Website / flash en ipad etc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met het risico dat ik een bekeuring krijg als dit al eerder is besproken:

... wat is een slimme manier om onder het probleem uit te komen dat iPads etc. niet overweg kunnen met flash player op een site van mij: de site omvang is niet schokkend; het gaat echter wel om heel veel play-lists en heel veel titels: heel veel mp3 en een beetje mpeg.

Op dit moment gebruik ik premiubeat flash-player: het is dus blikbaar toch de bedoeling dat iPad en iPhone deze site willen benaderen: IIS 6, w2k3 en een beetje flash.

Wat is slim: en hoe voorkom ik geleuter als er weer een ander ding op de markt komt ;-)

Grt Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:58:

Wat is slim: en hoe voorkom ik geleuter als er weer een ander ding op de markt komt ;-)

Grt Eric
Open standaarden gebruiken. In dit geval de HTML5 audio en video tag. Audio kun je in mp3 formaat aanbieden, video's zullen H264 in een MP4 container moeten zijn.
Helaas heeft Apple wat beperkingen ingebouwd die het afspelen van een complete playlist waarschijnlijk lastig maakt. Autoplay van audio/video is namelijk niet mogelijk en kan alleen nadat een gebruiker op play tikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanarie op 27-05-2012 21:38 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
http://mediaelementjs.com/
  • Gebruikt HTML5 video en audio elementen waar mogelijk.
  • Gebruikt Flash of Silverlight als fallback.
  • Customizable UI (opgezet in HTML en opgemaakt met CSS, ook in het geval van de fallbacks)
  • JS API in het geval je in wilt haken op de player met je eigen plugins of site interactie.
  • Gratis voor commercieel gebruik: dual licensed MIT/GPLv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga in ieder geval even met media-elements aan de slag:

Praktische vraag gezien in het overzicht:, mag ik ervan uitgaan als IE9 met de mp3/player kan omgaan een iPad dat ook kan ?

Ik heb zelf (nog) geen ipad en ik geloof niet dat ik er één wil ;-) Ik kan af en toe wel een ding lenen maar dat test toch wel lastig ;-)

Ja ok, ik heb wat zitten lezen mbt. HTML5: heel eerlijk gezegd zie ik daar een beetje tegenop: maar goed daar kom ik dus niet onderuit: autoplay is niet nodig: het is een site waar mp3 content door een beperkte groep moet kunnen worden opgezocht: dus zelf aantikken en opzoeken enzo is geen punt.

Ik neem aan dat ik ook een andere player nodig heb ? Of is er een andere oplossing ? En moet ik nou mijn playlisten opnieuw aanmaken > daar wou ik dus eigenlijk liever niet aan.

In feite komt het neer om de site in zijn geheel te verbouwen.
In ieder geval bedankt tot zover.

Grt Eric

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat ik e.e.a. wel snap (ben in ieder geval bezig geweesat met MIME types etc. op IIS)

Maar dan ben ik toch ook nog afhankelijk van een player waarmee ik een playlist kan aanspreken: anders moet ik titel voor titel scripten:
De player die ik nu gebruik is premiumbeat: gewoon een rijtje met titels onder elkaar: maar dat haalt ie dus uit een playlist.

Hoe pak ik dat aan ?

Grt Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:53:
Maar dan ben ik toch ook nog afhankelijk van een player waarmee ik een playlist kan aanspreken: anders moet ik titel voor titel scripten.

[...]
Hoe pak ik dat aan ?
Je kunt natuurlijk even googlen op "mediaelementjs playlist" en dan gewoon de eerste hit pakken:
bensmithett/MediaElement.js-Playlist · GitHub

Daar moet je al een heel eind mee kunnen komen. Wil je iets dat echt naadloos en 100% gelikt in de UI van de speler integreert, dan zul je zelf iets moeten gaan schrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door R4gnax op 27-05-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al heel erg blij met je hulp: mijn metier is juist alles behalve het scripten enzo: en al dat gedoe met tablets en iphones enzo: ik moet er helaas aan geloven ;-)

Ik ga eens kijken of het me lukt en dan ping ik wel even een linkje ;-)

Grt Eric

EDIT ><> nou de index.html uit de demo kan ik zien met de diverse players: op XP IE8 gaat het goed volgens mij: alleen op 2x een local path: lig ik nu niet zo wakker van:
Op w7 IE9 werkt het ook even kijken of ik een eigen paginaatje kan maken. Als dat op een iPad loopt zijn we al een stukkie op weg.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

Voor het testen zonder iPad kan je het beste een andere webkit based browser gebruiken. Bijvoorbeeld Google Chrome of Apple's Safari. Laatstgenoemde heeft ook een "develop" menu waarmee je eenvoudig de user-agent kan veranderen naar een iOS variant, maar ik weet niet of dat in de praktijk andere resultaten geeft met betrekking tot HTML5 audio en video; ik gok van niet.

Let wel op dat niet alle beschikbare audio- en video functies worden ondersteund onder iOS. De documentatie van Apple lijkt me een goed startpunt voor een best practice :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Zoefff schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:04:
Voor het testen zonder iPad kan je het beste een andere webkit based browser gebruiken. Bijvoorbeeld Google Chrome of Apple's Safari. Laatstgenoemde heeft ook een "develop" menu waarmee je eenvoudig de user-agent kan veranderen naar een iOS variant, maar ik weet niet of dat in de praktijk andere resultaten geeft met betrekking tot HTML5 audio en video; ik gok van niet.
In de regel heb je aan dat soort zaken helemaal niets. Evenals de legio iDevice 'emulators' die je op het net kunt vinden. Dat zijn nl. stuk voor stuk gewoon generieke builds van WebKit in een jasje dat de form factor van een iPhone of iPad heeft en meer niet. De specifieke limitaties van Mobile Safari steken daarbij niet de kop op.

De enige manier om zonder een fysiek device te testen of alles werkt is via de echte emulator die bij de XCode development suite zit. Alleen is XCode naar goed gebruik van Apple uiteraard alleen op een Mac te draaien...
Pagina: 1