Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Achterdeurtjes' in Chinese chips

Pagina: 1
Acties:

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:04
Kwam dit tegen op de NOS site:

http://nos.nl/artikel/377...jes-in-chinese-chips.html

Het is me niet echt duidelijk of de vermelde bron nieuw is.

Wat me niet duidelijk is, of dit echt een extra, niet gedocumenteerde mogelijkheid is, of gewoon de standaard poort waarmee de chip geprogrammeerd kan worden (en dus door de gebruiker afgesloten kan worden). En is er een chip getest zoals die in systemen zit, of is het een lege 'af fabriek' chip.

Met andere woorden: worden we hier bang gemaakt of is het echt een probleem?

Heeft iemand meer details?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Zou misschien kunnen dit verhaal.
Maar, wat dacht je van illegaal software, en software die je koopt, en gratis software, die kunnen meer achter deuren maken.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik sloeg toen ik dit hoorde op het journaal aanvankelijk steil achterover van verbazing. Een westerse millitaire organisatie koopt computerchips in China en de fabrikant in China weet wie de opdrachtgever is. In mijn beleving is dat gewoon vragen om zoiets. Ik kan me daarom bijna niet voorstellen dat men willens en wetens zulke enorme risico's neemt. Tenzij de hele top van het millitaire apparaat bestaat uit een grandioos stelletje oliebollen en dat kan ik me moeilijk voorstellen

M.a.w. hoe erg is dit? Ik heb mijn twijfels, maar mocht het echt serieus erg zijn, dan verdienen ze het om grandioos onderuit te gaan. Of geven de chips op deze manier stiekem nepgegevens prijs? Een dergelijk om de tuin leiden is wel eens vaker vertoond.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
Wat ik op andere plek heb gelezen betreft het hier een doodnormale JTAG poort voor debugging waar toevallig via een side channel attack het mogelijk is om achter het wachtwoord te komen.
Dus niks ernstigs mensen. Gewoon een ontwerp fout in een chipje wat ook in je telefoon kan zitten voor het zelfde geld.
Daarnaast gaat het over military grade chips geen chips voor het leger dat is ook een misverstand

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niettemin lees ik een paniekreactie alsof de pleuris is uitgebroken.

[ Voor 4% gewijzigd door Techneut op 31-05-2012 12:27 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je wordt bang gemaakt omdat men in de VS nogal graag wetgeving erdoor wil douwen waarmee er meer budget vrijkomt voor Cyber(anti)warfare..
En voor dat soort dingen heb je nu eenmaal een vijandsbeeld nodig anders kun je lobbyen tot je een ons weegt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1