There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.
CPU onderklokken, basic systeem: een zo leeg mogelijke kast, alleen het hoognodige.
Verschillende Compaqs werken met een extreem groot koelblok op de cpu, de enige fan in die kasten is die van de voeding. Misschien een id...
Compaq's hebben inderdaad passieve koeling. De fan van de voeding blaast dan in het koelblok. Ik heb zelf een miditower-kast die volgens hetzelfde principe werkt (geen Compaq overigens). Ik durf het echter niet aan om de CPU fan weg te halen aangezien het bakje nu al erg heet is 
Ik ga morgen maar eens kijken naar zo'n Aopen HX08 bigtower met betere koelingsmogelijkheden.
Ik ga morgen maar eens kijken naar zo'n Aopen HX08 bigtower met betere koelingsmogelijkheden.
ok
wat ik dus vergeten ben te vertellen:
ik wil wel waterkoeling aanbrengen voor de cpu
want die wil ik wel overclocken
wat ik dus vergeten ben te vertellen:
ik wil wel waterkoeling aanbrengen voor de cpu
want die wil ik wel overclocken
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.
Verwijderd
Je voeding moet je ook blijven koelen. Ik had in een servertje de 12V ventilator op 5V gezet en dacht het daarmee wel te redden: 2 weken later ging die voeding dood (na 2 jaar trouwe dienst). 
Misschien was 7 volt beter geweest. De voeding was wel stukken stiller dan op 5V.
Ook een idee: plaats beter 1 grote fan met laag toerental dan 2 (of meerdere) met een hoger toerental. Zolang die grotere meet CFM doet zal je kast toch koel blijven en je omgeving stil.
Misschien was 7 volt beter geweest. De voeding was wel stukken stiller dan op 5V.
Ook een idee: plaats beter 1 grote fan met laag toerental dan 2 (of meerdere) met een hoger toerental. Zolang die grotere meet CFM doet zal je kast toch koel blijven en je omgeving stil.
Pagina: 1