Toon posts:

Epox? Is dit nix of waarom hoor ik er niets over?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met moederborden is het hier (en bijna overal) alleen maar Asus, Abit en MSI zeg, terwijl ik toch ook wel wat gelezen heb op nieuwe Epox moederbordjes dit zwaar rulen, alles erop en eraan. Koopt/heeft niemand het hier nou over, alleen omdat het merk minder bekend is:? of is het zo goed dat er niets over te zeggen valt :P

Tell me all about it ;)

Verwijderd

De Epox EP-8KTA3 lijkt mij wel ruleren.
Ik ontvang hem binnenkort.
Jup die merken zijn onbekender.
Ik ontvang ook een Gigabyte, daar hoor je ook niet al teveel over.
De reden waarom je er niet veel over hoort is waarschijnlijk omdat de meeste zaken alleen de Abit, Asus en wat ander zeer bekend spul verkopen.

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 08:00

DwarV

Rekent aan het leven

Kijk dat vroeg ik me ook af. Lees deze review maar eens:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=124
In deze review komt Epox toch naar voren als een vande beste, zoniet het beste moederbord.
:)

Verwijderd

Topicstarter
idd die Epox 8KTA3 doelde ik op :P én hij is ook nog eens even duur als de ABIT KT7A en nog eens 50 gulden goedkoper dan de ASUS A7V133. ik weet wel welke mobo in mijn binnenkort nieuwe pc komt >:)

Verwijderd

Topicstarter
Wow! Ik heb ff die review gelezen en daar is die Epox écht dé beste! En dan niet gelijk op alle gebieden en beter op één, maar gewoon op de meeste gebieden is hij één van de of de beste >:) Hijs iig de stabielste (samen met de Asus), hijs de snelste en heeft de meeste (overklok)mogelijkheden >:)>:) :P

Verwijderd

ik heb ook een 8kta3...
draait mijn duron 650 makkelijk op 866 (133MHz FSB met dezelfde multiplier!!)
op 145MHz FSB loopt die ook nog lekker alleen wordt mijn cpu dan te heet.. ;(

• AttiX
  • Laatst online: 17:52
uhm ik was nog ingelogd onder Dwarv, mijn broertje.

Ik zit te twijvelen over welk bord ik ga nemen Een KT133A bord van MSI of van EpoX.

Een voordeel van de Epox moederborden vinnik vorral dat ze er nog een ISA slotje opgooien ipv de in Nederland zinloze AMR of CNR. :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Epox is best wel een goed merk, heb 2 jaar gedaan met een supersocket7 moederbord, had nooit probs. *D

Whatever.

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 13:51 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
idd die Epox 8KTA3 doelde ik op :P én hij is ook nog eens even duur als de ABIT KT7A en nog eens 50 gulden goedkoper dan de ASUS A7V133. ik weet wel welke mobo in mijn binnenkort nieuwe pc komt >:)
Toch zou ik voor de Abit gaan. Klinkt beter dan Epox >:)

Epox = niet slecht, maar Abit = goed ;)

Verwijderd

Eh...op een abit kt7(a) zit toch ook een isa slot...tenminste bij mij wel.
En komt nog eens bij als jij problemen heb kun je het lekker zelf gaan uitzoeken, ik kan op de abit FAQ kijken of vragen aan iemand op GOT....dan heb ik dus liever een bekend merk.
En dat je moederbord geweldig snel is zegt niets over de processor die jij krijgt...als je pech hebt kun je dat ding maar amper overclocken.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat, Epox= niet slecht en Abit = goed, betreft das onzin...

Abit heeft (op dit moment) een bekendere naam dan Epox... verder durf ik aan dat ze beide even goed zijn... Heb ervaring met beide boards

Epox = je betaald alleen voor het mainboard
Abit = je betaald voor mainboard én de naam (zelfde geldt trouwens voor Asus)

Epox 8KTA3(+) heeft ook ISA slot :)

De + versie daarnaast is al voor 370 oid te koop en heeft ook raid :)

Epox heeft als enigste nog een POST code display... Gewoon ff kijken waar de fout zit. Let wel is is vele malen beter dan het 4 led systeem van MSI...

Voordeel Epox zit (ook) in Nederland, als dr iets mis is heb je met een paar dagen een nieuwe. Bios fout geflashed of om een andere reden niet meer bruikbaar, ff bellen en voor een paar tientjes heb je een nieuwe.

Met de support van Epox heb ik geen ervaring, dom weg omdat ik het nog NOOIT nodig heb gehad... :)

langleve Epox, (was al "verliefd" op mijn MVP3C (en later de MPV3C2) en nu is mijn nieuwe favouriet de 8KTA3+...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• AttiX
  • Laatst online: 17:52
Hmm, over dat je betaald voor de naam klopt behoorlijk. uhm klein zeiweggetje, kijk maar naar AMD en Intel..

:)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb tot een jaar terug een Epox Super socket 7 moederboard gehad..

Viel achteraf gezien toch tegen.. Veel problemen gehad met een HP brander die er niet goed op wou werken(nu met me'n asus m/b geen enkel probleem meer)

Dus ja dan heb je er slechte ervaring mee en neem ik dus een Asus

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 14:32 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb ook een 8kta3...
draait mijn duron 650 makkelijk op 866 (133MHz FSB met dezelfde multiplier!!)
op 145MHz FSB loopt die ook nog lekker alleen wordt mijn cpu dan te heet.. ;(
Uh.. beter koeling ;) bestel je die Silverado in Duitsland, dan krijg je hem vast wel op 145Mhz stabiel ;)

Daarnaast is het volgens mij dat Epox alleen maar verbeterd is. Beetje zelfde verhaal wat ik heb met mijn Aldi-pc (1 van de eerste die ze toen hadden), dat ding is zwaar knaken en ik heb zowat alle onderdelen vervangen, maar dat zegt écht niet dat die pc van de Aldi van nu net zo slecht is, maar ik ben het met je eens ik koop geen Aldi-pc meer :P

Toch vind ik dat naam-gedoe zo zeik. Ik bedoel, iedereen koopt nu toch ook zowat AMD omdat 't goedkoper en net zo goed is. En volgens mij krijgt het ook aardige klappen te verduren vanwege alle oc-problemen, maar dat is simpel weg omdat iedereen AMD's processoren masaal aan 't oc-en is >:)

Epox is gewoon goed, misschien beter dan Abit/Asus, face it! ;)
Al snap ik dat er ook zat mensen zijn die puur voor de naam Abit/Asus 'blijven' kopen *D (ik doe 't niet :D)

Verwijderd

jij snapt het *D

ik heb overigens DIT koelertje

binnenkort heb ik waterkoeling (meer voor de lol enzo :))

edit:
mijn epox 8kta3 is sneller, stabieler dan mijn vriend zijn asus a7v133. overigens heb ik een kt7a opgeblazen, die ik toen geruild heb tegen de epox.. waardoor de abit knalde is nog steeds onduidelijk... maar dat was waarschijnlijk een productiefout.. als hij niet kapot was gegeaan had ik waarschijnlijk nu ook heel anders gepraat >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 18:46 schreef limp_bizkit het volgende:
jij snapt het *D

ik heb overigens DIT koelertje

binnenkort heb ik waterkoeling (meer voor de lol enzo :))

edit:
mijn epox 8kta3 is sneller, stabieler dan mijn vriend zijn asus a7v133. overigens heb ik een kt7a opgeblazen, die ik toen geruild heb tegen de epox.. waardoor de abit knalde is nog steeds onduidelijk... maar dat was waarschijnlijk een productiefout.. als hij niet kapot was gegeaan had ik waarschijnlijk nu ook heel anders gepraat >:)
Tnx Limpie. Vroeg ik me nou ook af. Als je door oc-en je mobo of processor sloopt, kun je dan vaak met je garantie een nieuwe/andere krijgen, of verschilt dat per zaak :? (ik neem aan dat ze niet direct kunnen aantonen dat jij onverantwoord aan 't werk bent geweest en je daarom geen garantie geven :P :?)
Pagina: 1