Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb net bij 4launch een ASrock Fatal1ty professional gekocht, leek mij een leuk bord. Ik mounte m'n Cooler Master V8 en de CPU zelf (en de GPU), en toen ik hem ging testen kreeg ik iets aparts. Ik had 4 dimms in 't moederbord, allemaal 4 gig 1600 mhz CL9. Dr. Debug gaf error 55 aan, wat betekent dat er geen RAM in zit. En hij weigerde compleet om te posten. Dit vond ik redelijk apart, dus ik besloot om de RAM er uit te halen en nu alleen met 2 4 gig dimms in A1 en B1 te booten. Dit leverde aparte resultaten op. M'n GPU z'n fan ging standaard naar 100%, de 24 pin connector rook naderhand.. branderig. En 't moederbord lijkt 100% naar de eeuwige jachtvelden. Ik verwijderde de V8 en de CPU zelf, en tot mijn verbazing zag ik geclusterde verbogen pins. Ik belde 4launch op om te vragen wat er kon gebeuren, en de RMA afdeling vertelde mij dat 99% van de keren dat CPU pins verbogen zijn, dit een user error is. Ik kan me niet herinneren dat ik ruig heb gedaan met de CPU, 't socket of 't mounten van de V8, waar ik nu redelijk uitgebreid ervaring mee heb. Ze zeggen ook dat het mogelijk is dat asrock het bord niet wil vervangen, maar dat ze vinden dat ik reperatiekosten moet betalen (60 euro) voor 't compleet vervangen van de socket, en het is mogelijk dat ze zelfs deze mogelijkheid niet aanbieden.

Enfin, weet iemand toevallig wat ik kan doen om het te fixen? Wat te doen als ze weigeren de socket te repareren/'t bord te vervangen? Want het zou nogal lullig zijn als ik hier zit met een presse-papier van 200 euro die ik nog geen dag heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Met engelengedult rechtbuigen.
Het beste gebruik je een pinpasje die je onder een rijtje steekt, dan met een spijker of iets dergelijks (dat spits is, maar toch een goede grip heeft) een voor een stapje voor stapje rechtbuigen.

Dan bij plaatsen van de cpu zal je toch iets anders te werk moeten gaan dan voorheen, anders zijn ze weer krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Ik moet er btw wel even bijzeggen dat de 24 pin connector nogal branderig begon te ruiken naderhand. Dus ik heb nu geen flauw idee of 't moederbord niet gewoon compleet kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:22

Fordox

00101010

buig ze recht en stuur dan rma. kunnen ze niet zeggen dat het user error is.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Nou ja, het is zo een duur bord dat weggooien geen optie is.
Ik zou het dan maar rma doen, en als daar een rekening bijzit van 60, dat is dan pech. Maar daarna zou het bord weer 100% moeten functioneren, dus als er dan iets anders beschadigd is, kan je garantie claimen.

Want dat bord is vrijwel zeker gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Myep. Dan maar RMA sturen. Pinnetjes geprobeerd recht te buigen, maar ik heb niks wat dun genoeg is om in socket 1155 te passen. 775 was makkelijker te fixen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 18:15
Reepje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:06:
Met engelengedult rechtbuigen.
Het beste gebruik je een pinpasje die je onder een rijtje steekt, dan met een spijker of iets dergelijks (dat spits is, maar toch een goede grip heeft) een voor een stapje voor stapje rechtbuigen.

Dan bij plaatsen van de cpu zal je toch iets anders te werk moeten gaan dan voorheen, anders zijn ze weer krom.
Ik weet niet wat de laatste keer is dat je een socket gezien hebt, maar een pinpas is dikker dan 2 rijen pinnen. Gaat niet lukken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 16:18
Ik heb destijds een bordje gefixt met een naald met zon klein knopje erop, weet zo niet hoe die heet, maar moet daarmee prima kunnen! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Jimster schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:38:
[...]

Ik weet niet wat de laatste keer is dat je een socket gezien hebt, maar een pinpas is dikker dan 2 rijen pinnen. Gaat niet lukken dus.
Ik ben nu even niet zeker van het hoe of wat, maar pakweg vorig jaar Juli heb ik het klaargespeeld pakweg 18 pinnetje te hebben gemolt bij het plaatsen van mijn 2500k. Was 3 uur werk, en ik dacht met een pinpasje, maar inderdaad ben niet zeker.
Het is altijd een hoop opwinding, zo een nieuwe computer inelkaarzetten.

edit, ik weet het weer, het was de bonuskaart sleutelhanger van de ah.

[ Voor 6% gewijzigd door Reepje op 29-05-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:22

Fordox

00101010

Reepje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:42:
[...]

Ik ben nu even niet zeker van het hoe of wat, maar pakweg vorig jaar Juli heb ik het klaargespeeld pakweg 18 pinnetje te hebben gemolt bij het plaatsen van mijn 2500k. Was 3 uur werk, en ik dacht met een pinpasje, maar inderdaad ben niet zeker.
Het is altijd een hoop opwinding, zo een nieuwe computer inelkaarzetten.

edit, ik weet het weer, het was de bonuskaart sleutelhanger van de ah.
dat is wel wat dunner dan een pinpas :P

met een naald of een pincet is het wel te doen maar neem er wel even een middagje vrij voor.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Ik heb de paar kapotte pins zo recht mogelijk weten te buigen en het moederbord RMA gestuurd. Goede tip, die bonuskaart sleutelhanger. Nu hopen dat ze het accepteren. (het waren maar 2 pinnetjes, en ik heb wel wat ervaring met die dingen rechtbuigen)

(btw, denken jullie dat het mogelijk is dat m'n 3770K ook beschadigt is hierdoor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nee dan moet ie echt doorgebrand zijn. (dus zwart zijn.)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Alright. Naja, die 3770K lijkt nog in goede staat. Mobo dus teruggestuurd naar ASrock, en ze zeggen dat ze hem willen repareren voor 60-80 euro ._. het is dus dat of met een press-papier zitten van 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBlekkenhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-04 23:39
Als jij zeker weet dat jij de pinnen niet krom gebogen hebt, zou ik er zeker niets aan doen (de kans dat je het dan zelf sloopt is groot) en deze gewoon terug sturen naar 4launch. Gezien jij dit mobo niet langer dan 6 maand (ook korter dan 8 dagen?) in bezit hebt, ligt de bewijslast bij de leverancier en hier mag je ze ook op wijzen. Gevalletje RMA en niet accoord gaan met de reparatiekosten. Leg de bewijslast maar bij hun.

EDIT: Je hebt hem zelf terug gestuurd naar ASRock? Of heeft 4launch dat gedaan?

[ Voor 8% gewijzigd door HBlekkenhorst op 30-05-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
HBlekkenhorst schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:10:
Als jij zeker weet dat jij de pinnen niet krom gebogen hebt......de bewijslast bij de leverancier en hier mag je ze ook op wijzen. Gevalletje RMA en niet accoord gaan met de reparatiekosten. Leg de bewijslast maar bij hun.
Gevalletje van de mondige consument?
Klinkt allemaal mooi, maar de leveranciers weten 3 dingen:
-een moederbord heeft zelden kromme pinnetjes zo uit de doos, zou bijna zeggen komt eens per jaar voor, en dan bij een hele batch
-er zijn heel erg veel moederborden die terugkomen met kromme pinnetjes enkele dagen nadat deze zijn besteld
-de consument wil goedkoop, een bord wordt misschien met 5% winst verkocht, voor 1 keer garantie op kromme pinnetjes moeten ze 20 borden verkopen om uberhaupt uit de kosten te komen..

kan je aankomen met bewijslast bla bla bla, je lijkt Moszkowicz wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-05 16:25
Snap nog steeds niet hoe mensen die pinnetjes kunnen slopen. Ik sleutel nu al heel wat jaartjes aan pc's en ook het bouwen hiervan. Nog nooit pinnetjes gesloopt. Der staat niet voor niks een PIJL op je processor.

[ Voor 3% gewijzigd door Joenino op 30-05-2012 12:53 ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TNT LotLP schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:00:
Ik heb net bij 4launch een ASrock Fatal1ty professional gekocht, leek mij een leuk bord.
Ik zou gewoon garantie claimen. Zeker als je het moederbord echt nét gekocht hebt kun je er vanuit gaan dat het moederbord DOA is, daar kun en hoef je zelf niets aan te doen, dat mag 4Launch lekker doen. Als je sinds het begin niets anders dan problemen hebt, kun je echt wel garantie claimen, zonder dat je zelf gaat proberen de pinnetjes recht te buigen.
Joenino schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:52:
Snap nog steeds niet hoe mensen die pinnetjes kunnen slopen. Ik sleutel nu al heel wat jaartjes aan pc's en ook het bouwen hiervan. Nog nooit pinnetjes gesloopt. Der staat niet voor niks een PIJL op je processor.
Nu ga je ervan uit dat het de gebruiker zelf is geweest. Als ik de TS zo lees, ga ik van iets anders uit en dat is namelijk dat het moederbord deze mankementen al had toen hij hem kocht (en het moederbord dus waarschijnlijk een tweede keer verkocht is) en zou dus iemand anders de pinnetjes krom hebben gemaakt. Maar dat is niet verantwoordelijkheid van TNT LotLP, maar die van de winkel, 4Launch in dit geval. Overigens heeft afaik 4Launch daar wel eens een handje van, zie ook de shopreviews.

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Ik heb de processor er sowieso niet fout in gedaan, die pijl is redelijk moeilijk te missen :p Ik weet dus ook niet waar het door komt dat hij verbogen is, maar ja. Ik heb redelijk wat PCs gebouwd, en basiskennis zoals "hoe de CPU te draaien" zit er bij mij wel in.

Ik heb het moederbord een aantal dagen terug gekocht, ik kreeg hem binnen op zaterdagavond, zaterdagavond merkte ik dat hij het niet deed. Maar toen kon ik 4launch uiteraard niet meer bellen (het was laat enzo), en maandag was 2de pinksterdag. Dus ik heb hem dinsdag teruggestuurd en gebeld, er werd mij verteld dat 9/10 keer het "gebruikersfout was" en dat ik 60-80 euro aan reperatiekosten zou moeten betalen oid. Ik heb hem dus 3 dagen in huis gehad -- omdat het postkantoor andere dagen dicht was.

Enfin, hij heeft het nooit gedaan, nog geen 1 keer werkend gehad, minder dan 7 dagen in huis gehad, en ze willen graag dat ik reparatiekosten betaal voor iets wat ik absoluut niet fout heb gedaan.

Ik heb hem trouwens teruggestuurd naar 4launch, dat lijkt een foute keuze te zijn geweest, ik had hem terug moeten sturen naar ASrock, zie ik.

*zucht*. Ik wou gewoon eindelijk m'n mobo/cpu upgraden, niet dit soort gezeik krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt het moederbord online besteld? Zo ja, dan heb je 8 dagen de tijd om het product om te ruilen (of de koop te ontbinden), zonder opgaaf van reden. Dankzij de wet Koop of Afstand mag je dit gewoon doen. Dan doe je dat toch en koop je elders een moederbord?

Ik heb zelf ook niet zulke fijne ervaringen met 4Launch en garantie / RMA. Lijkt er iig op dat 4Launch keihard zijn best doet om er onder uit te komen (en dus ook onder de wet uit).

Daarnaast had je het mobo niet naar ASRock te hoeven sturen, gewoon de koop ontbinden nu (en niet eens gaan met de kosten, die zijn écht voor 4Launch!), is je makkelijkste oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Is goed. Ik kan dus 4launch morgen bellen om de koop te ontbinden? Zelfs al achten zij het producte defect door de gebruiker (zelfs al heb ik het dus echt niet gedaan). Ligt de bewijslast bij hun?

Ik ga vanaf dit punt nml liever m'n producten bestellen bij een website waar ze niet onmogelijk moeilijk doen over RMA etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe het met bewijslast zit weet ik niet, volgens mij ligt de bewijslast inderdaad bij hun, dit weet ik echter niet 100% zeker. Ik weet niet in hoeverre je ingesprek was met 4Launch over de reparatie, maar als er nog niets bekend is over kosten (volgens mij komt dat later pas aangezien zij ook nog niet weten wat de reparatiekosten gaan zijn), zou ik hoe dan ook weigeren. Zij moeten jou garantie bieden, dat zijn ze bij wet verplicht (de economische levensduur is mag ik hopen wel meer dan een week!), willen ze er absoluut niet aan, dan ontbind je de koop gewoon, de wet Koop op Afstand regelt dat, maar dan moet je wel binnen 8 dagen na aanschaf aangegeven hebben bij 4Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Heel erg bedankt voor de informatie :) Begint dat trouwens te tellen vanaf het moment dat het product bij mij is of vanaf het moment dat de betaling gereed is? Morgen is nml de 8ste dag sinds de betaling. Maar hij is pas bij mij aangekomen op zaterdag, en ik heb dinsdag het mobo teruggestuurd. De reparatiekosten zijn nog niet bekend.

Ik ga morgen de koop proberen meteen de aankoop te ontbinden, ik hoef de garantie van 4launch niet eens meer. Ik koop hem wel voor een paar euro meer, maar dan met redelijke service.

Wederom hartelijk dank voor het wijzen op die wet. Dit kan dit fiasco veranderen in alsnog binnenkort een stevige upgrade voor mijn computer :D

[ Voor 0% gewijzigd door TNT LotLP op 30-05-2012 22:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je krijgt zeg maar 8 dagen de tijd het product te "proberen", dat kan alleen als je het product ook daadwerkelijk hebt gebruikt. Wet Koop op Afstand leesvoer.

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Let dan wel op. Je kan de koop ontbinden in 8 dagen (er is verwarring of dit binnen 8 dagen na indrukken bestelknop is, of binnen 8 dagen na ontvangst, maar laten we maar van het laatste uitgaan).
Er is in jouw geval 1 angeltje, als het bedrijf reeds dienstverlening heeft gegeven (inname voor reparatie bijvoorbeeld) dan hoeft de koop wettelijk niet meer te worden ontbonden....maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Ik heb hem niet teruggestuurd met de intentie om hem te laten repareren, maar om hem te laten vervangen in de garantie. Dat is toch niet persé een dienstverlening die buiten de normale garantie valt, ergo, waardoor de koop op afstand wet niet zou vervallen?

Er staat btw dat die 8 dagen in gaan op het moment dat ik het product thuis krijg.

"Wanneer gaat uw bedenktijd in?
Uw bedenktijd begint één dag nadat u het product hebt gekregen."

[ Voor 26% gewijzigd door TNT LotLP op 30-05-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 20:08
Heb je een rma aangemaakt met het puntje reparatie of heb je duidelijk aangegeven vervanging? dat is namelijk wel belangrijk. Let wel op: ik weet bijna wel zeker dat als jij je beroept op de wet koop op afstand er gezegd wordt user abuse( jij heb iets gesloopt) en dat ze daarom niet akkoord gaan met de wet koop op afstand. Dit zou namelijk inhouden. Ik koop een tv nieuw laat hem vallen, doet het niet meer en kan aan wet koop op afstand toch me geld terug krijgen.

Het wordt sowieso lastig voor beide partijen om aan te geven wie de schuldige is. 4launch zal op hun beurt zeggen wij hebben dit moederbord nieuw geleverd de klant heb iets verkeerd gedaan. En jij zal zeggen ja zo was hij al. Al zal 4launch dan zeggen ja meneer als het al zo was had u dit moeten controleren en het bord direct terug moeten sturen en dan niet zelf toch proberen.

Just my 2 cents :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik weet niet wat er afgesproken is.
Ik zou zeggen hou het zo simpel mogelijk. Schrijf ze een email met al je gegevens en dan kort:

Aangezien het product niet bevalt, heb ik het product -datum- aan u geretourneerd. Graag zie ik het aankoopbedrag zsm terug op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Duidelijk aangegeven dat ik het wou vervangen, ik zei wel dat ik zou willen weten hoeveel reparatie kost, maar ik zei niet dat ik akkoord zou gaan met de reparatie, en dat ik eerst wou horen of ASrock een vervangend exemplaar stuurt of niet.

en 4launch had me in de eerste instantie geen kapot product moeten toesturen.

Goed idee tevens, ik zal ze nu even een email sturen daarover.

Zo, email verzonden. Simpel gehouden. nu hopen. Dat is alles wat ik op dit punt nog kan doen.

[ Voor 11% gewijzigd door TNT LotLP op 30-05-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Een viend van mij heeft iets soortgelijks gehad ook bij 4launch, maar daar was een van de dimm sloten dusdanig beschadigd dat deze niet meer werkte. Ook 'rechtbuiten' was geen optie.

Gemeld bij de rma en het werd ook meteen op 'onze' fout gegooid. Ook nog gevraagd of ze zeker weten of het bord nieuw was en dit werd 2 maal bevestigd.

Vervolgens gevraagd hoe het kwam dat er log entry's in het bios stonden van nog geen 3 weken daarvoor én een nederlandse naam in de svc tag gaven ze uiteindelijk toe dat er zeer uitzonderlijk heel misschien een fout is gemaakt en ze voor deze ene keer het bord wilde wisselen.

Ik begrijp wel dat het altijd een moeilijke situatie is en het zeker voor kan komen dat iemand zelf iets verkloot en dan domweg rma of middels de wet koop of afstand retour stuurt. Hoe dan ook, als ze niet fair zijn (dus iets niet als nieuw verkopen na retour) denk ik dat dit (op de lange duur) veel klanten zal kosten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
DukeBox schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:51:
Vervolgens gevraagd hoe het kwam dat er log entry's in het bios stonden van nog geen 3 weken daarvoor én een nederlandse naam in de svc tag gaven ze uiteindelijk toe dat er zeer uitzonderlijk heel misschien een fout is gemaakt en ze voor deze ene keer het bord wilde wisselen.
Wat o_o Okay, ik ga dus vanaf nu nooit meer iets bij 4launch halen. Dat is toch van de zotte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is vrij normaal; 4Launch is een bedrijf en wil dus graag centen verdienen. Een product niet verkopen is dus kosten maken (en dus minder winst), die een bedrijf liever vermijd natuurlijk. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Uiteraard. Maar om gewoon glashard gebruikte producten te verkopen en zeggen dat ze nieuw zijn vind ik echt smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

en is vast ook wel bij wet verboden, het wordt als nieuw verkocht, een gebruikt product verkopen als nieuw product is volgens mij gewoon (poging tot) oplichting. En da's bij wet verboden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
TNT LotLP schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:29:
Uiteraard. Maar om gewoon glashard gebruikte producten te verkopen en zeggen dat ze nieuw zijn vind ik echt smerig.
Tja, dat is een nadeel van de wet koop op afstand.
Mensen kunnen gewoon zonder reden producten terugsturen. Deze producten worden gewoon als nieuw weer verkocht (logisch ook). Maar de winkel zou alles wel goed moeten controleren. Maar het blijft mensenwerk dus fouten kunnen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Bekijk het eens van de kant van de winkels. Die verkopen veel, maar er komt ook veel terug na een weekje uitproberen.
Wat moet de winkel met die teruggestuurde dingen doen? Weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

VasZaitsev schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:36:
en is vast ook wel bij wet verboden, het wordt als nieuw verkocht, een gebruikt product verkopen als nieuw product is volgens mij gewoon (poging tot) oplichting. En da's bij wet verboden.
Nee is niet bij wet verboden. Waarom denk je anders dat je soms een rekening krijgt van X euro omdat de doos beschadigd is? Zolang het product (goed) werkt mag het gewoon verkocht worden, ook meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben eigenlijk benieuwd hoe dit inmiddels is afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 19:34
zo heb ik onlangs een asrock z77 itx gebruikt binnengekregen, volgens de winkel hadden zij hem ook zo binnengekregen.... uiteindelijk wel een vervanging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-05 21:04
Ik heb het zelfde gehad met een asus bord. Ik had deze gekocht bij my com. Bleek achteraf gebruikt te zijn.
Zowel asus als My com bood niet aan om het bord te repareren tegen kosten. Werd gewoon gezegd onmogelijk de socket te vervangen. € 200,00 weg gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
ik probeer ze atm te bereiken. geen gehoor. Mijn email betreffende dat ik m'n geld terugwil en ze het product mogen houden hebben ze teruggebounced, zeggende dat ik "het naar een ander email adres moet sturen" (rma@ ipv info@ (terwijl ik voor bestellingen naar info@ moest sturen, naja) en zorgden ze ervoor dat ik die mail pas kreeg NADAT die 8 dagen bedenktijd was afgelopen...

Ook geen emails terug gehad. Ik probeer ze nu te bellen. Maar er werd gewoon opgehangen o_o

Edit: klaar met bellen. Ze zeggen dat "de RMA mederwerkers er niet zijn en dat de email die ik stuurde niet intern opgepakt is" en dat hij dat gaat verhelpen. Op hoop van zegen dan maar :/

Volgens mij zijn er niet veel winkels die blij worden als je moederborden van ze koopt. Godskolere.

[ Voor 23% gewijzigd door TNT LotLP op 04-06-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440903

Ik had het ook hoor met mijn deluxe van asus...maarja, je weet je weet wel dat het je eigen schuld is. Je ziet de pinnen zitten bij het installeren van je cpu.... Die waren toen toch recht. Ik verpestte de pootjes, door de verkeerde(lijm)achtige thermalpaste te gebruiken, waardoor door krachtzetten de boel verboog.
Tsja pech,maar beetje apart dat je dat probeert te verhalen op je garantie en dan is je socket vernieuwd,alleen zijn er sporen op je mb verbrand. geheugenbanen gedeeltelijk verband. Kzou de gok nieteens wagen met een andere socket. Anders kost het je geheugen en proc ook nog. Maar dat kost 60euro het vervangen??hmmmm valt ook mee...gr.rich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beetje vage reactie. De pootjes waren bij de TS al verbogen toen hij het moederbord openmaakte (wat suggereert dat het moederbord een gebruikte is en geen nieuwe). DOA dus. En juist de winkel schuift het af als user error.

Ik hoop voor TNT LotLP daarom dat hij inmiddels succesvol de koop heeft kunnen ontbinden en zijn geld dus terug heeft gekregen.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 12-06-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 22:26

epic_gram

undercover moderator

Anoniem: 440903 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:51:
Ik had het ook hoor met mijn deluxe van asus...maarja, je weet je weet wel dat het je eigen schuld is. Je ziet de pinnen zitten bij het installeren van je cpu.... Die waren toen toch recht. Ik verpestte de pootjes, door de verkeerde(lijm)achtige thermalpaste te gebruiken, waardoor door krachtzetten de boel verboog.
Tsja pech,maar beetje apart dat je dat probeert te verhalen op je garantie en dan is je socket vernieuwd,alleen zijn er sporen op je mb verbrand. geheugenbanen gedeeltelijk verband. Kzou de gok nieteens wagen met een andere socket. Anders kost het je geheugen en proc ook nog. Maar dat kost 60euro het vervangen??hmmmm valt ook mee...gr.rich
Heb je dan niet de koelpasta/lijm aan de verkeerde kant gesmeerd? :D Ik kan mij er namelijk helemaal niks bij voorstellen dat een pootje krom gaat omdat de koelpasta te dik is.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 11:02

immetjes

HIER is BERN-E

CptChaos schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:41:
[...]
Nee is niet bij wet verboden. Waarom denk je anders dat je soms een rekening krijgt van X euro omdat de doos beschadigd is? Zolang het product (goed) werkt mag het gewoon verkocht worden, ook meerdere keren.
Off-topic:

Je bent een koopovereenkomst aangegaan met de verkoper. Het product is echter verkocht zonder de mededeling dat het al gebruikt is. Op dat moment heeft de verkoper essentiële informatie achtergehouden, namelijk dat het geen nieuw product betreft, dat is misleidende verkoop en dat is een oneerlijke handelspraktijk

Dit is voldoende om de koop te ontbinden en het aankoopbedrag terug te vorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
CptChaos schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:57:
Beetje vage reactie. De pootjes waren bij de TS al verbogen toen hij het moederbord openmaakte (wat suggereert dat het moederbord een gebruikte is en geen nieuwe). DOA dus. En juist de winkel schuift het af als user error.

Ik hoop voor TNT LotLP daarom dat hij inmiddels succesvol de koop heeft kunnen ontbinden en zijn geld dus terug heeft gekregen.
De pootjes waren bij TS niet verbogen toen hij het moederbord openmaakte (neem trouwens aan de je de doos bedoelt). TS kwam erachter dat er iets niet klopte bij booten, nadat alles in het moederbord gezet was.
TS heeft dus niet gecontroleerd hoe de pootjes stonden.

Het riekt mij allemaal net iets te veel naar oplichting door eerst te constateren dat je wellicht een bord hebt vernield, dan op basis van bedenktijd achteraf de koop laat ontbinden. Lijkt me ook stug dat het gaat lukken.

Helaas (door eigen, soortgelijke, ervaringen) laat ik nooit meer CPU/Moederbord/Videokaart opsturen. Ik haal af in de winkel. Als zegels op dozen verbroken zijn, wordt alles ter plekke gecontroleerd en een aantekening op de bon. Als dat niet kan neem ik niets mee naar huis en betaal ik ook niet.

[ Voor 0% gewijzigd door TheMe op 12-06-2012 13:46 . Reden: toevoeging zegels op dozen ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als er zegels op zitten, die aangeven dat de garantie verloopt als de zegel verbroken is zijn niet rechtsgeldig; iedereen kan zo'n zegel breken om vervolgens onder de garantie uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Als een product binnen 6 maanden na aankoopdatum niet aan de verwachtingen voldoet dan gaat de wetgever er vanuit dat de fout al aanwezig was bij het sluiten van de koop overeenkomst. (Wetboek 7 art.18). Wil de verkoper de fout bij de koper leggen dan moet de verkoper bewijzen dat het product geen fout bevatte tijdens het sluiten van de koopovereenkomst.

4launch kan (naar alle waarschijnlijkheid) niet bewijzen dat de pinnen recht waren toen TS het bord kocht. Dus is het product niet conform de overeenkomst en kan de koop ontbonden worden en krijgt TS zijn geld terug. Zo makkelijk is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
immetjes schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:02:
4launch kan (naar alle waarschijnlijkheid) niet bewijzen dat de pinnen recht waren toen TS het bord kocht. Dus is het product niet conform de overeenkomst en kan de koop ontbonden worden en krijgt TS zijn geld terug. Zo makkelijk is het.
Ik vraag me af hoe een leverancier dat ooit zou moeten kunnen bewijzen. Dan moeten ze van elk verkocht product een foto maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Jimster schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:41:
[...]

Ik vraag me af hoe een leverancier dat ooit zou moeten kunnen bewijzen. Dan moeten ze van elk verkocht product een foto maken ofzo.
Dat zouden ze dus moeten doen om dit soort claims te voorkomen, dat doen ze niet, want dat kost te veel geld. Het is ondernemersrisico dat er wel eens een product onterecht terug komt. Overigens heeft 4launch regresrecht en kunnen ze onder het Regresrecht BW 7.25 lid 1 hun kosten aan de fabrikant van het moederbord doorbelasten.

In dit geval moet het moederbord dus op kosten van 4launch gerepareerd worden, en als dat niet kan krijg je een nieuw of vergelijkbaar moederbord en als dat niet kan je geld terug.

Ik begrijp niet dat 4launch moeilijk doet. Ze zeggen tenslotte zelf: "9 van de 10 keer is het eigen fout". Dus 1 op de 10 niet! Daarmee impliceren ze zelf dat het moederbord al kapot geweest zou kunnen zijn....en de bewijslast ligt bij 4launch. 4launch ontkomt er dan ook niet aan om kosteloos te repareren dan wel te vervangen. O ja: Ook geen verzendkosten in rekening brengen, en de (verzend)kosten die TS gemaakt heeft terug storten.

[ Voor 0% gewijzigd door immetjes op 12-06-2012 14:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

TurboTon1973 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:28:
Ik heb het zelfde gehad met een asus bord. Ik had deze gekocht bij my com. Bleek achteraf gebruikt te zijn.
Zowel asus als My com bood niet aan om het bord te repareren tegen kosten. Werd gewoon gezegd onmogelijk de socket te vervangen. € 200,00 weg gegooid.
Serieus? Wanneer was dat? En hoelang na aankoop heb je dat geconstateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT LotLP
Ik kwam hier even om te vertellen dat ik eindelijk dus m'n geld terug heb gekregen, na lang wachten en zeer veel gezeur. Snap dat dit een beetje een necro is, maar wou toch ff zeggen. Na hulp van cptchaos, btw. Maar ik heb m'n geld dus weer in m'n eigen zak zitten :D

Edit: Mag ik trouwens nog een keertje erbij zetten dat het dus niet mijn fout was? Ik ben een heleboel dingen, maar achterlijk absoluut niet, en ik heb jaren van m'n leven PCs gebouwd tegen betaling. Nog *nooit* een pin verbogen, ook niet bij de wat moeilijker te mounten custom koelers. Enige wat ooit is gestorven is een harde schijf, nadat ik die op mijn voet heb laten vallen. En een GPU, maar dat ding was dan ook 2de hands kaart die de klant zelf kocht. :')

Edit nr2: Grappig wat richje btw daar neerzetten. Ik kocht ook zo'n deluxe van asus. En daar had ik dus geen problemen mee. Draait hier nu als een droom!

[ Voor 56% gewijzigd door TNT LotLP op 22-06-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
TNT LotLP schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:52:
Ik kwam hier even om te vertellen dat ik eindelijk dus m'n geld terug heb gekregen, na lang wachten en zeer veel gezeur. Snap dat dit een beetje een necro is, maar wou toch ff zeggen. Na hulp van cptchaos, btw. Maar ik heb m'n geld dus weer in m'n eigen zak zitten :D

Edit: Mag ik trouwens nog een keertje erbij zetten dat het dus niet mijn fout was? Ik ben een heleboel dingen, maar achterlijk absoluut niet, en ik heb jaren van m'n leven PCs gebouwd tegen betaling. Nog *nooit* een pin verbogen, ook niet bij de wat moeilijker te mounten custom koelers. Enige wat ooit is gestorven is een harde schijf, nadat ik die op mijn voet heb laten vallen. En een GPU, maar dat ding was dan ook 2de hands kaart die de klant zelf kocht. :')
Maak je er niet druk over. Het komt wel vaker voor dat 'defecte' artikelen worden terug genomen en zonder inspectie weer in de verkoop belanden. Ik kocht laatst een 'nieuw' bordje bij Mycom en deze bleek bij thuiskomst en nadere inspectie ook verbogen pinnen te hebben in de socket. Bij nadere bestudering zag ik ook aan de achterkant sporen van een gemonteerde koeler dus het bordje was al een keer in gebruik geweest. Bij Mycom beweerde men eerst nog dat er wel vaker sporen van gemonteerde koelers op nieuwe borden zaten maar voor de verbogen pinnen konden ze geen uitvlucht bedenken. Ik heb mijn geld terug gekregen. Moraal is dat je direct bij ontvangst of bij voorkeur in de winkel (mits mogelijk) een inspectie moet uitvoeren en bij constatering van afwijkingen of bij twijfel ervan in geen geval moet gaan inbouwen maar direct de zaak retour moet sturen of een ander bord (in de winkel) moet vragen.
Zelf ben ik scherp op verbroken seals en dergelijke maar soms is het gewoon lastig te zien zonder nadere inspectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 21:40
nog een reden dat ik mijn asus p8z77-v pro in de winkel ophaal :)

kan ik daar controleren of hij er goed uit ziet.

verder vind ik dit een waardeloos systeen en snap ik dat am bij de oude socket met pins op de cpu gebleven is die netjes in een sicket vallen en dus bijna niet kunnen beschadigen.

neem ook NOOIT producten aan met geopende verpakkingen ik heb een vga jkaartje uit noot opgepikt en heb niets dan problemen eerst dacht ik dat het wat anders was maar ben nu zo zeker niet meer.
binnnekort een nieuwe pc dus dan even testen.

[ Voor 28% gewijzigd door computerjunky op 05-07-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
---------------------

[ Voor 100% gewijzigd door lauyylauyy op 06-07-2012 15:38 ]

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-05 21:35
Ook hier een probleem met het moederbord.
het moederbord RMA gestuurd kreeg ik bericht terug
dat de CPU pins verbogen zijn door de gebruiker.

Toeval? Of ben ik gewoon onhandig bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Hoe moeten wij weten of je onhandig bent bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Het is in ieder geval onhandig om een topic te kapen met je eigen probleem, zeker wanneer dat topic al een half jaar oud is :)

Ook een klein beetje achtergrond info kan geen kwaad.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:08

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Vayra schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:23:
Het is in ieder geval onhandig om een topic te kapen met je eigen probleem, zeker wanneer dat topic al een half jaar oud is :)

Ook een klein beetje achtergrond info kan geen kwaad.
Hoef niet veel meer info, dit lijkt me gevalletje overduidelijk :X

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 18:02
Pinnen terugbuigen is relatief simpel, heb het zelf een keer 'verkloot' bij een 775 mobo. Vergrootglas erbij en naald, netjes terug gebogen in orginele stand en nooit problemen gehad (2 jaar gebruikt nadien).
Pagina: 1