Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Wij hebben voor onze webshop een packshotcreator aangeschaft. Dit wordt voornamelijk gebruikt om pennen te fotograferen. Nu zaten wij een beetje onderzoek te doen naar wat gebruikelijk is voor productfotografie; welke effecten etc.

Wat is de beste optie om pennen op je website te laten zien:

- schaduw rand
- reflectie
- wit/vrijstaand

en:

- bovenperspectief
- schuin van voren

Op internet zie je verschillende dingen. En bij professionele productfotografen krijg je ook deze keuzes. Is dit persoonlijke voorkeur of zijn er toch bepaalde dingen waarmee je rekening moet houden. Zo lijkt mij dat schaduw afleid. Maar mijn baas vind een reflectie weer erg mooi.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jullie pennen kun je graveren. Of fotograferen.

Misschien kun je wat voorbeeldjes laten zien, dat werkt beter dan de tekstuele uitleg denk. Laat eens van een pen verschillende opties zien.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:28
Dit is meer iets voor fotografie dus ik verplaats 'm even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Wij kunnen toch niet voor jullie bepalen wat de beste manier is om die pennen op de foto te zetten? Probeer zelf wat effecten uit en kijk daarna welke je de mooiste vind. Er zijn genoeg voorbeelden op internet te vinden dus ga zelf eens op zoek en kijk wat jou of je baas het meeste aanspreekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Ah ja.. fotograFeren. Maar het ging er ons meer om of er bij bepaalde producten regels aan hangen om een zo professioneel mogelijke uitstraling te krijgen. Uiteraard hebben wij zelf al een en ander uitgebrobeerd. Wij denken dat met een schaduw randje of met een reflectie het beste/mooiste is. Maar wat ervaart de klant beter? En uit welk perspectief (boven/schuin aanzicht). Just asking...

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Het is deels afhankelijk van de pennen en van de totale website.

Heb je dure exclusieve pennen op een dure exclusieve website dan wil je die over het algemeen anders neerzetten dan bic-pennen op de blokker website.

Het is simpelweg afhankelijk van de producten en de manier waarop je die in de markt wil zetten (bijv fancy dingetjes wil je niet bij een foto waar je miljarden pennen mee wil verkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Een Parker Jotter is bij ons de goedkoopste pen. Welke vaak per 1 wordt verkocht, maar soms ook wel per 100 etc. Dit geldt voor alle pennen. Zo hebben wij dus pennen van de merken Parker Waterman Cross Lamy etc. Ik denk dat een reflectie iets meer klasse kan uitstralen (dan een schaduw). Maar ik weet niet of klanten dit hinderlijk vinden bij het inzoomen van de pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zou zeggen ga bij je concurrenten kijken en vraag ook meningen van mensen die verder geen kennis hebben van fotograferen en zet die een paar stijlen voor.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Pablo11392 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:14:
Ik denk dat een reflectie iets meer klasse kan uitstralen (dan een schaduw). Maar ik weet niet of klanten dit hinderlijk vinden bij het inzoomen van de pen.
Geen idee hoe je inzoomen exact bedoeld, maar over het algemeen wordt dit gerealiseerd met een thumbnail en een big-picture.
Dan zou je bijv kunnen overwegen om de foto 2x te nemen, 1x met reflectie voor de thumbnail en 1x zonder reflectie voor de big-picture.

Zolang enkel het effect anders is (en dus niet de pen 2 mm verschoven is tussen de 2 foto's) dan ziet niemand het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk eens hier: http://www.onlinekantoors...NPh3Zn-o7ACFYWEDgodKER8Yg
Eerste resultaat als ik op Parker Jotter zoek. De website is walgelijk maar de foto's van de pennen zijn duidelijk. Je ziet precies hoe de pen eruit ziet als je hem voor je hebt zonder idiote reflecties of andere drukdoenerijen.
Kijk ook hier eens: http://www.fashionablecanes.com/
Duidelijke foto's waarvan je precies kan zien hoe het er bij jou uit zou zien. Immers een witte achtergrond in je hoofd vervangen door iets anders is het meest eenvoudige om te doen.

De website moet de luxe uitstralen, de foto's moeten het beste beeld van het product neerzetten. Neem die pen website, overzichtelijke foto's die het product demonstreren. Enige wat mist is meerdere aanzichten, nu zie je het enkel wanneer je rechtstreeks tegen dat clip dingetje aan kijkt. Eentje met dat clip dingetje omhoog terwijl hij op z'n rug ligt en je van de zijkant een foto maakt zou nog wat toevoegen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
Tsurany schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:06:
Kijk eens hier: http://www.onlinekantoors...NPh3Zn-o7ACFYWEDgodKER8Yg
Eerste resultaat als ik op Parker Jotter zoek. De website is walgelijk maar de foto's van de pennen zijn duidelijk. Je ziet precies hoe de pen eruit ziet als je hem voor je hebt zonder idiote reflecties of andere drukdoenerijen.
Kijk ook hier eens: http://www.fashionablecanes.com/
Duidelijke foto's waarvan je precies kan zien hoe het er bij jou uit zou zien. Immers een witte achtergrond in je hoofd vervangen door iets anders is het meest eenvoudige om te doen.

De website moet de luxe uitstralen, de foto's moeten het beste beeld van het product neerzetten. Neem die pen website, overzichtelijke foto's die het product demonstreren. Enige wat mist is meerdere aanzichten, nu zie je het enkel wanneer je rechtstreeks tegen dat clip dingetje aan kijkt. Eentje met dat clip dingetje omhoog terwijl hij op z'n rug ligt en je van de zijkant een foto maakt zou nog wat toevoegen.
Om dan even de andere kant te belichten: met bovenstaande post ben ik het volledig oneens :P Ik vind de foto's die op beide sites worden getoond verschrikkelijk lelijk. Dat soort foto's is fijn als je een bulkonderdeel gaat bestellen, of 100 servetjes ofzo. Een high-end pen is geen volledig rationele aankoop. Een mooie pen is net zoveel een sierraad als een stuk schrijfmateriaal. Het is ook een stukje luxe. Zoiets verkoop je, naar mijn mening, met stijlvollere foto's dan 'recht van voren zonder tierelantijntjes'. Mont Blanc houdt het ook vrij simpel, maar het zijn duidelijk niet de harde, saaie foto's die je op DealExtreme tegenkomt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik ben een liefhebber van mooie pennen en ik heb mij hier wel eens laten verleiden, wellicht kun je daar inspiratie opdoen.
http://www.lacouronneduco...e/main/vulpennen-c-1.html

Wat ik echter nog belangrijker vind dan alle effectjes, is dat je goed ziet hoe de pen eruit ziet. Dat betekent dat je op zijn minst een close up van de nib moet hebben, de pen met dop, de pen zonder dop en de pen met de dop op de achterkant. Liefst geen geglinster want dat leidt af en verhult de pen, dus fotograferen onder strooilicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn belangrijkste tip zou zijn:

Ten eerste doe vooral wat je zelf het beste lijkt.

Ten tweede doe vooral al je foto's min of meer hetzelfde.

Je hebt het geloof ik niet over pennen van 2 euro, maar begint bij een paar tientjes. Als ik zo iets wil gaan kopen, wil ik graag meerdere foto's zien, zodat ik echt goed weet hoe, wat en waar. Ik zou zelf een vaste serie foto's van iedere pen maken, bijvoorbeeld zoiets als:
-1- (direct zichtbaar bij de product omschrijving, zeg maar de "hoofd foto") Een foto van de volledige pen.
-2- Detail foto 1 (bijvoorbeeld de nib?*)
-2A- Detail foto 1 - De schrijfpunt
-2B- Detail foto 1 - Dat ding waarmee je een pen "ophangt"
-3- Detail foto 2 - De dop
-4- Detail foto 3 - De punt
-5- Detail foto 4 - De achterkant
-6- Detail foto 5 - Dop op de achterkant
-7- Detail foto 6 - (voor vulpennen) het vulmechanisme (voor balpennen) de vulling
-8- Overzichtsfoto 2 - Pen met losse dop
-9- Overzichtsfoto 3 - Pen met dop op de achterkant

Nu zijn pennen vrij eenvormig qua grote (tenminste dat denk ik dan weer. Wellicht zit ik daar helemaal fout mee) dus een foto waarop ik de grote kan beoordelen, bijvoorbeeld aan de hand van een liniaal, lijkt mij minder belangrijk.
Hmm, zeker voor vulpennen kan je dat nog wel min of meer "leuk" doen door foto 10 te nemen van de pen met in de achtergrond een standaard inktfles.

Als je mij zou vragen hoe ik de foto zou maken, ik zou kiezen voor een velours achtergrond. In creme of grijs, zodat de meeste pennen goed afsteken tegen de achtergrond. Onder het velours zou ik een blokje leggen van 1-2 cm hoog. De pen zou ik vervolgens met de achterkant op het blokje leggen en met de schrijfkant naar voren en dan even experimenteren met de camerahoek, zowel horizontaal als verticaal.

Qua dof lijkt het mij eenvoudig. De hele pen moet gewoon scherp zijn, in ieder geval voor foto's 1, 8, 9, 10.
Voor detail foto 1 en 1 (ja, sorry, herschrijven van je stuk levert soms wat verwarring op) kun je overwegen om alleen de schrijfpunt en het "ophangding" scherp te hebben in je foto. Echter vanuit consistentie overweging zou ik dat niet doen en zou ik de hele foto gewoon scherp maken.

Mocht je dat graag willen, dan wil ik best vanavond even een paar foto's van de bedoelde opstelling maken. Maar bedenk daar dan wel bij dat je voor dit soort dingen toch je eigen (consistente) stijl moet gaan gebruiken.

* Ik zit niet in de pennenwereld, dus geen idee wat dat is, maar ik dacht laat ik aansluiten bij het Jargon van de vorige schrijver. Dat gaat dus niet werken, vandaar dat het in de edit is doorgestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
@Tsurany Ik zal je eens wat grappigs vertellen, dat is onze webshop (mn baas zn webshop..). Bedankt voor je mening haha. Zit wel goed hoor, we zijn namelijk toch bezig met het veranderen ervan. Een stap ervan was dus om proffesionele fotografie op de site te plaatsen. Hier kan je overigens checken wat je met de packshotcreator kan http://www.minifotostudio.nl/voorbeelden/

@DickCAH bedankt voor je tips. Voorbeelden hoef je niet te maken hoor, maar bedankt. Een velours achtergrond zal vast en zeker erg mooi zijn om hele mooie fotografie neer te zetten. Maar ik denk dat het voor artikelen op een webshop gewoonweg niet kan.

@SlaadjeBla Inderdaad erg strakke fotografie. Zonder effectjes zo te zien.. hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Nog even een andere oplossing. Zijn er vanuit de leverancier geen product foto's beschikbaar.
Hoef jezelf niet nogmaals het wel uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan heb je van elk merk pennen een ander soort foto's, dat lijkt me juist niet wat je wil. Bovendien is dat zonde van de investering in die packshotcreator :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1