NIC bridge in ESXi?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Hoi Tweakers

Omdat mijn WiFi netwerk net niet de hele tuin dekt heb ik besloten om een accesspoint die ik toch liggen had in te zetten. Graag wil ik die inzetten naast mijn router en een ander accesspoint (die twee staan al goed ingesteld, zelfde SSID, zelfde authenticatie en verschillend kanaal - dat werkt goed). Nu heb ik op de plaats waar de kabel voor de nieuwe accesspoint uitkomt geen poort vrij op de switch (waar alle clients, de router en het accesspoint aanhangt). Wel heb ik een computer met 2 NICs.

Nu komt de vraag:
Kan ik op die computer, die ESXi 4.1 draait, de 2 NICs simpel bridgen? As in: zoals je ze aan een gewone switch zou hangen. Zoja, hoe?

Ik gebruik voor alle apparaten 192.168.0.0/24, het nieuwe AP staat ingesteld met een static IP adres 192.168.0.4

Beide pNICs zomaar in dezelfde vSwitch werkt niet (of ik doe iets fout). Wat wel leek te werken is iedere pNIC in een eigen vSwitch, en dan van die vSwitches elk 1 vNIC naar een Windows Server VM om daar een "network bridge" te maken. Op die manier kon ik van elk apparaat op mijn netwerk in het beheer van de AP. Het probleem daarmee is dat Windows blijkbaar geen DHCP over die bridge doorlaat. Op het moment dat een client verbindt met de nieuwe AP krijgt die dus geen IP adres (want die wordt uitgereikt door een DHCP server op de router).

Hopelijk snapt iemand het probleem (en hopelijk bestaat er een oplossing) :)

Ik heb geen zin om een switch te gaan kopen hiervoor. Later koop ik sowieso een nieuwe switch, maar nu wil ik even werken met de middelen die ik heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Kosty op 27-05-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Als je een beetje rond speurt op internet, zie je dat meer mensen dit probleem ervaren, heb echter nog geen oplossing kunnen vinden.

Denk toch dat een switch goedkoper is dan er een uur aan te klooien en geen resultaat.