Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Illustrator CS2 laat mijn font lijst niet zien. Ik kan wel gewoon tekst invoeren, maar alleen met het standaard lettertype (welke ook niet aangegeven wordt).

Enig idee wat hier aan de hand kant zijn? Re-install werkte niet.

Bovenin heb ik het lijstje uitgeklapt, waar dus niets in staat.
Photoshop is geen probleem overigens.

edit : ik draai Windows 7 64bit Ultimate.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cCYW9.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 28-05-2012 15:12 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 23:45

DMZ

Incompabiliteit? CS2 is volgens mij niet aangepast aan Win Vista/7 en deze systemen hebben de font dir ergens anders dan Win XP en voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
DMZ schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:15:
Incompabiliteit? CS2 is volgens mij niet aangepast aan Win Vista/7 en deze systemen hebben de font dir ergens anders dan Win XP en voorgaande versies.
Wel raar dat Photoshop het dan wel gewoon doet. Kan ik ergens aangeven waar hij zijn fonts vandaan moet halen? Heb het niet kunnen vinden namelijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Ik ken CS2 helaas niet, dus kan niet zeggen hoe en wat. Mijn advies zou zijn om hierover wat te googlen. Misschien zit het ergens in een registry key (lijkt mij het meest logisch eerlijk gezegd).

Wat betreft Photoshop, misschien heb je ze niet tegelijk geïnstalleerd? Want ze zouden in principe gewoon beide de windows standaard directory moeten pakken. Wat je misshien zou kunnen doen is je preferences resetten, kan soms werken om de default font dir weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
DMZ schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:20:
Ik ken CS2 helaas niet, dus kan niet zeggen hoe en wat. Mijn advies zou zijn om hierover wat te googlen. Misschien zit het ergens in een registry key (lijkt mij het meest logisch eerlijk gezegd).

Wat betreft Photoshop, misschien heb je ze niet tegelijk geïnstalleerd? Want ze zouden in principe gewoon beide de windows standaard directory moeten pakken. Wat je misshien zou kunnen doen is je preferences resetten, kan soms werken om de default font dir weer terug te zetten.
Ze zijn inderdaad los van elkaar geïnstalleerd, omdat de key anders niet geldig zou zijn, vreemd verhaal. Heb toen compleet Windows opnieuw erop moeten zetten. Los van elkaar erop gezet, toen geen problemen meer. Maar nu loop ik dus hier tegenaan. Google levert ook niet heel erg veel op moet ik zeggen. Zal nog es wat verder zoeken.

Hoe reset ik mijn prefs?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Na 30 sec op google: http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1596716

Wat daar wordt verteld is de pref folder van Illustrator te verwijderen, een nieuwere trial installeren en daar de prefs van gebruiken(trial eraf halen maar prefs intact laten) en een paar andere zaken. Ik zou ze zelf willen testen, maar alas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dit gaat m'n pet te boven. De map "appdata" is sowieso nergens te vinden. Windows7 heeft zijn prefs op een hele andere plek staan dan XP blijkt wel weer. Krijg het dus niet eens voor elkaar om de prefs van CS2 te deleten. 8)7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Start> %Appdata% intypen.

Het is een hidden map, dus eventueel in Organize> Folder and Search Options > View > Hidden files and Folder > Show .....

[ Voor 71% gewijzigd door DMZ op 28-05-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Reeds gedaan, ook in de search balk in explorer, maar helaas.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Check even boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ahum, my bad :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Oh, en als je User Account Control aan hebt (die mooie prompts bij elke beweging), let er even op dat geen enkel programma in Program Files "echt" is. Zijn allemaal schaduwfolders, dus daar iets veranderen heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ben er bang voor dat dit een hele lange slopende zaak gaat worden. Stiekem dan toch maar een nieuwere versie overwegen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Problemen oplossen doen we hier op Tweakers toch? Probeer eerst voor je bang wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
DMZ schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:51:
Problemen oplossen doen we hier op Tweakers toch? Probeer eerst voor je bang wordt :)
Ja ik ben niet te beroerd om diep in zaken te duiken hoor, maar het feit dat er _erg_ weinig over te vinden is zegt voor mij al genoeg. Heb nu een aantal fora bekeken en er zijn gasten die al wel 5 oplossingen geprobeerd hebben zonder enig resultaat.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Heb jij ze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Niet allemaal. Klinkt misschien lomp, maar zoveel tijd wil ik er niet aan besteden. Als het een relatief makkelijke oplossing was geweest, was het een ander verhaal :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Tja, als een mens niet geholpen wil worden, kun je hem ook niet helpen ;)
Een trial install en removal van een nieuwe versie lijkt mij best makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Ik kan me herinneren dat we vooral problemen hadden met specifieke InDesign-plugins voor CS2 (Woodwing Enterprise) vanwege dezelfde verwijzingen naar schaduwfolders. Na een tijdje proberen was het oordeel dat je voor CS2 niet kon migreren naar Windows 7. Hetzelfde kan dus makkelijk ook gelden voor andere CS2 programma's.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb inmiddels maar het complete pakket van CS5.5 erop gezet. Was het uitproberen en rommelen een beetje zat :)

Soundcloud

Pagina: 1