Voor mijn HTPC ben ik nog steeds op zoek naar een goede harde schijf samenstelling.
Mijn HTPC is dit systeem:
HP USFF DC7900
Intel Core 2 Duo E7200
4GB DDR2 667MHz geheugen
(nu nog) 80GB SATA harde schijf
Op dit PC'tje staat gewoon W7 met XMBC en verder niets. Echt een HTPC dus.
Zoals te verwachten is, de harde schijf staat nu al vol. En ik ben wel iemand van het verzamelen dus ik ben op zoek naar een mooie oplossing ervoor.
Voor zover ik weet zijn er 2 opties:
1. Grotere harde schijf erin (moet een laptop hdd zijn); bijvoorbeeld een Seagate Momentus XT met 750GB op 7200rpm.
Voordeel: alles in 1 systeem, stiller en zuiniger
Nadeel: wat als die 750GB vol zit? NAS erachter?
2. SSD in het systeem om hem snel te maken. Dan wel een kleine (60GB ongeveer) en daarnaast via USB of via het netwerk een NAS maken waar gewone 3,5" harde schijven in kunnen.
Voordeel: veel grotere opslagcapaciteit, alles op 1 centrale plek
Nadeel: Kan een USB-poort/Netwerk aansluiting dit aan? (HTPC heeft 100mbit netwerkkaart). Op kortere termijn een grotere investering.
Vragen:
- Wat zouden jullie doen?
- Kijk ik ergens overheen?
- Wat nou als ik een NAS koop waar 2 schijven in kunnen en ik er eerst 1 indoe, moet ik alles gaan formatteren als er een 2e schijf bij komt?
Hopelijk is het een beetje duidelijk
Mijn HTPC is dit systeem:
HP USFF DC7900
Intel Core 2 Duo E7200
4GB DDR2 667MHz geheugen
(nu nog) 80GB SATA harde schijf
Op dit PC'tje staat gewoon W7 met XMBC en verder niets. Echt een HTPC dus.
Zoals te verwachten is, de harde schijf staat nu al vol. En ik ben wel iemand van het verzamelen dus ik ben op zoek naar een mooie oplossing ervoor.
Voor zover ik weet zijn er 2 opties:
1. Grotere harde schijf erin (moet een laptop hdd zijn); bijvoorbeeld een Seagate Momentus XT met 750GB op 7200rpm.
Voordeel: alles in 1 systeem, stiller en zuiniger
Nadeel: wat als die 750GB vol zit? NAS erachter?
2. SSD in het systeem om hem snel te maken. Dan wel een kleine (60GB ongeveer) en daarnaast via USB of via het netwerk een NAS maken waar gewone 3,5" harde schijven in kunnen.
Voordeel: veel grotere opslagcapaciteit, alles op 1 centrale plek
Nadeel: Kan een USB-poort/Netwerk aansluiting dit aan? (HTPC heeft 100mbit netwerkkaart). Op kortere termijn een grotere investering.
Vragen:
- Wat zouden jullie doen?
- Kijk ik ergens overheen?
- Wat nou als ik een NAS koop waar 2 schijven in kunnen en ik er eerst 1 indoe, moet ik alles gaan formatteren als er een 2e schijf bij komt?
Hopelijk is het een beetje duidelijk