Toon posts:

Snelste Low-Profile grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

voor mijn mITX machientje ben ik op zoek naar een videokaartje om een beetje BF3 te kunnen spelen.
Nu is dat een erg klein/plat kastje, waar ik dus alleen Low-Profile videokaarten in kwijt kan.

Het snelste dat ik heb kunnen vinden is een Ati Radeon HD6670, zie pricewatch: Sapphire HD6670 1GB GDDR5 Low Profile

Of de Nvidia tegenhanger, de GT440, echter is de 6670 in alle benchmarks zo'n 20-30% sneller,dus die valt af.

Kijk ik ergens overheen? Ik vind de 6670 erg weinig "bang for the buck" geven.

(overige specs Q6600 4Gb 120gb ssd)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand eerder met dit probleem bezig geweest?

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-03 21:47
Ik heb kort even in de pricewatch gekeken en ik vrees dat je nergens overheen kijkt.
Het aanbod van low-profile kaarten bestaat voornamelijk uit low-end en workstation kaarten zo te zien.
En inderdaad is de HD6670 sneller dan de GT440.

Ik vrees je niet verder te kunnen helpen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:31:
Hallo Allen,

voor mijn mITX machientje ben ik op zoek naar een videokaartje om een beetje BF3 te kunnen spelen.
Nu is dat een erg klein/plat kastje, waar ik dus alleen Low-Profile videokaarten in kwijt kan.

Het snelste dat ik heb kunnen vinden is een Ati Radeon HD6670, zie pricewatch: Sapphire HD6670 1GB GDDR5 Low Profile

Of de Nvidia tegenhanger, de GT440, echter is de 6670 in alle benchmarks zo'n 20-30% sneller,dus die valt af.

Kijk ik ergens overheen? Ik vind de 6670 erg weinig "bang for the buck" geven.

(overige specs Q6600 4Gb 120gb ssd)
Als ik de lijst wat filter, dan is de kaart die je noemt inderdaad de beste kaart. Overigens valt 80 euro dan nog wel mee voor prijs hoor. :) Nou weet ik de reviews ervaringen niet, maar ergens zou ik zeggen: kijk ook eens naar een Q9550 CPU, ik denk dat die (veel) sneller gaat zijn dan jouw huidige Q6600, wellicht pers je dan ook wat meer FPS door je monitor. ;) Met wat meer RAM sowieso. Verder weet ik niet wat je budget in totaal is, maar je zou dan dus ook kunnen overwegen om een totaal nieuw PC samen te stellen, dan weet je zeker dat je even vooruit kan.
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:43:
Niemand eerder met dit probleem bezig geweest?
Ook is het niet de bedoeling om een topic binnen de 24 uur te kicken, er komt heus wel iemand langs en anders kan je na 24 uur een schop geven aan je topic. :)

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:06:
[...]
Als ik de lijst wat filter, dan is de kaart die je noemt inderdaad de beste kaart. Overigens valt 80 euro dan nog wel mee voor prijs hoor. :) Nou weet ik de reviews ervaringen niet, maar ergens zou ik zeggen: kijk ook eens naar een Q9550 CPU, ik denk dat die (veel) sneller gaat zijn dan jouw huidige Q6600, wellicht pers je dan ook wat meer FPS door je monitor. ;) Met wat meer RAM sowieso. Verder weet ik niet wat je budget in totaal is, maar je zou dan dus ook kunnen overwegen om een totaal nieuw PC samen te stellen, dan weet je zeker dat je even vooruit kan.
[...]
Ook is het niet de bedoeling om een topic binnen de 24 uur te kicken, er komt heus wel iemand langs en anders kan je na 24 uur een schop geven aan je topic. :)
Een compleet nieuwe PC samenstellen gaat niet echt opschieten; ik wilde het juist klein houden, dus mITX en low-profile. Ik kan er wel een dikke i7 tegenaan gooien, maar dat is in combinatie met een 6670 gewoon zonde van het geld.

Goed, dan wordt het de 6670!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
hier word battlefield gespeeld (op werk) op een 6470 (geloof ik) en dat gaat op low settings 1600x900 best redelijk..

dan moet een 6670 het een stuk beter doen!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1