OpenELEC boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Probeer OpenELEC op mijn htpc te installeren, maar ik krijg constant de volgende foutmelding bij het opstarten:
reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key openelec

Ik heb het volgende al allemaal geprobeerd, met steeds hetzelfde resultaat:
- OpenELEC opnieuw installeren
- Een andere versie installeren
- De generic editie installeren

Hier nog even de specs van de htpc:
- ASrock E350-M moederbord
- 4gb ddr3 ram
- OCZ vertex+ 30gb ssd

Opmerkelijk is dat hij af en toe op schijnbaar willekeurige momenten wel opstart. Ik ben inmiddels ten einde raad, dus als iemand een oplossing of een alternatief voor openelec (naast XBMCbuntu, hier had ik ook al problemen mee) weet hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik heb destijds ook problemen gehad met het installeren van XBMCbuntu en Openelec. Ik geloof dat dat bij mij te wijten was aan de SSD en dat het met het formatteren van die SSD opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:33
Geen oplossing, maar ik gok dat het bootdevice continue veranderd. Ergens in een config file (volgensmij van Syslinux, en /etc/fstab) staat waar die / (root) kan vinden. Als deze bv. als /dev/sda1 staat, en tijdens het opstarten veranderd de locatie van de SSD continue, naar bv /dev/sdb1, doet hij het dus niet. Dat verklaard waarom hij het soms wel doet, want dan worden de harde schijven wel in de juiste volgorde 'gevonden'.

Ik weet ook niet of OpenELEC je toegang tot een terminal geeft? Dan zou je dat kunnen controleren. Wat in /etc/fstab staat, wat in de config file van syslinux staat (weet locatie even niet uit mijn hoofd), en welke devices er daadwerkelijk in /dev/ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En de correcte oplossing daarvoor zou zijn; niet meer /dev/ gebruiken (als je BIOS die dus niet consistent aangeeft), maar labels of uuid, volgens deze syntax:
It is also possible to use partition labels (boot=LABEL=System) or UUID (boot=UUID=<insert_your_uuid>)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Laatst online: 27-01 20:51
Oeps, ik heb de post blijkbaar verkeerd begrepen.
Ik had problemen met het booten van de install cd's (zoals bvb. openelec en xbmcbuntu).

- Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor de reacties, maar ik ben helaas een totale linux noob. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik zo'n uuid kan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Betekent het feit dat je een totale noob bent ook dat je niet kunt zoeken via Google? Dan had je namelijk als eerste hit deze gevonden:

http://openelec.tv/forum/...ot-parameters-please-read

Hier staat ook uitgeschreven wat je moet doen

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 30-05-2012 12:42 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om openelec vanaf een usb-stick te laten booten, vond ik makkelijker dan de parameters veranderen.
Pagina: 1