Geen connectie via LAN *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Mensen,

mijn vader heeft recentelijk hun pc opnieuw geinstalleerd, tot die tijd werkte de LAN verbinding zonder enige problemen,
de PC draait op Windows Vista 32-bit, heeft een Core2Quad, en een asus P5N moederbord,
Hij heeft internet van Online, de installatiesoftware is geinstalleerd maar er wordt simpelweg geen verbinding gemaakt, zelfs niet lokaal, de foutmelding beweert dat er geen kabel is aangesloten, terwijl de kabel natuurlijk wel in de desktop zit, ik heb al even ipv-6 uitgezet, dus daar kan het niet aan liggen,
Ik hoop ten zeerste dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik mis de standaard stappen als check op de geinstalleerde drivers, andere kabel getest etc. Loop dat hele verhaal anders nog eens na en post een update met de bevindingen? je zou een software probleem vermoeden gezien dat er een herinstallatie heeft plaatsgevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Welk moederbord precies? Aangezien ASUS de P5N-D, P5N-MX en P5N-E SLI kent. De P5N-D bijvoorbeeld heeft een nForce LAN en wellicht wordt die niet standaard door Windows herkend (i.t.t. de meeste Realtek- en Intel-LAN's) en moet je dus eerst de drivers daarvoor installeren.

Oh, en kijk sowieso even naar de status-lampjes op de LAN-poort. Er zitten bijna altijd twee lampjes op die de status van de LAN-poort en -verbinding aangeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 27-05-2012 20:32 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
@Notehoutelade, de driver is geinstalleerd, want die zat op de installatiecd, dit werkte niet, en een andere kabel is geprobeerd, maar haalde niks uit.

@ Wildfire, het is de MX, maakt dit uit? Moet ik iets doen?;) en de lampjes van de LAN-kabel branden

[ Voor 8% gewijzigd door jorrit91 op 27-05-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Krijg je een IP adres van je modem? Post even je ipconfig /all output hier even. Zo nee, probeer eens je PC een statische IP adres te geven en kijk of je dan wel connectie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 10:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

ik mis toch ook wel enige eigen initiatief en troubleshooting. Werken andere computers met die kabel op die port wel?
Heb je al de nieuwste driver van de fabrikant gedownload?

Gezien het feit dast het eerst wel werkte zou ik eerst eens de drivers opnieuw proberen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:14
Mogelijk helpt het als je van de fysieke adapters een ipconfig /all post. mogelijk valt daar wat uit op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

jorrit91 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:33:

[..]

@ Wildfire, het is de MX, maakt dit uit? Moet ik iets doen?;) en de lampjes van de LAN-kabel branden
De P5N-MX heeft een nForce 610i chipset, probeer iig de meest recente drivers van nVidia eens: http://www.nvidia.com/obj...7-32bit-15.56-driver.html

Kan iig nooit kwaad om te proberen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1