Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-02 21:36
Heb deze universele afstandsbediening laastst gekocht bij iBood, werkt erg goed, ik heb alleen een probleem. In de knoppenlijst voor mijn tv (op de afstandsbediening) staan allerlei knoppen voor component 1, 2, 3, av, pc, digital, hdtv enz. maar nergens staat HDMI 1,2,3 of 4. Heb al gekeken of ik knoppen toe kan voegen, dat kan, maar daar staat de knop hdmi 1,2,3 of 4 niet bij. Weet iemand of dit wel kan?

edit:
Kan die functie ook niet aanleren omdat ik geen hdmi 1,2,3 of 4 knop op mijn standaard afstandsbediening heb.

[ Voor 12% gewijzigd door TTTNL op 27-05-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar de softknoppen voor de verschillebde inputs op mijn Prestigo hebben alternatieve settings. Die kan je kiezen door een knop in te stellen, daarna help op de afstandsbediening, selecteer 'a button is not working', kies je juiste knop, en houd deze ingedrukt voor de verschillende alternatieven.

Het is dan even puzzelen welke 'hoofdknop' je moet hebben en welke subknop daarvan. Ook is het wat onhandig dat je een hoofdknop maar een keer op je afstandsbediening kan zetten, en dus maar een input uit het lijstje subknoppen kan kiezen. Je moet dus een beetje geluk hebben met de input die je gebruikt (of mischien sommige inputs wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
Sendy schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:06:
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar de softknoppen voor de verschillebde inputs op mijn Prestigo hebben alternatieve settings. Die kan je kiezen door een knop in te stellen, daarna help op de afstandsbediening, selecteer 'a button is not working', kies je juiste knop, en houd deze ingedrukt voor de verschillende alternatieven.

Het is dan even puzzelen welke 'hoofdknop' je moet hebben en welke subknop daarvan. Ook is het wat onhandig dat je een hoofdknop maar een keer op je afstandsbediening kan zetten, en dus maar een input uit het lijstje subknoppen kan kiezen. Je moet dus een beetje geluk hebben met de input die je gebruikt (of mischien sommige inputs wisselen).
de knoppen "repareren" heb ik al bij een aantal geprobeerd (zonder succes), zal nog eens wat aanklooien.

Op het begin moet je de aan/uit knop inhouden totdat de tv reageert, toen ik dit voor het eerst deed kreeg ik een andere lijst met knoppen als de keer dat ik daarna probeerde. misschien als ik die andere configuratie weer kan krijgen dat het wel werkt? :F
laat maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sendy schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:06:

Ik heb hetzelfde probleem als TS waardoor ik geen activities kan instellen, ik moet tenslotte uitkomen op HDMI2 op de TV.

Heb jij dezelfde prestigio als TS (9320?). Want ik heb geen 'help' knop op de AB zelf om te kiezen. Ik kan alleen 'deze knop repareren' en dan kun je dus alleen aanleren (wat niet mogelijk is voor hdmi2) of zoeken, maar ja, de AB weet niet eens waarnaar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, ik heb een Prestigo SRT8215. Het kan best dat deze anders werkt.

Als je een knop repareert, krijg je dan niet de melding 'To repair a button, keep it pressed until it works properly?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
Sendy schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:31:
Nee, ik heb een Prestigo SRT8215. Het kan best dat deze anders werkt.

Als je een knop repareert, krijg je dan niet de melding 'To repair a button, keep it pressed until it works properly?'
ja dat kan bij sommige knoppen dan test hij een paar verschillende dingen die onder dezelfde knop kunnen vallen. Maar dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTTNL schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:02:
[...]

ja dat kan bij sommige knoppen dan test hij een paar verschillende dingen die onder dezelfde knop kunnen vallen. Maar dat werkt ook niet.
idd, hij doet iets waarvan hij denkt dat je dat zou kunnen willen en that's it. Te belachelijk voor woorden eigenlijk. Zo kan ik er dus niets mee, want ik kocht hem voor die activities :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Ik heb toevallig dezelfde philips.
Ik had inderdaad ook geen hdmi 1/2/3/4 maar wel input 1/2/3/4 etc.
Deze werken perfect en zetten mijn tv (ook philips) ok de juiste zender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeyk2010 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:30:
Ik heb toevallig dezelfde philips.
Ik had inderdaad ook geen hdmi 1/2/3/4 maar wel input 1/2/3/4 etc.
Deze werken perfect en zetten mijn tv (ook philips) ok de juiste zender!
het lijkt erop dat het wel werkt bij philips, maar niet bij Samsung en LG (beide geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
heb een mail gestuurd naar philips, hoop dat er iets uit komt, maar ben bang van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij gisteren in ieder geval gelukt om knoppen toe te voegen met de naam HDMI 1,2 en 3. Dit voor mijn receiver. Hoe ik het precies heb gedaan weet ik niet precies meer. Maar volgens mij kun je bij knop toevoegen ook een totaal nieuwe knop toevoegen. Of je voegt inderdaad input 1,2 en 3 toe. Hernoemt deze naar hdmi 1, 2 en 3 en laat je deze knoppen leren van de andere afstandbediening. Bij mij werkt het in ieder geval :).

Ik ben zelf nog bezig om te kijken of ik in een activiteit knoppen aan verschillende apparaten kan toewijzen (volume -> receiver, programma +/- -> tv). Zover nog niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:14:
Het is mij gisteren in ieder geval gelukt om knoppen toe te voegen met de naam HDMI 1,2 en 3. Dit voor mijn receiver. Hoe ik het precies heb gedaan weet ik niet precies meer. Maar volgens mij kun je bij knop toevoegen ook een totaal nieuwe knop toevoegen. Of je voegt inderdaad input 1,2 en 3 toe. Hernoemt deze naar hdmi 1, 2 en 3 en laat je deze knoppen leren van de andere afstandbediening. Bij mij werkt het in ieder geval :).

Ik ben zelf nog bezig om te kijken of ik in een activiteit knoppen aan verschillende apparaten kan toewijzen (volume -> receiver, programma +/- -> tv). Zover nog niet gelukt
alleen 1 probleem, op mijn afstandsbediening staat geen HDMI 1, 2, 3 of 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, iets te snel gelezen.
Ik heb ook een tijdje zitten zoeken naar HDMI knoppen in de philips afstandbediening. Ze zaten er ook niet in voor mijn receiver. Ook niet na een firmware update.
Misschien ken je iemand met een Harmony One waarmee je de hdmi knoppen kan instellen en je Philips deze kan laten aanleren. Beetje vergezocht maar mischien wel een optie :) Logitech is wat meer recent met hun database van apparaten. Ik geloof dat Philips al was gestopt met het bijwerken van hun database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:34:
Sorry, iets te snel gelezen.
Ik heb ook een tijdje zitten zoeken naar HDMI knoppen in de philips afstandbediening. Ze zaten er ook niet in voor mijn receiver. Ook niet na een firmware update.
Misschien ken je iemand met een Harmony One waarmee je de hdmi knoppen kan instellen en je Philips deze kan laten aanleren. Beetje vergezocht maar mischien wel een optie :) Logitech is wat meer recent met hun database van apparaten. Ik geloof dat Philips al was gestopt met het bijwerken van hun database.
Daar zeg je me wat ja, je kunt de logitech namelijk WEL direct een hdmi laten selecteren.
Hmmm, even snel een vriendje met een Harmony opsnorren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um maar teruggestuurd voordat dat niet meer kon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Als het niet op je standaard ab zit dan is er kennelijk niet zondermeer een mogelijkheid om in één keer een van die HDMI inputs te kiezen.
Wat je dus zult moeten doen is de toestcombinatie programmeren/leren op de philips ab waarmee je met de standaard ab de keuze maakt voor de diverse HDMI inputs.
Op de philips ab die je noemt kun je combinaties programmeren 'onder' de toetsen zodat er achter elkaar meerdere commando's gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
ninjazx9r98 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:16:
Als het niet op je standaard ab zit dan is er kennelijk niet zondermeer een mogelijkheid om in één keer een van die HDMI inputs te kiezen.
Wat je dus zult moeten doen is de toestcombinatie programmeren/leren op de philips ab waarmee je met de standaard ab de keuze maakt voor de diverse HDMI inputs.
Op de philips ab die je noemt kun je combinaties programmeren 'onder' de toetsen zodat er achter elkaar meerdere commando's gestuurd worden.
ja ik kan wel doen "ga naar source list" "3 keer omhoog" "ok", maar als ik hem op hdmi1 had staan toen de tv uit ging, staat hij daar ook weer op als hij aangaat, als hij op hdmi 3 stond staat hij dat weer, dus dat heeft ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Het 'probleem' wat je hebt zit imho in de TV zelf die een bepaalde functie niet kent/heeft die jij graag wilt hebben namelijk het direct kiezen van een HDMI input.
Dat ga je volgens mij niet oplossen met welke ab dan ook.
Wat je eventueel kunt doen is uitzoeken hoe je je TV in hotel mode kunt zetten zodat je kunt forceren welke HDMI input ingeschakeld wordt als je de TV aan zet.
Als je dat doet heb je in ieder geval een uitgangspunt voor een combinatie van commando's.

[ Voor 10% gewijzigd door ninjazx9r98 op 04-06-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
Fijn is dat als je geen reactie krijgt van de klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
reactie gehad van klantenservice, nog niet veel verder gekomen.
Pagina: 1