Beeldscherm kopen voor een zelfbouw-tablet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hallo. Ik wil graag een tablet annex e-reader bouwen. Leesbaarheid in de zon is hierbij een luxe; gezien ik een arme student ben weet ik niet of ik een dergelijk scherm kan betalen. Ik ben tegenwoordig al redelijk aan het pieren met allerhande hardware, van allerlei programmatuur op mijn laptop tot het aan elkaar zetten van microcontrollers en daarmee leuke systeempjes bouwen. Ik zie het zelf bouwen van een tablet dan als de volgende logische stap. Ik krijg binnenkort een raspberry pi die ik hier misschien voor zou willen gebruiken. Er is alleen een groot nadeel: 10 inch schermen, al helemaal met touch screen, en zijn erg zeldzaam (tenzij je ze kant-en-klaar wil met connectoren en apparaatstekker-aansluiting, of in een tablet verwerkt. Heeft iemand enig idee naar wat leuke schermen die ik zou kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Touch is bij bijna elk type scherm een laag die erop geplakt zit en kan je ook los kopen.

Aansluitbaar op de raspberry is het lastigste verhaal aangezien deze alleen hdmi heeft en vanaf daar zal je naar je scherm moeten, daar zijn wel chips voor te vinden maar niet het meest bruikbaar voor de hobbyist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
SA007 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:16:
Touch is bij bijna elk type scherm een laag die erop geplakt zit en kan je ook los kopen.

Aansluitbaar op de raspberry is het lastigste verhaal aangezien deze alleen hdmi heeft en vanaf daar zal je naar je scherm moeten, daar zijn wel chips voor te vinden maar niet het meest bruikbaar voor de hobbyist.
Het heeft ook een of andere display aansluiting op een connector.

Edit: hmm, kan het zo niet meer terug vinden, misschien hebben ze hem weggehaald om nog een paar cent te bezuinigen.

Waarom koop je niet gewoon een el cheapo tablet met een ARM11 voor 75 euro ofzo?
Goedkoper dan DIY parts (displays zijn zeker niet goedkoop) en je hoeft de boel niet aan elkaar te knopen met ducttape. Een fatsoenlijke behuizing voor dit soort projecten is niet eenvoudig en ik denk toch dat je ook een beetje gebruiksgemak wil.

[ Voor 32% gewijzigd door Sphere- op 28-05-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Tja, misschien zou dat anders moeten. Maar het leek me wel leuk om zelf zo'n ding te maken. Probleem is ook inderdaad niet zo zeer de touch laag zelf, maar ook het scherm, zoals Sphere zei. Overigens is HDMI niet het enige wat de Pi heeft. Hij heeft nog een analoge tulp, hoewel die niet bepaald bruikbaarder zal zijn, en ook een DSI connector, die naar ik meen voor dergelijke interne connecties is bedoeld en dus wél erg bruikbaar is voor een dergelijk project.