Bestanden delen in thuisnetwerk lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• rinzy12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik heb het volgende probleem: Ik heb thuis een computer met windows 7 draaien met een 1,5tb harde schijf waar films, muziek en foto's op staan. Ik zou deze graag met de apparaten in mijn netwerk willen delen, zoals mijn laptop en acryan playonhd. Ik heb de optie netwerkdetectie inschakelen en bestanden delen aanstaan. Ik heb delen met wachtwoord uitgeschakeld. Mijn playon hd vraagt alsnog een wachtwoord en als ik daar geen gebruikersnaam en wachtwoord invul, dan zegt hij logon mislukt. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Rechtermuisknop op de map die je wilt delen > Eigenschappen > Delen > Geadvanceerd delen > Naam invoeren > Machtigingen > Iedereen op allow alles zitten > Toepassen ok!

Kijken of het dan wel werkt en firewall uit zetten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

En mocht dat niet lukken voeg dan bij degenen met wie je wilt delen guest en everyone toe. Mocht dat werken dan kun je vanuit daar je beveiligingen nalopen om te kijken waarom het met specifieke logins niet werkt.

• rinzy12
Ik heb inderdaad aan iedereen machtigingen gegeven voor lezen/schrijven. ik heb ook mijn firewall uitgeschakeld en dat werkt ook niet. Het is wel gek, want ik kan wel alles delen via wi-fi, alleen ik wil wel via de kabel kunnen delen, want zo'n ac ryan heeft ook internet mogelijkheden. Ik wil wel graag alles snel kunnen draaien over mijn nieuwe 50mbit ziggo kabellijn. Dus hebben jullie nog andere suggesties?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Dus je hebt ook het geavanceerd delen ingeschakeld?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• rinzy12
Ja. ik heb ook geavanceerd delen ingeschakeld en heb bestanden en printers delen ook aanstaan. wel raar hé?

• rinzy12
Heeft een van jullie nog andere suggesties?

Verwijderd

PC heropstarten en zien dat de juiste services op staan in services.msc

• rinzy12
En wat zijn de juiste services volgens jou wiked?

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 23:08
-edit-
*

[ Voor 112% gewijzigd door darkmagic op 29-05-2012 11:40 ]

virus problemen? ga over op linux!

• rinzy12
ok. kan het ermee te maken hebben dat mijn computer in zijn netwerkcentrum, netwerk2 aangeeft ipv alleen netwerk?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52
password protected sharing moet ook nog even uit waarschijnlijk.

al deze toestanden hoeft niet als je in dezelfde homegroup gaat zitten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• rinzy12
ok. password protected sharing staat uitgeschakeld, mijn firewall staat uit en nu doet hij het(zelfs met draad). Het lag aan mijn firewall. Ik heb hem net getest en hij logt in. bedankt iedereen :D

Verwijderd

http://www.schoonepc.nl/i...den_delen_netwerkmap.html

oa. de service "server" en "workstation"

Zoals darkmagic hier boven zegt:

Kan je pingen ?
-Wat is het IP-adress en subnetmask van je pc ( bij mij thuis is bv. het draadloze netwerk een ander subnet ed)
-
Pagina: 1