Windows XP op laptop installeren via een Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hai, ik heb een vraagje. Ik heb hier een kleine "mini" laptop die geformatteerd moet worden. Deze heeft geen disc drive. Ik zelf heb alleen de beschikking over Apple computers. Ik heb hier een .iso bestand van Windows XP. Ook heb ik een usb stick van 16GB. Hoe kan ik het beste te werk gaan?

Ik heb al even gezocht en zover ik weet zijn er alleen "hacks" beschikbaar om de usb als een opstartschijf herkenbaar te maken voor een PC, en daar heb je zelf Windows voor nodig om dat voor elkaar te krijgen.
Zelf een bootcamp partitie aanmaken zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Is het een niet-mac laptop? Oftewel een netbooj variant? Je zou eventueel gewoon die USB stick bootable kunnen maken met de Windows installer.
Er zijn op Google vast tutorials te vinden over hoe je op een osx machine een bootable installatie disk voor Windows maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De moeilijke manier is om een virtuele machine te installeren (met Parallels, VMware of VirtualBox) en daarin Windows XP te installeren. Die licentie heb je kennelijk al. Dan kun je vanaf die installatie de USB stick formatteren en het image erop zetten. Het is ook mogelijk dat Schijfhulpprogramma / Disk Utility dat ook kan. Je moet dan een image (of schijfkopie in het Nederlands) terugzetten naar een partitie (je USB stick). Dat werkt met Mac geformatteerde schijven, ik heb het nog nooit getest met Windows geformatteerde schijven.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Hier 1 van de eerste hits op Google:

http://www.ehow.com/how_5865230_create-boot-disk-os-x.html
Voor het maken van een USB Windows bootdisk vanuit OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISO bestand 1:1 op usb-stick?