Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
Hallo tweakers,

Aangezien mijn desktop niet meer de snelste is en mijn iPad geen prestatiemonster is, ben ik op zoek naar een nieuwe notebook.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Op de laptop ga ik spellen als SimCity 4 (blijft een heerlijk spel :9) en CitiesXL spelen. Ook ga ik foto's bewerken en kantoorprogramma's gebruiken. Verder moet de laptop een mooie display hebben. Een hoge resolutie stel ik op prijs, maar is geen vereiste.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Max. €775

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, hij zal vrijwel altijd thuis blijven. Thuis wordt hij wel verplaatst, dus a.u.b. geen betonblok.
Accuduur moet niet te kort zijn, 2 à 3 uur bij intensief gebruik als dat mogelijk is. De schermgrootte moet minimaal 15.6" zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus, MSI, Dell, Lenovo, Samsung, Toshiba en Sony leveren volgens mij wel degelijke laptops.

Ik wil de beste prijs/prestatieverhouding. Tot nu toe kwam ik op deze systemen uit.
Asus K55VD
Sony Vaio
Asus n53sv
De XPS reeks van Dell sprak mij ook aan, maar de 1080p schermen verkopen ze blijkbaar niet meer.

Ik vraag me af wat er de komende 2/3 weken nog aan nieuw spul uitkomt. Ik ben bereid een paar weken te wachten als ik daardoor betere opties krijg.

Indien je zelf iets beters voor mij weet, zou ik dat graag willen horen.

Alvast bedankt,
Olympia

[ Voor 4% gewijzigd door Olympia op 28-05-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo Olympia,

N53 is gewoon een erg matige (en overrated) laptop, brakste full hd scherm ever?, erg slappe keyboard, korte accuduur, erg zwaar en een groot formaat.. Enigste wat goed eraan is is de koeling.
Sony F serie vind ikzelf foeilelijk (persoonlijk natuurlijk :p), en daarnaast is de accuduur erg kort en is de koeling matig. Ook is zijn formaat nog gigantischer dan nodig was. Wel zit er een meer dan redelijk display in.
K53 is gewoon een mindere versie van de asus N serie. (Met name de koeling en performance is slechter).
Allemaal redden ze de 3 uur niet onder intensief gebruik...

Heb je aan de andere kant de xps17, asus N55, of de Vaio SE al overwogen?

Er is op dit moment gewoon geen echt goede alternatief in dit prijssegment omdat de xps15 erg afwezig is. Dus een killer kan ik niet voor je aanwijzen. Wel kan ik je erop attenderen dat de Ivy Bridge laptop om de hoek zijn.

Succes!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N55 heeft last van snel slijtende touchpads en palmrest, en bevat een vergelijkbaar ruk toetsenbord als de N53. Dat is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
De Vaio SE zit ver boven mijn budget, dus die wordt het ook niet.

Hoe is het 1600x900 scherm van de XPS 17 en hoe zit het met de garantie? Dell biedt 1 jaar garantie, maar ik wil graag 2 jaar in ieder geval geen gezeur hebben met hardwareproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Mijn grootste vraag is toch: waarom een laptop?

Waar denk je je laptop te gebruiken waar je je iPad niet kan gebruiken? Een laptop is gewoon veel minder krachtig voor hetzelfde geld. Als je hem niet dagelijks mee hoeft te slepen om overal je werk te doen, dan is een laptop zinloos. Zeker als je al een iPad hebt! Juist de combinatie van tablet + desktop is voor thuisgebruikers ideaal. Een laptop klinkt ideaal, maar uiteindelijk betaal je een hoge prijs voor het kunnen meenemen. Als je hem amper meeneem, neem er dan geen. Dat is iig het advies wat ik zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
De desktop mag niet op de begane grond staan. 'Dat verpest namelijk mijn interieur' aldus mijn vriendin.
Nu staat de desktop in een aparte kamer op de eerste verdieping, maar dat werkt niet bepaald bevorderlijk voor mijn relatie als ik bijv. 5 uur aan werk heb. Ik wil hem overal kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Olympia schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:56:
De desktop mag niet op de begane grond staan. 'Dat verpest namelijk mijn interieur' aldus mijn vriendin.
Nu staat de desktop in een aparte kamer op de eerste verdieping, maar dat werkt niet bepaald bevorderlijk voor mijn relatie als ik bijv. 5 uur aan werk heb. Ik wil hem overal kunnen gebruiken.
Aah op die manier... Tsja, blijf het persoonlijk jammer vinden als mensen de computer geen ruimte kunnen geven in hun woonkamer als normaal onderdeel, net als de TV en stereo dat recht wel hebben verworven... En we praten niet meer over lelijke grijze bakken.

Er komt de komende tijd nog een Ivy Bridge aan. Van de laptops die je nu hebt geselecteerd zou ik echt voor de N53Sv gaan. De K55 is dus al met Ivy Bridge. Alleen is de videokaart daarvan echt ondermaats. Je kunt voor bijna 800 euro vandaag de dag al zoveel laptop halen. Ik zou persoonlijk niet voor minder gaan dan een goede midrange als de GF 540M wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Stel zelf een Sony laptop samen op: http://www.sony.nl/product/vn-e-series
Helaas heeft de 15 inch serie geen fullhd scherm dus zal je naar de 17 inch versie moeten kijken.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De e-serie is nogal twijfelachtig.. een jaar terug was dat echt het afvoerputje van de industrie.

Ik zou wachten op de N56 of XPS 15, de N53 is niet heel geweldig, eigenlijk heel matig, maar op moment van spreken bijna de enige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Tja en dan moet ik maar afwachten hoe duur ze worden (XPS 15 en N56). Alles wat nieuw is, is in het begin immers duur.

Raad je trouwens aan om bij een Dell laptop een jaar extra garantie te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er is zoveel concurentie dat nieuwe notebooks nauwelijks duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N53 was bij introductie anders wel significant duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
En deze BTO? De specificaties zijn zo goed dat er wel een addertje onder het gras móet zitten.
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het adertje is dat hij kwalitatief gezien echt kut is: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Dat is geen adder meer, maar eerder een anaconda als ik het zo lees.
Ik verwachtte het natuurlijk al.

Ik ga gewoon twee weken wachten en kijken of het aanbod is verbeterd. Momenteel is in deze prijsklasse vrijwel niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Olympia schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:39:
Dat is geen adder meer, maar eerder een anaconda als ik het zo lees.
Ik verwachtte het natuurlijk al.

Ik ga gewoon twee weken wachten en kijken of het aanbod is verbeterd. Momenteel is in deze prijsklasse vrijwel niets te vinden.
wtf!? throttling... Ik noem het maar een zwart bek mamba onder het gras...
Olympia schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:43:
De Vaio SE zit ver boven mijn budget, dus die wordt het ook niet.

Hoe is het 1600x900 scherm van de XPS 17 en hoe zit het met de garantie? Dell biedt 1 jaar garantie, maar ik wil graag 2 jaar in ieder geval geen gezeur hebben met hardwareproblemen.
Als je de Vaio SE topic doorleest dan zie je dat diverse winkels hem nog verkopen voor 799 euro.. Ligt maar 20 euro boven je budget... En dat is wel een veel strakker en veel beter alternatief dan zo een beetje alles wat hier opgenoemd word.

[ Voor 44% gewijzigd door Vinand op 29-05-2012 10:02 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Dell XPS 15

Sony Vaio SE 1m1es

De Dell heeft:
- een betere videokaart
- een betere processor
- 250GB meer opslagruimte
- een snellere harde schijf
- een backlit toetsenbord
- 4GB meer RAM geheugen

De Sony heeft:
- een beter scherm
- één jaar langer garantie
- minder gewicht

De Dell is €750 en Sony €799 bij Computerland

Waarom vind je dat de Sony een strakker/veel beter alternatief is t.o.v. de XPS?

[ Voor 8% gewijzigd door Olympia op 29-05-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dell is geen optie omdat hij het scherm mist, en het scherm is een must. Je kan beter nog even wachten op bijvoorbeeld de N56.

Daarnaast kan je de XPS veel goedkoper krijgen via de sheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Dat scheelt €10 en voor €10 omzeil ik met plezier shopkorting.nl. Je hebt wel gelijk over het scherm, misschien kan ik beter even IB afwachten.

Ik heb weinig aan de N56, want nu ik zo de reacties op notebookreview.com bekijk en de specificaties doorneem, komt dat ding rond de €900-€1000 te liggen. Ver boven mijn budget dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Olympia op 29-05-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olympia schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:02:
Dat scheelt €10 en voor €10 omzeil ik met plezier shopkorting.nl.
Het scheelt €98 met n00x5m05?
Ik heb weinig aan de N56, want nu ik zo de reacties op notebookreview.com bekijk en de specificaties doorneem, komt dat ding rond de €900-€1000 te liggen. Ver boven mijn budget dus.
pricewatch: Asus N56VM-S4050V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Hmm, die is alsnog niet +/- €750. Denk je dat hij nog wat in prijs gaat dalen komende maand? Zoals ik al zei heeft de aanschaf geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan altijd, maar acht ik niet waarschijnlijk. Voor een iets meer budget iets kan je beter wachten op dell's alternatief. Met kortingsbonnen doorgaans beter geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Ja, er zit niets anders op. Nu hopen dat de nieuwe XPS snel komt. Bedankt voor je hulp trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Laatst online: 11-06 09:09
Ik zit ook te kijken naar een laptop in dezelfde prijs catagorie en zelfde specs.
Moet er ook minstens 4 jaar mee gaan doen en heb hem voor 1 september nodig, dus gaat de N56 dat dan wel redden?
Op sommige sites lees ik dat de N56 een SSD en 750GB harde schijf heeft, maar op sommige (zoals tweakers) staat dat ie alleen een 750GB schijf heeft 5600RPM tegen 7200RPM.. Welke klopt nou? 8)7

Vraag me dan ook wel af hoe goed de Vaio het doet, aangezien ik vaak hoor dat die ook erg goed zijn..

[ Voor 24% gewijzigd door micbro777 op 30-05-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even een gekke invalshoek misschien, zou je vriendin een nette iMac 21inch wel goedkeuren? 2e hands vallen die wel in je budget :) En een andere gekke: misschien een kleine PC of Mac Mini onder de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Olympia schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:45:
Dell XPS 15

Sony Vaio SE 1m1es

De Dell heeft:
- een betere videokaart
- een betere processor
- 250GB meer opslagruimte
- een snellere harde schijf
- een backlit toetsenbord
- 4GB meer RAM geheugen

De Sony heeft:
- een beter scherm
- één jaar langer garantie
- minder gewicht

De Dell is €750 en Sony €799 bij Computerland

Waarom vind je dat de Sony een strakker/veel beter alternatief is t.o.v. de XPS?
Sony heeft 1080p IPS (!!!), dell heeft 768p (Crappy TN shit)...

Ik vind de Dell nieteens meer een top laptop vanwege het gebrek aan de hoge resolutie scherm... 768 is gewoon schandalig voor zo een prijs.
sebastius schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:28:
Even een gekke invalshoek misschien, zou je vriendin een nette iMac 21inch wel goedkeuren? 2e hands vallen die wel in je budget :) En een andere gekke: misschien een kleine PC of Mac Mini onder de TV?
2de hands....
Dan valt in principe alles 2de hands te kopen. Koop dan maar gelijk een Alienware M18X 2de hands met dual Grafische kaart + 256gb ssd... Misschien vind je die wel 2de hands voor 750 euro...

Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel met 2de hands. En daarnaast is het de bedoeling dat er volgens mij in dit topic alleen laptops aangeboden worden. (Laptop Aankoopadvies)... Daarintegen moet ik wel toegeven dat een Imac voor thuis in principe vanwege het hoge kwaliteit en resolutie IPS scherm een redelijk sterke aankoop is. Alhoewel ik dan eerder voor deze AIO zal gaan dan een Imac vanwege een PLS scherm (owned IPS hard, betere prijs + kwaliteit + specs + merk aftersale verhouding) http://www.anandtech.com/...view-the-premium-allinone

[ Voor 36% gewijzigd door Vinand op 30-05-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
All-in-ones vindt ze wel mooi, maar die hebben wel een hele hoge prijs voor de specificaties. Apple sluit ik direct uit, omdat ik iOS niet handig vind op een computer. Bovendien wil ik een nieuw artikel.

De videokaart van de Sony Vaio is om te huilen.. Daar gaat CitiesXL echt niet vloeiend op draaien!

[ Voor 20% gewijzigd door Olympia op 30-05-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Laatst online: 11-06 09:09
Vraag me wel af of je nog kan overklocken met de video kaart in je laptop..
Misschien dat je het niet eens wil vanwege de warmte die je dan extra krijgt, maar kan eens leuk zijn om naar op zoek te gaan.
Mocht de video kaart in de Vaio goed overklock baar zijn zodat je wel CitiesXL kan spelen dan kan het misschien toch een betere koop zijn ;) (persoonlijk denk ik niet dat het bij zo'n videokaart echt veel gaat helpen maar je weet maar nooit ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
micbro777 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:40:
Vraag me wel af of je nog kan overklocken met de video kaart in je laptop..
Misschien dat je het niet eens wil vanwege de warmte die je dan extra krijgt, maar kan eens leuk zijn om naar op zoek te gaan.
Mocht de video kaart in de Vaio goed overklock baar zijn zodat je wel CitiesXL kan spelen dan kan het misschien toch een betere koop zijn ;) (persoonlijk denk ik niet dat het bij zo'n videokaart echt veel gaat helpen maar je weet maar nooit ;))
de 6470 van ati is jammer genoeg een rebrand (5470)... alleen volgens mij alleen iets hoger geklokt, jammer. Het is gewoon een prut kaart om mee te gamen en oc in een laptop raad ik ten zeerste af. Je kan via Sony online wel de 6650 configureren die citiesxl met 2 vingers in zijn neus kan afspelen... Maar de prijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Nu de Sony ook is afgevallen zijn er nog twee mogelijkheden

- Dell XPS 15 (3e gen)
- Asus N56

Kan iemand mij wat vertellen over de garantie bij Dell? Is het noodzakelijk om extra garantie bij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imho doet dell niet al te moeilijk over garantie na het eerste jaar. in tegenstelling tot bijvoorbeeld sony doet dell wel aan het fixen van productiefouten, maar al te veel moet je er ook niet van verwachten. Persoonlijk vind ik de keuze tussen 1 jaar dell en 2 jaar asus garantie een moeilijke. Dell is sneller met in-home grarantie, en asus dekt langer zonder gezeur..

Ik zou de sony SE ook nog niet direct afschrijven. Er schijnt een versie te komen met GT640m, maar ik denk ook dat die een stuk duurder wordt dan de aanbiedingsprijs van €799 van het huidige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Wat dacht je van de BTO P-book 15P35?

Valt binnen je budget, kan je zelf nog wat aan sleutelen en heeft een Full HD scherm. Je hebt een ssd voor lekker snel (ver)werken en de graphicscard valt ook niet vies tegen.

Linkje

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben we het al over gehad: Verwijderd in "Notebook gezocht +/- €750"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Dat dat ding crappy is, viel wel te verwachten.

Over SSDs gesproken.. Raden jullie mij aan om zo'n ding te nemen? Ik kan natuurlijk ook een €700 laptop en dan een SSD'tje erin stoppen. Ik gebruik namelijk niet zo veel schijfruimte: momenteel slechts 60GB van de 500GB (inclusief besturingssysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh een SSD. Een SSD vind ik een must, maar kan je later ook nog bij plaatsen. Het enige waarvan ik vind dat het meer waard is dan een SSD is een goed scherm en toetsenbord/touchpad, en dat krijg je nu eenmaal niet beide voor jouw budget. Als je budget €900 was zou het een ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Tja, laat dan maar zitten. Een goed toetsenbord en scherm zijn inderdaad belangrijker.

In eerste instantie wilde ik €600 uitgeven, later €700 en inmiddels zit ik al op €800. Ik ga niet wéér m'n budget verhogen, want zoveel eis ik volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Is die nieuwe Inspiron 15R Special Edition niet iets?

i5 3210
1TB 5400rpm schijf
8GB RAM
Full HD scherm
2GB Radeon 7730
Backlit toetsenbord
3 jaar In-home garantie (voor maar €30)

Totaalbedrag: circa €780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Zolang er geen reviews van zijn kan ik er ook weinig over zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Laatst online: 25-04-2024
Olympia schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:07:
Is die nieuwe Inspiron 15R Special Edition niet iets?

i5 3210
1TB 5400rpm schijf
8GB RAM
Full HD scherm
2GB Radeon 7730
Backlit toetsenbord
3 jaar In-home garantie (voor maar €30)

Totaalbedrag: circa €780
daar zat ik inderdaad ook al naar te kijken (ben opzoek naar een vergelijkbare laptop als jij), de xps'en gaan te duur worden, HP envy's ook en waarschijnlijk is ook de Lenovo y580 net boven ons budget.

Deze lijkt mij wel redelijk, heeft alleen geloof ik wel flaps aan de zijkant (kleine plastic covers die je er uit klikt en die er dan een beetje naast hangen) maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Wat vind je van de HP 6B75ED?
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b75ed

Valt binnen je budget en doet alles wat je nodig hebt.

Heeft 1 nadeel crossfire implementatie is een beetje brakkig, werkt niet goed onder dx9 en dx10.
En AMD brengt alleen voor dx11 applicatie profielen uit.

Nu scheelt dat alle nieuwe games toch al dx11 zijn en dat oudere games vaak niet zoveel kracht nodig hebben.
Zo speel ik er prima diablo3 op, maar voor counter-strike source moest ik wel aankloten(terwijl er genoeg grafische kracht zou moeten zijn)

Scherm en toetsenbord zijn wat mij betrerft prima, weet niet wat darkstone en vinand daar van vinden.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm is 768p, dus brak :P

Daarnaast heb je voor 3 tientjes meer de inspiron 15R SE, die zowel qua scherm als qua CPU als qua GPU een stuk beter presteert. Bouwkwaliteit geen idee, maar de dv6 blinkt niet bepaald uit op dat vak (maar is ook niet echt slecht, gewoon een goede middenmotor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Die van mij heeft een 1080p scherm, anders zou ik hem niet eens aanraden.
Brouwkwaliteit lijkt mij prima, het oogt in ieder geval kwalitatief goed door het aluminium wat er in verwerkt is.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Ik ga vanavond de Inspiron 15 SE bestellen. Hij is met de 3 jaar garantie nu wel heel aantrekkelijk en ik verwacht niet dat hij kwalitatief tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Laatst online: 25-04-2024
Olympia schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:10:
Ik ga vanavond de Inspiron 15 SE bestellen. Hij is met de 3 jaar garantie nu wel heel aantrekkelijk en ik verwacht niet dat hij kwalitatief tegenvalt.
Laat wat van je horen over een weekje of zo, ben benieuwd naar een review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Als hij binnen is laat ik jullie weten hoe hij bevalt. Een weekje gaat echter niet lukken (denk ik). De geplande afleveringsdatum is 6-7 en voorlopig staat hij nog op 'bestelling verwerken'. Uit ervaringen van andere tweakers maak ik op dat Dell er soms 5 dagen over doet om een betaling via iDeal te verwerken.
Pagina: 1