maar eens naar "AutoAdminLogon" in Google; zijn een paar registry settings die je instelt.

Je kan dus een script schedulen welke deze keys erin plaatst en een reboot uitvoert op de machine. Bij deze boot zal Windows aanloggen met het opgegevens account. Je moet tijdens deze boot de keys weer weghalen, want anders blijf ie bij elke boot aanloggen met dat account.
Vrij vertaald: 3 momenten waarop dit mis kan gaan en dus niet wenselijk is in een managed omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
Krypt schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:33:
Automatisch aanloggen moet wel mogelijk zijn. Zoek maar eens naar "AutoAdminLogon" in Google; zijn een paar registry settings die je instelt.

Maar wat wil je hier mee bereiken?
Dat had ik inderdaad ook gevonden maar daarmee kan het eerder fout gaan. Dus dat is niet een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je wilt dus dat de virusscanner gaat updaten, de scan draait en daarna afsluit?

Dan schedule je toch een task welke dit uitvoert met een local admin account op dat bepaald tijdstip? Dan ben je toch klaar?

Als je de powermanagement van je machines goed kan inrichten heb je WOL nog niet eens eens nodig. Dan zorg je ervoor dat de task de computer zelf al laat starten. En de machine laat je gewoon afsluiten als de tasks volledig zijn uitgevoerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Krypt op 29-05-2012 14:41 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Maar waarom moet er uberhaupt ingelogd worden?
Met Krypt, machine aan, een scheduled task die de updateservice en daarna de scanservice aantrapt, als laatste een task die de machine weer netjes uit zet.

En je kunt zelf instellen met welk account een service opgestart moet worden, kan gebruiker, kan domainadmin, kan local admin. Wat jij maar wilt.

[ Voor 26% gewijzigd door Coach4All op 29-05-2012 14:42 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ik snap sowieso niet waarom je in wil loggen.
Als je weet hoe laat je pc aanstaat kan je prima met een scheduled task en een serviceaccount (lees: wél veilig want geen console sessie) je acties inplannen.
Edit: zoals hierboven dus, eigen initiatief / goed nadenken nog steeds ver te zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Mental op 29-05-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:48

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Kan die gewoon de virusscan uitvoeren dan zonder dat een Pc is ingelogd? want dan heeft die het virusscan software toch nog niet geopent of geladen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:43:
Kan die gewoon de virusscan uitvoeren dan zonder dat een Pc is ingelogd? want dan heeft die het virusscan software toch nog niet geopent of geladen
Ja dat kan, ja dan is hij al geladen; enkel de GUI is niet geladen maar die is ook niet interessant voor een taa kdie op de achtergrond uitgevoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
Mental schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:33:
[...]

Security dus niet belangrijk aangezien je dit negeert in je antwoorden? Prima, gaan we het daar verder niet meer over hebben.

Ongeacht of je een machine manager down brengt, WOL blijft onbetrouwbaar.
BIOS bijwerken kan voor veel zakelijke machines gewoon via een tooltje.
Bij de klant waar ik nu zit rollen we zelfs bij het imagen de standaardbiosconfiguratie ook uit, maar wederom: afhankelijk van de hardware van de clients (waar nog niet over gesproken is).

Wat ik verder een beetje mis in deze topic is eigen initatief en logisch nadenken.
Overleg met je collega's zou ik zeggen en ga niet via eeen forum een oplossing in elkaar harken voor een zakelijke toepassing.
Klopt want er komt binnenkort een nieuwe image voor de nieuwe machines. Dit worden Lenovo thinkcentre's. Daarbij kan ik aangeven dat dit aangepast wordt zodat deze inderdaad automatisch aangaan. Ik heb overlegd met collega's maar die weten ook niet exact hoe dat wordt gedaan. Dus ik dacht ik open een topic en kijken of mensen een idee hebben of dit kan en hoe. Ik heb via google al meerdere opties gevonden maar dat zijn allemaal auto logons die in het registry toegevoegd worden.

Maar ik zal even opzoek gaan naar een tooltje die het BIOS kan bewerken. Het is wel gemakellijker en veiliger om dit te doen via het BIOS. Het is alleen niet te beheren vanaf de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
De bios is prima te beheren vanaf 'de server' aangezien je dit via je normale softwaredistributie kanaal kan uitrollen.
Dat collega's het niet snappen is zorgwekkend voor de uitkomst van dit project, veel succes ermee in ieder geval, zo te horen kan je ze een hoop bijbrengen (afgezien van het gebrek aan google.nl kunsten dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Een pc zichzelf automatisch laten opstarten hoeft niet via WOL of via een bios-instelling. Dit kan ook met de taakplanner van Windows. Wat Krypt in "Wake on LAN met Automatic logon" zegt dus.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
Oke dan ga ik dat proberen via de task scheduler. Ik laat dan de uitkomst daarvan wel weten. Bedankt voor jullie inzet. Ik kan nu in iedergeval gericht verder zoeken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Atomsk schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:02:
Een pc zichzelf automatisch laten opstarten hoeft niet via WOL of via een bios-instelling. Dit kan ook met de taakplanner van Windows. Wat Krypt in "Wake on LAN met Automatic logon" zegt dus.
Wacht even? Hoe wil je een computer die uit staat laten starten middels een task in de task scheduler van het OS dat niet actief is?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

redfoxert schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:14:
[...]

Wacht even? Hoe wil je een computer die uit staat laten starten middels een task in de task scheduler van het OS dat niet actief is?
Door het vinkje bij "wake the computer for this task" aan te vinken ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Question Mark schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Inderdaad, bij een beetje moderne BIOS gaat de pc dan gewoon op de gewenst tijd aan....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Is het niet zo dat de computer dan in hibernation of sleep mode moet staan, in plaats van een volledige shutdown? Ik kan me namelijk niet heugen dat ik het zo ooit werkend heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
redfoxert schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:26:
[...]

Is het niet zo dat de computer dan in hibernation of sleep mode moet staan, in plaats van een volledige shutdown? Ik kan me namelijk niet heugen dat ik het zo ooit werkend heb gezien.
Correct, heb je dus niet zoveel aan aangezien de gebruiker dan de boel in het honderd kan laten lopen door de computer uit te zetten / de knop in te houden; net zoals waarom je geen WOL wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Niet correct; als je je powermanagement goed ingericht krijgt icm. met je bios dan gaat de computer aan ook al staat ie uit! Windows geeft t door aan je bios, je bios doet de rest.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Krypt schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:45:
Niet correct; als je je powermanagement goed ingericht krijgt icm. met je bios dan gaat de computer aan ook al staat ie uit! Windows geeft t door aan je bios, je bios doet de rest.
Wel correct:
door de computer uit te zetten / de knop in te houden;
De enige 100% zekerheid is een geplande startup in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als jij WOL nodig hebt om een virusscanner te updaten en te laten scannen is er verkeerd bezuinigd op de antivirus software. Elke degelijk managed AV pakket kan dit voor je regelen.
Als je dan al zou willen booten, doe dit dan lekker via de scheduled tasks van je OS. Die kan je PC iig uit slaap halen (niet laten booten vanuit uit stand).

Met alle respect en ik snap dat je als stageloper onderaan begint met weinig kennis maar veel enthousiasme, maar je bent nu op de verkeerde weg ingeslagen. Ga terug naar heb begin en pak het goed en profi aan.
Als je 300 werkplekken hebt, kun je ook een fatsoenlijk pakket aanschaffen (en meteen netjes in je image verwerken).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Wat voor machines staan er? Ik denk dat een geschedulede BIOS wake up inderdaad "the way to go" is. Voor de meeste types zakelijke machines heb ik de scripts om de BIOS settings aan te passen zo liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Mental schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:41:
[...]
Wel correct:
[...]

De enige 100% zekerheid is een geplande startup in je bios.
My bad.. werkt inderdaad enkel bij hibernation en standby. sorry.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
cyberbetica schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:56:
Wat voor machines staan er? Ik denk dat een geschedulede BIOS wake up inderdaad "the way to go" is. Voor de meeste types zakelijke machines heb ik de scripts om de BIOS settings aan te passen zo liggen..
Er worden alleen Lenovo machines gebruikt in het bedrijf. het zou mooi zijn als je daar een script voor hebt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Wat dacht je er van dat je zelf ging uitzoeken hoe dat werkt ipv een kant en klare oplossing aangeleverd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
Mental schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:30:
Wat dacht je er van dat je zelf ging uitzoeken hoe dat werkt ipv een kant en klare oplossing aangeleverd te krijgen?
En jij denkt zeker dat ik verder de heledag niks doe? Natuurlijk kijk ik ook op google en vraag ik collega's. Maar zoals ik al eerder zei heb ik 0 ervaring met scripts. Als iemand toch al iets heeft klaar liggen dan kan ik die bekijken van hoe het in elkaar zit en werkt.

Je denkt toch niet dat ik een script zonder te bekijken meteen gebruik. Misschien doet het script wel wat anders... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Racon schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:38:
[...]

En jij denkt zeker dat ik verder de heledag niks doe? Natuurlijk kijk ik ook op google en vraag ik collega's. Maar zoals ik al eerder zei heb ik 0 ervaring met scripts.
Dat heet 'stagelopen' ;) Het is de bedoeling dat je er iets van leert, ook hoe je gericht moet zoeken hoort bij dat leerproces. Iets meer eigen inzet graag.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Koffie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:13:
[...]

Dat heet 'stagelopen' ;) Het is de bedoeling dat je er iets van leert, ook hoe je gericht moet zoeken hoort bij dat leerproces. Iets meer eigen inzet graag.
Eigenlijk niet mee eens. Want Google brengt je ook maar zover. Als je zoiets zoekt is het bijna onmogelijk om met Google de juiste topics te vinden. En dan vind je het nog meestal terug in een forum. Ik zou niet weten waarom zo iets niet mag gevraagd worden. Het is geen vraag van welke videokaart of geheugen.

Ik heb ook nog wel een paar vragen die ik eens in een forum wil stellen, maar met al dat geneuzel direct heb ik er geen zin meer in.

[ Voor 10% gewijzigd door tc982 op 30-05-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Als je zoiets zoekt is het bijna onmogelijk om met Google de juiste topics te vinden
Nou nee, technische oplossingen / vraagstukken nazoeken met google werkt prima, moet je het alleen niet in het nederlands gaan doen.

Maar geef me 5 minuten en ik heb een compleet werkend script zonder vooraf de deployment tool te kennen of de client hardware te kennen.
Ik (weliswaar met ervaring) doe dat ook met Google.
Het enige wat in deze geleerd moet worden is om even stil te staan en voor jezelf na te gaan:

1. Wat wil je bereiken?
2. Google daar op!

Wat wil ik? De bios bijwerken.
Google naar: edit bios settings <vul pc type in>

Je gaat mij niet vertellen dat niemand daar uit kan komen.

Bij HP bijvoorbeeld is het 1 tooltje.. /getconfig:config.xml haalt (heel wereldschokkend) de biosconfig op en plaats hem in een xml file en de /setconfig:config.xml schrijft hem vervolgens weer terug.

Het is echt geen rocketscience maar als je geen belangrijke informatie van nutteloze informatie kan scheiden dan vraag ik me af of je het uberhaubt gaat redden in een beheer / engineering functie.

De toon die ik gebruik wordt voornamelijk veroorzaakt door jouw eigen houding in dit topic en het lef om in je laatste opmerking 'wat denk je dat ik de hele dag doe?' neer te plempen.
Hoezo zou het mij ook maar iets interesseren wat jij de hele dag doet?
Jij stelt overduidelijk een werkgerelateerde (vies woord?) vraag waarbij je al een aantal keer de goede richting in gestuurd bent.
Na een aantal posts waaruit blijkt dat je het blijkbaar niet serieus neemt en er gewoon snel vanaf wil zijn is het geduld bij de helpende mensen in dit soort topics ook wel een keer op ja, heel vreemd allemaal.

[ Voor 33% gewijzigd door Mental op 31-05-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Koffie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:46:
Als je dan al zou willen booten, doe dit dan lekker via de scheduled tasks van je OS. Die kan je PC iig uit slaap halen (niet laten booten vanuit uit stand).
Krypt schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:10:
[...]
My bad.. werkt inderdaad enkel bij hibernation en standby. sorry.
Weten jullie dat zeker?
Systems using an ACPI aware OS (such as Windows* XP), can power up the system from a power off state, by enabling ACPI specific settings such as "Wake on LAN from S5."
bron: Intel Network Connectivity Remote wake-up basics

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Mental schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:44:
[...]

Nou nee, technische oplossingen / vraagstukken nazoeken met google werkt prima, moet je het alleen niet in het nederlands gaan doen.

Maar geef me 5 minuten en ik heb een compleet werkend script zonder vooraf de deployment tool te kennen of de client hardware te kennen.
Het enige wat in deze geleerd moet worden is om even stil te staan en voor jezelf na te gaan:

1. Wat wil je bereiken?
2. Google daar op!

Bij HP bijvoorbeeld is het 1 tooltje.. /getconfig:config.xml haalt (heel wereldschokkend) de biosconfig op en plaats hem in een xml file en de /setconfig:config.xml schrijft hem vervolgens weer terug.

Het is echt geen rocketscience maar als je geen belangrijke informatie van nutteloze informatie kan scheiden dan vraag ik me af of je het uberhaubt gaat redden in een beheer / engineering functie.

De toon die ik gebruik wordt voornamelijk veroorzaakt door jouw eigen houding in dit topic en het lef om in je laatste opmerking 'wat denk je dat ik de hele dag doe?' neer te plempen.
Jij stelt overduidelijk een werkgerelateerde (vies woord?) vraag waarbij je al een aantal keer de goede richting in gestuurd bent.
Na een aantal posts waaruit blijkt dat je het blijkbaar niet serieus neemt en er gewoon snel vanaf wil zijn is het geduld bij de helpende mensen in dit soort topics ook wel een keer op ja, heel vreemd allemaal.
Hey hey, ik ben niet de TopicStarter hé.Ik ben zelf genoeg bezig met scripts om mijn weg in te kennen. Maar ik weet ook dat ik 10 jaar geleden het niet zelf kon. Je kan gewoon tegenwoordig niet zonder iemand die je in de juiste richting duwt. Probeer maar eens op een site van een fabrikant er aan uit te kunnen wat het programma allemaal kan met alle marketing. Het doet meestal alles en dan nog meer.

Ik merk ook dat ik bepaalde dingen niet vraag die ik niet direct belangerijk vind, maar het dan ook weer spijtig vind dat ik ze niet kan stellen.

Alles is te Google'n, maar wat op Google staat is ook eens gevraagd geweest. Hoeveel topics heb jij al gelezen met vragen? Toch ook meer dan genoeg. Waarom zou dat hier dan niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Je zegt het zelf al ... Wake on LAN :) Er moet dus alsnog een magic packet gestuurd worden over het LAN met als target het MAC adres van het systeem (over het algemeen, je kunt ook een broadcast sturen in principe).

[ Voor 20% gewijzigd door redfoxert op 31-05-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is toch hetzelfde idee? Of de wake-up nu via een magic packet of RTC alarm gebeurd. In beide gevallen boot het systeem vanuit S5 stand. Volgens mij kan mijn mediacenter dit ook (al gebruik ik daar S3). Ik zet hem vanavond even naar S5 en schedule een recording. Eens kijken wat hij doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racon
Mental schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:44:
[...]

1. Wat wil je bereiken?
2. Google daar op!

Op dit moment heb ik het voor elkaar om via een bat file de WolCmd te gebruiken. Helaas is er dan geen log van de computers die niet aangaan. Nu ben ik bezig met de BIOS instellingen voor het booten en afsluiten van de werkstations. Ik moet nog even de voor en na -delen bekijken daarvan. Uiteindelijk zal ik beide opties bekijken en voorleggen bij mijn stage bedrijf.

Ik laat het nog wel weten hoe dat is afgelopen.
Pagina: 1