Beste oplossing voor "grounding" inputs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Voor een project wat ik enige tijd geleden al hier op het forum heb gezet ben ik bezig met het maken van wat hardware waarmee ik een xbox controller kan besturen. Dit wel zeggen de inputs van de gebruiker (indrukken van de digitale knoppen in dit geval) simuleren. De versie xbox controller die ik hier heb werkt als volgt:

Je hebt twee pads, die worden doorverbonden als je de knop indrukt. De ene pad is verbonden met de ground en de andere met een hoog signaal, als je de pad indrukt wordt deze dus laag getrokken en geregistreerd de controller dit.

Ik zou dit graag zo goedkoop (hopelijk worden er meerdere exemplaren van het uiteindelijke product gemaakt) en klein/net mogelijk maken. Het probleem is dat de microcontroller die de xbox controller moet aansturen op 5V werkt, de xbox controller op ca 3. Dus gewoon direct de microcontroller gebruiken om de pinnen desgewenst laag te trekken kan niet. Je kan natuurlijk gewoon een transistor per knop gebruiken die de hoge signalen dan al dan niet naar de ground doorverbind, maar dan heb ik 16 losse transistoren nodig plus 16 weerstanden voor de gates, dus ik vroeg mij af of er niet een chip bestaat die deze functionaliteit bezit. Ik kon deze zelf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

euh, 3v signalen laag trekken met een 5v microcontroller kan prima. (en dan gewoon float open als de knop niet ingedrukt is)

andere oplossing: microcontroller ook op 3.3v draaien, zijn dr zat die dat prima doen, hooguit moet je n stapje terug doen op de frequentie (bijv 20 mhz --> 16 mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee .. wacht fout ,nog ff zoeken

ja dat was em een uln2004 (of een versie daarvan) 2001 etc .. , een 7 voudige darlington array
AlexanderB schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:19:
euh, 3v signalen laag trekken met een 5v microcontroller kan prima. (en dan gewoon float open als de knop niet ingedrukt is)

andere oplossing: microcontroller ook op 3.3v draaien, zijn dr zat die dat prima doen, hooguit moet je n stapje terug doen op de frequentie (bijv 20 mhz --> 16 mhz)
Hangt natuurlijk helemaal af van de singaal verwerking van je uP Als de alleen maar positieve spanningen op de io kan zetten en geen spaningen omlaag kan trekken. dan gebeurt er geen ene reet

[ Voor 205% gewijzigd door Fish op 27-05-2012 17:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
ik zou de microcontroller (18f4550) liever op 5V laten draaien, anders krijg ik wellicht gedoe met de usb verbinding. Kan je daarmee de pinnen zwevend maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 19:47

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ja, gewoon op input zonder pullup zetten en als je ze laag wilt maken op output-low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Daar had ik niet aan gedacht, maar het werkt perfect.
Pagina: 1