Ik zoek dus een nieuwe laptop voor all-round gebruik en redelijk te kunnen gamen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
All-round gebruik, Photoshop, Paar games, Battlefield 3 op redelijke settings indien mogelijk.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Geen echt max qua budget (Laten we maar gewoon 2000 euro zeggen voor het gemak), Ik wil wel gewoon waar voor mijn geld, dus 400 euro extra om 2gb extra ram ofzo vind ik dus overdreven.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Liefst een 15 inch, kleiner mag.
17 inch is not done.
Accuduur moet echt zo lang mogelijk.
Gewicht is hoe minder hoe beter, maar geen harde eis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua hardware heb ik eigenlijk de volgende eisen.
-Minimaal een quadcore met 2.0Ghz (intel), liefste ivy-bridge. (QM3610 vind ik wel interesant)
-Qua GPU is een nVidia 650m voldoende lijkt mij (Of een gelijkwaardige GPU).
-6 GB ram als minimum.
-Scherm het liefste in een 16:9 verhouding (1920x1080 zou mooi zijn)
Wat heb je zelf al uitgezocht?
Ik heb zelf totaal geen kennis op het gebied van laptops, Enkel desktops.
Nu weet ik dat bij laptops er grote verschillen zitten qua bouw kwaliteit enz.
Deze weet ik dus helaas niet en ik hoop dat mij dan ook verteld kan worden waar ik het beste voor kan gaan.
Welke laptops ik zelf al had gezien;
Alienware 14x met een ivy-bridge quadcore, 8 GB ram en 650m GPU.
Simpelweg omdat ik goede dingen over deze laptop hoor op het gebied van accuduur en kwaliteit.
MSI GE60 (pricewatch: MSI GE60 0NC-001NL)
Hele mooie prijs, doet kwa specificaties niet onder aan de alienware, maar is wel een stuk goedkoper.
Voldoet ook aan al mijn eisen (op papier), Echter heb ik geen flauw benul hoe het zit met accuduur en bouw kwaliteit.
Ik hoop dat jullie mij misschien wat meer informatie zouden kunnen geven of een beter alternatief voorstellen
Alvast Bedankt,
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
All-round gebruik, Photoshop, Paar games, Battlefield 3 op redelijke settings indien mogelijk.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Geen echt max qua budget (Laten we maar gewoon 2000 euro zeggen voor het gemak), Ik wil wel gewoon waar voor mijn geld, dus 400 euro extra om 2gb extra ram ofzo vind ik dus overdreven.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Liefst een 15 inch, kleiner mag.
17 inch is not done.
Accuduur moet echt zo lang mogelijk.
Gewicht is hoe minder hoe beter, maar geen harde eis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua hardware heb ik eigenlijk de volgende eisen.
-Minimaal een quadcore met 2.0Ghz (intel), liefste ivy-bridge. (QM3610 vind ik wel interesant)
-Qua GPU is een nVidia 650m voldoende lijkt mij (Of een gelijkwaardige GPU).
-6 GB ram als minimum.
-Scherm het liefste in een 16:9 verhouding (1920x1080 zou mooi zijn)
Wat heb je zelf al uitgezocht?
Ik heb zelf totaal geen kennis op het gebied van laptops, Enkel desktops.
Nu weet ik dat bij laptops er grote verschillen zitten qua bouw kwaliteit enz.
Deze weet ik dus helaas niet en ik hoop dat mij dan ook verteld kan worden waar ik het beste voor kan gaan.
Welke laptops ik zelf al had gezien;
Alienware 14x met een ivy-bridge quadcore, 8 GB ram en 650m GPU.
Simpelweg omdat ik goede dingen over deze laptop hoor op het gebied van accuduur en kwaliteit.
MSI GE60 (pricewatch: MSI GE60 0NC-001NL)
Hele mooie prijs, doet kwa specificaties niet onder aan de alienware, maar is wel een stuk goedkoper.
Voldoet ook aan al mijn eisen (op papier), Echter heb ik geen flauw benul hoe het zit met accuduur en bouw kwaliteit.
Ik hoop dat jullie mij misschien wat meer informatie zouden kunnen geven of een beter alternatief voorstellen
Alvast Bedankt,