Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

W2008: Geen Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10 12:12
Het zal wel een van die dagen zijn... :)

Ik heb een werkende machine W2008R2 (vmware esx 5), gekloond d.m.v. een copy in de datastore (dit moet de server worden voor vCenter).

IPAdres aangepast, maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om deze vm met remote desktop over te nemen, terwijl het bij het origineel wel lukt... :?

Wat heb ik allemaal geprobeert, gedaan:
- Firewall rule gecontroleerd
- Firewall uit
- RDP-services gestopt en opnieuw gestart

Met Zenmap alle poorten gescand en daar staat 3389 inderdaad niet tussen,aar de machine is dus wel bereikbaar...

Iemand een idee?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
2 suggesties: soms als je een nieuwe adapter krijgt in VMware en je vult een IP adres in verdwijnt de gateway als je op OK drukt. Of je nieuwe machine heeft dezelfde SID en daar zijn problemen mee. Heb je de originele VM wel gesysprepped?

• HeSitated
wagenveld schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:00:
2 suggesties: soms als je een nieuwe adapter krijgt in VMware en je vult een IP adres in verdwijnt de gateway als je op OK drukt.
Gecontroleerd en het staat correct ingevuld.
Of je nieuwe machine heeft dezelfde SID en daar zijn problemen mee. Heb je de originele VM wel gesysprepped?
Had ik niet maar vast de volgende machine gecloned, nu via vCenter en dus gesysprepped, maar het resultaat is hetzelfde: geen RDP... :'(

Ik heb in het verleden echter nooit problemen gehad met gelijke SID's en ook MS is er inmiddels vanaf gestapt: zie o.a. blog van Brajkovic

Maar in beide gevallen nu wel gedaan, dus dat is het probleem niet, ik sta echter open voor elke suggestie...

Verwijderd

Draait de Remote Desktop services ook daadwerkelijk? (services.msc)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

IP conflict? Kloon de VM, laat het origineel uit en boot de kloon. Kan je dan wel RDP'en?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• HeSitated
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:23:
Draait de Remote Desktop services ook daadwerkelijk? (services.msc)
Yep :)
Hero Of Time schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:29:
IP conflict? Kloon de VM, laat het origineel uit en boot de kloon. Kan je dan wel RDP'en?
Is niet het geval, maar toch nog even een ander IP-adres toegekend, RDP'en lukt nog steeds niet en het originele ip-adres is niet meer bereikbaar middels ping....

Verwijderd

Remote Desktop services draait dus, poort 3389 moet dus open staan.

Kan je dat voor de zekerheid controleren via de cmd prompt of poort 3389 open staat met het commando "netstat -aon" en check of er een vermelding staat met 0.0.0.0:3389 bij Local Address.

• HeSitated
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:53:
Remote Desktop services draait dus, poort 3389 moet dus open staan.

Kan je dat voor de zekerheid controleren via de cmd prompt of poort 3389 open staat met het commando "netstat -aon" en check of er een vermelding staat met 0.0.0.0:3389 bij Local Address.
Poort 3389 staat er niet tussen....

Ik ben een en al oor..... ;)

Verwijderd

Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt na het clonen van een VM, weet echter niet meer 1-2-3 de oplossing. :D

Er van uitgaande dat de default RDP poort (3389) niet is gewijzigd en de service gewoon draait:

Als je via de Remote Desktop Session Host Configuration, de RDP-TCP properties bekijkt en dan het tabblad Network adapter aanklikt.

Welke network adapter staat daar geselecteerd?

• HeSitated
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:09:
Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt na het clonen van een VM, weet echter niet meer 1-2-3 de oplossing. :D

Er van uitgaande dat de default RDP poort (3389) niet is gewijzigd en de service gewoon draait:

Als je via de Remote Desktop Session Host Configuration, de RDP-TCP properties bekijkt en dan het tabblad Network adapter aanklikt.

Welke network adapter staat daar geselecteerd?
U gaat door voor de hoofdprijs.... :)

Er stond de specifieke netwerk adapter ingesteld, deze gewijzigd naar alle netwerkadapters, et voila: het werkt!

_/-\o_ x 1000

Verwijderd

In 1 keer goed, ik wist de oplossing dus nog wel! :P
Pagina: 1