Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop op VM's op te draaien

Pagina: 1
Acties:

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zoek een krachtige laptop om veel VM's op te draaien, het liefst met 12GB of 16GB aan geheugen. SSD hoeft niet per se, maar zou wel mooi zijn. Ik had zelf als voorbeeld al deze gevonden.De processor moet dus wel Intel VT enzo ondersteunen en ook Second Level Adress Translation.
pricewatch: Asus N53SM-S1053V

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga voornamelijk met Hyper-V of VirtualBox, test omgevingen bouwen, zoals bijvoorbeeld de hele System Center Suite, waar ik dus vele memory voor nodig heb.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Kosten moeten wel redelijk zijn, dus tussen de 1000 euro en 1600 euro maximaal

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, niet echt veel slepen, maar moet hem af en toe wel mee kunnen nemen naar een event om demo's te doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Acer is niet zo mijn ding, heb die laptops vaak snel stuk zien gaan. Verder vind ik Dell, Asus en Sony wel prima.

[ Voor 76% gewijzigd door Turdie op 28-05-2012 00:31 ]

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 14:42
Als je veel met VM's gaat welken is een SSD of een 2e HD wel erg handig om te hebben (Ben ik inmiddels achter)

8+GB ram is idd wel een must en een Processor met VT-x/VT-d.

Zie overigens wel dat als je 12GB+ Ram wil je in de PW al snel boven die 1600 euro zit. Lijkt mij dan ook handig om bijvoorbeeld een model met 4 of 8 Gb te nemen en dat zelf voor een schappelijke prijs naar 16GB te upgraden (~€100 of minder)

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat is veel VMs? Ik draai op mijn werk bijna standaard met 3 virtuele Windows-systemen op een Ubuntu host. De hardware is een gemiddelde laptop van HP met i5 en 16GB. Als ze draaien, merk ik er eigenlijk niets van. Dus, wat is veel? :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Wat ik op mijn laptop heel erg heb gemerkt is dat het ding goed in staat is om VMs te draaien nadat ik 8GByte aan RAM erin heb gezet, maar dat het al heel gauw ophield op schijf I/O. Ik zou dus rekening houden met een goede externe schijf (via USB3.0 of eSATA) om de data van je VMs op op te slaan. Persoonlijk heb ik een MacBook Pro 15" van afgelopen jaar, maar aangezien jij aangeeft dat je met Hyper-V wilt gaan werken zou ik voor een mooie Windows laptop gaan :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een HP EliteBook 8540W met een 256GB SSD en momenteel 4x4GB memory. Dit geheugen ga ik binnenkort uitbreiden naar 4x8GB omdat die 16 gig toch wat krap begint te worden.

Als je veel VM's erop gaat draaien is een SSD misschien nog wel een betere keus dan veel geheugen.

Je kunt beter kijken naar een goede basis laptop waar je veel op kunt uitbreiden. De HP van mij heeft 4 geheugenbanken maar er zat slechts 4GB in toen ik hem kreeg. De SSD heb ik ook later pas erbij gehaald. Zelf upgraden is echt stukken goedkoper.

Kijk vooral naar mobile workstations zoals de Dell Precision M-serie en HP EliteBooks W-series. De HP W-series hebben alleen 4 banken wanneer je een Quad-Core CPU erin neemt.

Daarnaast heb ik ESXi op mn laptop draaien, vanaf een USB stick. Op die manier kan je wat meer VM's er op kwijt, sowieso omdat het geheugen management van ESX best goed functioneert :) De meeste Windows 2008 R2 VM's hebben niet meer dan 1GB, soms 2GB nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 28-05-2012 01:26 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
SanderTje! schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:01:
Wat is veel VMs? Ik draai op mijn werk bijna standaard met 3 virtuele Windows-systemen op een Ubuntu host. De hardware is een gemiddelde laptop van HP met i5 en 16GB. Als ze draaien, merk ik er eigenlijk niets van. Dus, wat is veel? :)
Minimaal 5 VM's met ieder 4GB aan memory.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:46
Omdat je wat eisen stelt aan de laptop mbt specificaties, zou ik gaan kijken bij BTO of Xnotebooks. Een laptop met een Ivy Bridge 3610QM (VT-x + EPT = SLAT) zou al voldoen voor je. Tenzij je ook VT-d wil gebruiken, dan kijken voor de 3720QM.

Bij beide merken kan je hem samenstellen zoals jij het wilt. En met het budget moet dat zeker lukken.
En veel mogelijkheden tot uitbreiden.
Pagina: 1