WIndows7: Map in zelfde venster openen lukt sinds kort niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een week of twee opent mijn computer per abuis elke map in een nieuw venster. (Als ik in map A zit en in map A map B wil openen wordt Map B in een nieuw venster geopend ipv in het zelfde venster waarbij map A vervangen wordt). Mijn instellingen bij map- en zoekopties kloppen. Ik heb namelijk ingesteld dat bij het door mappen bladeren elke map in hetzelfde venster geopend wordt. Dit is echter niet het geval. Ik heb ook al geprobeerd om de standaardinstellingen te herstellen maar dit heeft geen effect.

Nu is mijn vraag of jullie medetweakers een idee hebben om dit op te lossen. Heb ik iets over het hoofd gezien of ....?

alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-04 10:06
Heb je in hetzelfde venster onder tabblad Weergave ook gekozen voor Mappen herstellen en Standaardinstellingen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat werkt vreemd genoeg ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 22:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Shift of ctrl toets vast? Druk dus eens op die toetsen om ze 'los' te maken, of koppel 'm af bij het opstarten (in geval je auto-login hebt waardoor je geen wachtwoord hoeft op te geven) en probeer het dan nog eens. Je kan 't ook snel testen door met een browser een link te openen als je zeker weet dat het geen apart venster/tab moet gebruiken.

Anders wordt het je register in duiken en daar gaan zoeken tussen HKCR en dan bij folder oid. Wellicht staat de standaard niet goed. Zie je overigens ook snel als je met de rechtermuisknop klikt op een map, het vetgedrukte is de standaard actie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de shift en ctrl toetsen zitten niet vast nee.. De standaardactie bij een map is gewoon openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
trouwens, al ik met de rechtermuisknop op een map klik en dan op openen klik, wordt de volgende map wel gewoon in hetzelfde venster geopend... bij dubbelklikken gebeurt dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus openen is ook vetgedrukt in het contextmenu? Kijk eens in het register onder de volgende key:
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\Shell
Wat staat er bij (Default) ingevuld? Dit moet blanco zijn, niets. Klap 'm open en ga naar Open. Ook hier moet (Default) geen waarde hebben (als er (no value set) staat, is 't ook goed). Bij Command moet de (Default) waarde %SystemRoot%\Explorer.exe zijn.

Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461848

Ga naar Configuratiescherm -> Mapopties
Dan op tabblad algemeen heb je een vak Door mappen bladeren.
Die moet op Elke map in hetzelfde venster openen.
Op Ok.
Dan even herstarten.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 461848 op 09-06-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er staan in mijn register een aantal mappen die met 'shell' beginnen met nog wat tekst erachter, maar er is geen enkele map die alleen shell als naam heeft. Is het toevallig de map Shell.Folderview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 461848 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:02:
Ga naar Configuratiescherm -> Mapopties
Dan op tabblad algemeen heb je een vak Door mappen bladeren.
Die moet op Elke map in hetzelfde venster openen.
Op Ok.
Dan even herstarten.
die instelling staat gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 368035 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:43:
Er staan in mijn register een aantal mappen die met 'shell' beginnen met nog wat tekst erachter, maar er is geen enkele map die alleen shell als naam heeft. Is het toevallig de map Shell.Folderview?
Dus je hebt geen Folder\Shell onder HKCR? Dus een map genaamd shell onder de map Folder. Dan lijkt het erop dat daar je probleem zit. Heb je onlangs een melding van je anti-virus gehad dat 't iets heeft verwijdert? Draai anders eens vanuit een admin command prompt het commando 'sfc /scannow'.
Als je handig genoeg bent en weet wat je doet, kan je de structuur die ik je gaf namaken in het register. Maar voor dit soort dingen moet je echt goed weten wat je doet, een foutje en je systeem kan onbruikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb, voor zover ik weet ,geen meldingen van mijn antivirus gehad. Ik ben niet echt handig met windows dus ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Ik laat die een systeemscan draaien vanuit de opdrachtpompt. even kijken wat daar uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is nu opgelost. Na de scan zijn er een aantal dingen herstelt en de alle mappen openen zich weer keurig in hetzelfde venster. Bedankt Hero Of Time!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mooi dat het heeft geholpen. In het vervolg als je een update wilt maken van je post, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop.

Pagina: 1