Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop met grote accu

Pagina: 1
Acties:

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 19:57
Hallo!
ik ben op zoek naar een laptop met een grote accu voor op school, (ik heb geen zin op school te gaan lopen klooien met snoeren enzo)
momenteel gebruik ik een Dell XPS 17 l702x wat prima gaat, maar die gaat de deur uit (ik ga een game desktop kopen, heb daarom geen krachtige laptop meer nodig, maar gewoon een office/mail/internet systeem)
deze dell gaat makkelijk 6 uur mee zolang de GPU uit blijft (er zit een 9cell accu in), wat dat betreft dus ideaal voor school, maar hij is wat aan de grote/zware kant.
daarom zoek ik een laptop met vergelijkbare accu duur, de rest maakt dus eigenlijk niet uit, office enzo kan wel op elk hedendaags systeem.
laptop mag niet kleiner zijn dan 14 inch.
voor de prijs denk ik aan 400 euro ofzo, lijkt mij een haalbare prijs...

dus samengevat:
14 of meer inch beeldscherm
5 uur of meer accuduur (bij alleen Word en internet gebruik)
~400 euro

Alvast bedankt,
MVG
Thymon.

Verwijderd

ja de accus van tegenwoordig gaan snel stuk
meestal na een jaar

de hp mini is mischien wat maar die heeft maar weining functies en daar kun je egt alleen maar mee wat jij genoemd hebt. maar die is volgens mij 13.3 inch dus iet wat klein

vervolgens heeft asus nog mini laptops maar die zijn ook ongeveer 13 inch

als ik jou was zou ik gewoon een keer naar de winkel gaan en kijken welke maat je het best vind en vragen hoelang de accu meegaat want daar weet ik weining vanaf

maar notebooks zijn uitermate geschikt voor jou

ook zijn er mensen die de ipad gebruiken daarvoor. het voordeel is dat je een hele lange accuduur hebt. de ipad kent ook apps waarin je word bestanden kunt typen zodat je ze tuis ook op je pc kan openen

een paar van die apps heten "documents to go" en "quikoffice"

hopelijk helpt dit je wat

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02
Waarom 13.3" niet? Dat is namelijk de sweet spot als je een lekker compacte laptop wil! Het 14" segment is beperkt en met 15.6" ga je er niet echt op vooruit.
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:19:
ja de accus van tegenwoordig gaan snel stuk
meestal na een jaar
Tegenwoordig? In mijn beleving juist vroegâh. Daarbij is het echt per accu wel verschillend of hoe je er mee omgaat zelfs. Ik "mishandel" mijn accus altijd. Dwz, niet er uit halen als ik toch op het net zit, niet expres maar tot 80% vullen, niet leeg laten lopen. Echt, als ie leeg moet, dan gaat ie leeg en hij zit altijd in mijn laptop. Tot dusverre:
Asus A6T 6 jaar terug: na 1 jaar nog geen slijtage, de laptop overleed overigens wel door het toedienen van ranja...
Asus F3Sc: Al 5 jaar in gebruik en nog steeds gaat de accu 2 uur mee. Let wel, hij is nooit langer meegegaan!
Asus U30Jc: Na 2 jaar doet deze accu nog altijd de 7 uur die ik in het begin ook haalde.

Nu is 3 laptops geen goede steekproef, maar ik heb echt werkelijk geen enkel probleem met de accus. De accu van mijn Sony Xperia X1 smartphone was wel kapot na 2 jaar overigens.

[ Voor 78% gewijzigd door GENETX op 29-05-2012 00:28 ]

Verwijderd

De accus bij mij thuis zijn allemaal met 2 jaar stuk

Mischien had ik hier minder snel een conclusie uit moeten trekken.

Mijn excuses hiervoor

Fabian
IFcomputers.tk