Ik heb vorige maand ziggo alles-in-1 besteld en ik heb een doe-het-zelf pakket binnengekregen met een ubee modem en een interactieve hd recorder van cisco. Ook heb ik een aantal kabels binnen gekregen, zoals utp, coax, telefoon en ik heb een range extender voor mijn tv erbij gekregen.. Ik heb alles aangesloten alleen zodra ik mijn tv en ac ryan playon hd wil aansluiten, verliest mijn computer zijn internet verbinding. Iedere tip is zeer welkom. Alvast bedankt.
Als zo'n ubee apparaat alleen een modem is, dan moet je nog een router erbij kopen.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Nope. tegenwoordig levert ziggo modems met ingebouwde router en wifi.webfreakz.nl schreef op zondag 27 mei 2012 @ 21:13:
Als zo'n ubee apparaat alleen een modem is, dan moet je nog een router erbij kopen.
edit: Probeer uit te zoeken wat er precies mis gaat?
Werk je wel met dhcp op je computer, ac-ryan en tv?
Kan je een ipconfig op je pc als het internet werkt, en als het niet meer werkt? En bekijk ook de ip adressen op je ac-ryan en tv.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 27-05-2012 21:21 ]
En wat zegt de handleiding, heb je alles wel correct aangesloten? Overigens kan je met de telefoon bellen naar 1200, dan krijg je de servicedesk van Ziggo aan de lijn. Wat hebben ze jou voor instructies gegeven toen ze je belden? Wellicht staat ook een oplossing in [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7? Heeft de interactieve HD recorder een USB-poort? Zo ja, wat gebeurd er als je de AC Ryan daar op aansluit?
Beetje meer zelf doen mag best, we zijn geen helpdesk.
Beetje meer zelf doen mag best, we zijn geen helpdesk.
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 27-05-2012 21:21 ]
Ik heb in mijn Ubee de "IP Flood Detection" (Firewall > Web Filter) uit moeten zetten voor ik het modem fatsoenlijk kon gebruiken met torrent-verkeer. Wellicht dat je die ook kunt proberen.
Als je die functie uit hebt moeten schakelen, dan heb je gewoon teveel verbindingen die je tegelijk wil maken met torrent. In plaats van dat je dat aantal verlaagde heb je dat nu "opgelost" met een workaround imo.
Daarnaast gaat het niet over verbindingen naar het inter, maar lokaal. Als het goed is werkt zo'n filter alleen naar het internet toe en niet lokaal.
Daarnaast gaat het niet over verbindingen naar het inter, maar lokaal. Als het goed is werkt zo'n filter alleen naar het internet toe en niet lokaal.
Je hebt toch niet Cisco HD recorder op je netwerk aangesloten? Dat werkt namelijk niet en zou best de reden kunnen zijn dat je netwerkje bokt.rinzy12 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:56:
[...]Ik heb alles aangesloten alleen zodra ik mijn tv en ac ryan playon hd wil aansluiten, verliest mijn computer zijn internet verbinding
Nee, ik heb de interactieve had recorder alleen via de coax kabel
Aangesloten. Ik heb de ac ryan playon hd via lan aan mijn router aangesloten. Ik had ziggo gebeld en die zeiden dat ik het allemaal op de goede manier heb aangesloten. Nu doen de apparaten het allemaal tegelijk alleen nu volgt het volgende probleem:
ik probeer films en foto's te delen naar mijn playon hd vanuit mijn computer met win7. Ik heb in de thuisgroep share opties de netwerk delen met wachtwoord uitgeschakeld. Alleen nu moet ik toch een wachtwoord en gebruikersnaam opgeven. Als ik niets in vul en zeg ook en opslaan naar mijn snelkoppelingen, zegt mijn playon hd logon mislukt. Weten jullie hoe ik dit op kan lossen? Iedere tip is net als altijd zeer welkom
Aangesloten. Ik heb de ac ryan playon hd via lan aan mijn router aangesloten. Ik had ziggo gebeld en die zeiden dat ik het allemaal op de goede manier heb aangesloten. Nu doen de apparaten het allemaal tegelijk alleen nu volgt het volgende probleem:
ik probeer films en foto's te delen naar mijn playon hd vanuit mijn computer met win7. Ik heb in de thuisgroep share opties de netwerk delen met wachtwoord uitgeschakeld. Alleen nu moet ik toch een wachtwoord en gebruikersnaam opgeven. Als ik niets in vul en zeg ook en opslaan naar mijn snelkoppelingen, zegt mijn playon hd logon mislukt. Weten jullie hoe ik dit op kan lossen? Iedere tip is net als altijd zeer welkom
Na een dergelijke aanpassing moet je in veel gevallen het apparaatje herstarten, heb je dat al geprobeerd?
Pagina: 1