Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:59
Mijn windows 7 home acer laptop is gecrasht. Mijn laptop start niet meer op. Nu kan ik dat wel fixen, wat ik nu niet kan fixen is een backup maken van mijn data. Ik heb nl. al mijn fotos van mijn 5 maanden oude zoontje op mijn harddisk staan (en nergens anders). En wil die data niet kwijt.

Wat ik tot zover weet is dat de geboden oplossingen van microsoft niet werken (F8 bij het opstarten, geen van die modi werkt. Computer crasht). Ik kan wel dmv Alt+F10 bij de acer recovery komen, maar die overschrijft al mijn data (volgens mij).
Ik heb een windows 7 home bootable usb drive en die zou bij het opnieuw installeren ook de data overschrijven(?). Wat ik krijg bij het kiezen van command prompt bij de repair optie van windows 7, is dat de disk niet bereikbaar is. Het is onleesbaar. (weet de exacte foutmelding even niet). De repair functie van windows 7 biedt helaas ook geen oplossing.
De harde schijf kan ik ook niet in een andere computer stoppen, ik heb daar de faciliteit niet voor.

Mijn vragen zijn kan ik windows opnieuw installeren zonder dat ik mijn persoonlijke data kwijt ben?
Is er anders software/hardware/manier dat ik toch bij de data kan komen (even los van mijn last resort: data recovery bedrijf, mocht je toch een goede en betaalbare kennen dan hoor ik het graag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07 15:50
Bootable linux cd / usb stick en dan je data op usb stick zetten? Misschien wat lastiger maar volgens mij heb je wel wat meer low level tooltjes die het misschien wel lukt om data uit te lezen.

In plaats van je data op stick te zetten, misschien een internet verbinding voor elkaar krijgen en dan op een dropbox account setten oid?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:59
Ik heb inmiddels wat software gevonden. Ga vanavond wat proberen met Recurva. En anders koop ik virtual Lab Data Recovery.
Om bij mijn hardeschijf te komen heb ik een behuizing gekocht zodat ik deze aan een werkende laptop dmv usb er bij kan (hopelijk).

Wish me luck. Ik laat (hopelijk) vanavond even weten of het gelukt is met de recurva software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-07 16:19
wat je kan doen is download http://www.hiren.info/pages/bootcd
Dar staat mini windows xp errop dit is een live omgeving zoals curkey zegt allen met windows als je geen ervaring met linux hebt.
kijk dan of je bij je bestanden komt

succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 22:56
Upbeat78 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:56:
Ik heb inmiddels wat software gevonden. Ga vanavond wat proberen met Recurva. En anders koop ik virtual Lab Data Recovery.
Om bij mijn hardeschijf te komen heb ik een behuizing gekocht zodat ik deze aan een werkende laptop dmv usb er bij kan (hopelijk).

Wish me luck. Ik laat (hopelijk) vanavond even weten of het gelukt is met de recurva software.
Dit is ook een manier die ik zou proberen. Ik heb zo'n SATA/IDE to USB stekker. Maar een behuizing voor een HDD kan natuurlijk ook. Wel even de 'pinnetjes' achterop de schijf op 'master' zetten. Werkt dit niet dan het verbindklemmetje helemaal verwijderen.

Recuva is een prima idee. Er zijn er meer maar begin hier inderdaad eens mee. Let wel: niets meer naar de schijf zelf schrijven en geen chkdsk routines laten uitvoeren voordat je data veilig is.

Een andere manier (die ik als eerste zou proberen) is opstarten met een Linux disk of met de een of andere bootdisk. Dan kun je de schijf gewoon benaderen en de data kopieren naar een andere schijf.
Ubuntu bijvoorbeeld kun je draaien zonder dat je hoeft te installeren (uitproberen). Bootdisks zoals Hirens (daar gebruik je mini XP, zoals eerder genoemd) of UBCD of ERD Commander (mocht je daar aan weten te komen). Keuze zat. Ik zeg: Hirens!

Houd je ons op de hoogte? Succes!!

Tip: regelmatig backups van je data maken :Y

The Truth Is Our There ✨🛸✨