Toon posts:

Videokaart Te Heet, Fan werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik speel Tera nu voor een paar dagen, en dat spel vraagt nogal veel van je videokaart. Nu wordt mijn GTX 570 vrij warm, namelijk 85 graden. Ik weet dat de videokaart dit aan zou moeten kunnen, maar het geluid gaat kraken als mijn videokaart te heet wordt, nogal irritant.

Ik heb aan de voorkant een fan die lucht naar binnen blaast, aan de linkerkant heb ik een fan die de hete lucht van de videokaart naar buiten blaast, en bovenaan mijn computer heb ik ook nog een fan die de hete lucht naar buiten blaast, en tenslotte nog een aan de achterkant die ook de lucht naar buiten blaast.

Toch wordt de videokaart 85 graden, kan ik hier iets aan doen? Ik dacht eraan om de fan die aan de linkerkant van de computer zit om te draaien zodat die frisse lucht op de videokaart blaast, maar ik ben bang dat dan binnen een paar weken mijn computer helemaal onder de stof zit.

De airflow lijkt goed, kabels zijn netjes verwerkt.

Iemand tips?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kaart eruit halen en even met de luchtcompressor schoon spuiten (niet stofzuiger!). Rest van de kast uitblazen kan ook geen kwaad.
Als het een reference koeler is dan zou je kunnen overwegen om er nieuwe koelpasta op te doen.

MSI afterburner downloaden en een custom fanprofiel aanmaken.

Verwijderd

Beter onder het stof als oververhit,hitte is gewoon funest voor spullen!en stof kun je er makkelijk weer uitblazen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 02:34 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen! Ik ga kijken of ik met MSI Afterburner dit kan regelen (Sp3ci3s8472), ik heb even gekeken en het lijkt erop dat de fan niet naar de 100% gaat ookal wordt de videokaart te heet.

Als dit problemen oplevert laat ik dat hier weten, als je niks meer van me hoort, dan is het probleem opgelost!

Ik ga slapen op dit belachelijke tijdstip ;)!