Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Whizon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:02
Na een zoektoch op Google en dit forum is het me niet gelukt te vinden wat ik zoek. Daarbij sluit ik niet uit dat ik de verkeerde zoekwoorden heb gebruikt. Een verwijzing naar een thread met info is dan ook zeker meer dan nuttig qua informatie.

Goed, het vraagstuk. Ik ben op zoek naar een adapter die een female netstekker heeft, met een male usb uitgang. Reden? Ik heb een oplader voor mijn digitale spiegelreflex camera (Canon 550D), die alleen via een male netstekker en netstroom de accu's opgeladen kan krijgen. Ik wil graag een zonne oplader aanschaffen, en zo ten aller tijde met behulp daarvan de accu's van mijn camera kunnen opladen.

Indien iemand zo'n adapter kent, of in het verlengde hiervan een tip kan geven waar anders naar te zoeken: zeer graag!

Edit: ter verduidelijking:

De LP-E8 accu's worden middels de LP-E8 lader van Canon geladen. Deze lader heeft een zogenaamde I-SHENG IS 033 kabel. Deze bestaat uit de IS 033 aansluiting aan de kant van de acculader, en heeft een netstekker (male) aan de andere kant. Waar ik naar op zoek ben is de mogelijkheid van een cominatie dit niet via netstroom, maar via een zonne oplader te doen. Voor het geval ik in de vakantie ergens kom te staan met een accu die leeg is.

[ Voor 48% gewijzigd door Whizon op 28-05-2012 13:22 ]

"Live and learn" | Flickr

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat zou levens gevaarlijk zijn.

want dat betekend dat je ergens een male netstekker hebt liggen waar je openlijk 220v kan aanraken
lijkt me logisch dat ze die niet verkopen

Waarom niet zo ?
http://www.google.nl/sear...ei=TzvDT5byMqLC0QWUyYWnCg

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 28-05-2012 10:47 ]

Iperf

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Oooh... ik snap al wat je wil.

Jij wilt van USB-stroom uit een zonnepaneeltje 230 volt maken waar je dan weer de adapter van je camera in kunt stoppen...

Die ga je niet zo snel vinden.... van een USB spanning/stroom kun je nooit een fatsoenlijke 230 volt bron maken.
Je zou dan overigens van 5V DC naar 230V AC en in je adapter oplader weer terug naar iets van 3.6V DC gaan. Dat is niet echt efficiënt.

Ik denk dat je op zoek moet naar een acculader voor je camera die op usb kan werken.

Bovendien mag je wel een flink zonnepaneeltje nemen dan, want zo'n accu is niet zomaar vol....

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• Whizon
Bedankt voor de reacties. Daar heb ik iets aan. Als ik het goed begrijp is het dus realistischer te zoeken naar een manier om de acculader stekker met USB uitgang te krijgen.

Wat jullie verder zeggen, was iets wat ik al een beetje vermoedde. Dat - en helemaal als het compact is/moet zijn - het opladen van een accu van een dSLR niet "even gepiept" is, in termen van tijd/efficiëntie in combinatie met een zonne oplader. Blijkbaar moet ik wat dat betreft ook minder hoog in willen zetten als het gaat om resultaat. Maar het idee van een "back-up supply" voor het geval van een accu die net nog even iets langer mee moest die laatste paar shots blijft wel fijn. Volledig vol in korte tijd: zowel het "volledig volle", als het "korte tijd" stukje is iets wat ik dus loslaat.

Op basis van de feedback weet ik nu in elk geval in welke richting ik ook kan (en moet) gaan zoeken. De lader voor de LP-E8 accu wordt door diverse fabrikanten met verschillende stekker(combinatie)s aangeboden zie ik al. Daar ga ik me even verder in verdiepen.

P.S: Verdere tips zijn altijd welkom.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maarreh...

Als ik even hardop denk:

Jij wil van zonnepanelen 230 volt maken, en daar je adapter op aansluiten die er weer 7-10 volt? van maakt?
Kijk dan eens hier naar: http://www.batteryer.com/...power-battery-charger.htm

Wise enough to play the fool

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat voor batterijen gaan er in de 550D? AA? Dan kan je beter een AA autolader met een 12 volt aansluiting pakken. Dat is efficiënter dan van iets rond 12 volt van het paneel naar 230 volt naar 3.6 volt te gaan...

Dan kun je b.v. kijken naar een solar mintyboost;
http://www.adafruit.com/b...charger-for-your-gadgets/

• Whizon
Bedankt teacher, handige informatie!

@Mr_Gadget, ook bedankt! Ter toevoeging: het gaat om LP-E8 accu's van Canon, niet om AA's.

De LP-E8 accu's worden middels de LP-E8 lader van Canon geladen. Deze lader heeft een zogenaamde I-SHENG IS 033 kabel. Deze bestaat uit de IS 033 aansluiting aan de kant van de acculader, en heeft een netstekker (male) aan de andere kant. Waar ik naar op zoek ben is de mogelijkheid van een cominatie dit niet via netstroom, maar via een zonne oplader te doen. Voor het geval ik in de vakantie ergens kom te staan met een accu die leeg is.

Ik zal dit stukje nog even in de OP toevoegen, ter duidelijkheid, indien er anderen zijn die nog ideeën hebben.

Tot dusverre - dankzij de informatie hier geboden - in ieder geval al gezien dat er ook accu opladers zijn voor de LP-E8 die ik in de auto kan koppelen. Dat is een hele mooie "ontdekking", en iets waar ik totaal aan voorbij ben gegaan alvorens ik begon zonder feedback van anderen.

Edit: nieuwe lader gevonden.

Iets als Deze lader van Digibuddy is dus helemaal perfect in theorie. Te combineren met een zonne oplader (usb aansluiting). Alleen lijkt het er op dat het de enige in zijn soort is, en de webshop in kwestie ziet er twijfelachtig uit. Na het lezen van de twee bestaande reviews daarover blijf ik ook nog huiverig. Maar goed, eerst nog meer informatie verzamelen en ook kijken of er dergelijke alternatieven voorhanden zijn,

[ Voor 12% gewijzigd door Whizon op 28-05-2012 13:51 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met de 550D zit, maar voor de meeste dSLRs kun je een batterygrip kopen waar ook AA's in kunnen. Voordelen:
- AA's zijn overal ter wereld te krijgen
- als je per se wilt opladen met een zonnepaneeltje zijn er ongetwijfeld producten te vinden die AA's kunnen opladen.
- een grip is natuurlijk wel extra bagage, maar vermoedelijk minder dan zo'n zonnecel-oplossing

• Whizon
Dat is inderdaad ook een erg goede optie. Heb al eerder in twijfel gestaan een grip te kopen, en dit soort features beïnvloed het maken van een keuze in positieve zin. Bedankt voor de info.

De lader van Digibuddy durf ik bij nader inzien toch (nog) niet aan. Met name het feit aan gebrek in soort blijf ik merkwaardig vinden. Los van een erg vaag review verhaal ten aanzien van de levering van de site waar hij op staat.

Ik ga me richten op een goede grip + goede lader combinatie.

Pagina: 1