Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Pricewatch] Productreviews beoordeling tooltip

Pagina: 1
Acties:

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bij sommige beoordelingen van een product lijkt de tooltip (title) van de sterren een verkeerde tekst te krijgen. Ik heb momenteel geen screenshot dus bij deze de html code:

Bv. bij de pricewatch: Corsair Professional Gold AX750 staat een review door haarbal. Hij geeft daar bij een aantal kenmerken een 5/5 terwijl in de tooltip 'zeer slecht' als beschrijving staat.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<tr class="odd">
    <td class="first">Geluidsproductie</td>
    <td class="score">
        <span title="Beoordeling: zeer laag" class="sprite rating score_50">Score: 5</span>µ
    </td>
    <td>Warmteproductie</td>
    <td class="score last">
        <span title="Beoordeling: zeer laag" class="sprite rating score_50">Score: 5</span>
    </td>
</tr>
Omgekeerd zie je bij datzelfde product dat twister00004 op 'Geluidsproductie' een 1/5 gegeven heeft. Terwijl daar als tooltip 'zeer hoog' bij komt te staan. Ook daar is het probleem bij 'Warmte productie'
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<tr class="odd">
    <td class="first">Geluidsproductie</td>
    <td class="score">
        <span title="Beoordeling: zeer hoog" class="sprite rating score_10">Score: 1</span>
    </td>
    <td>Warmteproductie</td>
    <td class="score last">
        <span title="Beoordeling: laag" class="sprite rating score_40">Score: 4</span>
    </td>
</tr>
Het probleem lijkt zich bij alle voedingen voor te doen bij de kenmerken 'Geluidsproductie' en 'Warmteproductie'.
Info:
Cpu: Intel
Gpu: AMD
Browser: Opera 11.64; Firefox 12; IE 9.0; Chrome 19.0 (In alle browsers treed het op)
Cache clearen lost het probleem niet op.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is ook alleen die rij in de tabel waar het fout gaat qua tooltips/scoreweergave.
Verkeerde tooltip + score combo

[ Voor 40% gewijzigd door Wiethoofd op 28-05-2012 10:55 . Reden: plaatje :D ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat ik me nu juist afvraag, of die tekst niet default is, maar specifiek op die kenmerken slaat? Dus dat inderdaad de geluidsproductie zeer laag is, wat dus goed is en indien het geluid hoog is, het dus slecht is. En ook de warmteproductie op dezelfde manier.

Maar misschien is het dan handig om de verwoording van de tooltips anders te kiezen. Meer in de richting. 'Heel stil' tot 'heel luid' en 'cool' tot 'scorching hot'

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:19

rob_erwt

What does this button do?

Het is idd wat kluyze zegt: die tekst is niet default maar slaat op dat specifieke kenmerk. Een lage geluidsproductie is een goed ding: 5 sterren -> zeer laag(e geluidsproductie), 1 ster -> zeer hoog(e geluidsproductie).

Of de benaming anders gekozen zou moeten worden, kunnen we over nadenken. Maar de huidige situatie is dus niet een bug maar een feature. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

De bewoording wordt letterlijk overgenomen uit het reviewformulier, daar beoordeel je het niveau van de warmte- en geluidsproductie, als de geluidsproductie laag is => positieve score.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Dit is niet de eerste keer overigens dat dit gemeld wordt: \[pricewatch/bug] Beoordeling mouseover verkeerd. ;)

Intentionally left blank

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Goed gezien, we zetten hem op de backlog!
Pagina: 1