Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start niet op.

Pagina: 1
Acties:

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik heb een Medion PC die geheel niet meer opstart. Voordat ik de stekker eruit trok:
- Lampje van toetsenbord branden
- Lampje van de PC stond uit.

Ik dacht dat het de voeding zou kunnen zijn, maar deze heb ik vervangen > geen resultaat.
Er gaat geen fan draaien en ook het lampje van de kast gaat niet aan. Wat zal er nog meer stuk kunnen zijn? En hoe kan ik zoiets testen? De PC geeft geen foutcode zoals een pieptoon of dergelijke. Is nu het moederbord defect?

[ Voor 10% gewijzigd door erikvanhoutert op 29-05-2012 09:59 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heeft u al doorgenomen?

Voeding zou je nog apart kunnen testen. Vaak grote kans dat het moederbord defect is als er geen pieptonen of andere signalen voorbij komen.

• erikvanhoutert
Ik heb de voeding appart getest en en nieuwe eraan gehangen.. helaas zonder resultaat. Mijn moederbord is het volgende type:
MS7255 versie 1.2 (MSI) ik heb internet afgezocht maar nergens meer leverbaar. CPU enzo hebben niks geleden?of hoe zijn deze te testen

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 19:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Stekker doos kapot?

Je zal sowieso onderdelen moeten testen / elimineren tot de dader gevonden is. volg de tut die hierboven genoemd is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• erikvanhoutert
Van alles getest, moet het moederbord wel zijn:
Momenteel heb ik deze:
http://www.scribd.com/doc/44930042/Manual-MS-7255
socket 775
2*DDR2
Nu zie ik diverse keuzes:
wat denken jullie van deze?
http://tweakers.net/price...31m-s-r20.html#tab:prices

Ik heb deze gekozen omdat alles erin kan wat er nu ook in zit + 1GB ethernet poort.
of raden jullie een alternatief aan?