ik heb gisteren een en ander van rsync opgezocht en gebruik het volgende commando in een backup.command script om m'n bestanden naar een externe schijf te kopiëren:
het date > timestamp.txt gedeelte is puur zodat ik in dat bestand kan zien wanneer de laatste sync is geweest.
Alles wordt netjes gekopieerd, alleen als ik het op een later moment nog eens uitvoer, dan zie ik o.a. het volgende staan:
>f+++++++ filenaam etc.
als ik dit op zoek, zou dit het volgende betekenen:
> means that a file is being transferred to the local host (received).
wat is er in dit geval mis met m'n rsync commando dan? hij moet alleen de bestanden naar de externe schijf kopieren en niet VANAF de externe schijf naar de mac.
code:
1
2
3
| #!/bin/bash date > timestamp.txt rsync -axuipvhES --progress --delete --modify-window=1 --exclude ".MacOSX" --exclude Music --exclude Movies "/Users/ido/" "/Volumes/Backup/ido/" |
het date > timestamp.txt gedeelte is puur zodat ik in dat bestand kan zien wanneer de laatste sync is geweest.
Alles wordt netjes gekopieerd, alleen als ik het op een later moment nog eens uitvoer, dan zie ik o.a. het volgende staan:
>f+++++++ filenaam etc.
als ik dit op zoek, zou dit het volgende betekenen:
> means that a file is being transferred to the local host (received).
wat is er in dit geval mis met m'n rsync commando dan? hij moet alleen de bestanden naar de externe schijf kopieren en niet VANAF de externe schijf naar de mac.